  • 201. Data: 2011-01-08 21:40:18
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Arek wrote:

    > Fizycznie powiadasz?

    Tak.
    Dlatego, że osoba to coś fizycznego.
    A lubienie, to tylko stan ducha.
    Nie możesz lubić osobiście muzyki metalowej czy klasycznej (przez głąbów
    nazywanej poważną), ale możesz osobiście napisać list do takiego zespołu
    - łapiesz? sam ręką pióro po papierz wodzisz, nie robi tego np.
    sekretarka, pisarz czy sekretarz: sam piszesz, osobiście.

    Możesz kogoś znać osobiście (np. któregoś z sąsiadów), lub znać kogoś z
    tylko z widzenia, plotek, prasy, radia czy telewizji (no i kina) np.
    taką panią ociekawym nazwisku Cichopek czy o mniej ciekawym - Rabczewska.

    Osobiście możesz wziąć ślub, albo per procura - gdy nie możesz go wziąć
    OSOBIŚCIE.

    Więc fizycznie niemożliwe.

    --
    Bydlę

  • 202. Data: 2011-01-08 21:51:14
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Arek wrote:
    > Dokładnie pytanie *co* czytać - to co jest na mandatach czy to co ktoś
    > napisał sobie na newsach?

    Myślę, że wystarczy cytat z ciebie:

    Arek wrote:
    > Ty musisz wiedzieć komu powierzyłeś samochód. Nic więcej Cię nie
    > interesuje. Oni sobie będą ustalać dalej.

    :-)

    --
    Bydlę

  • 203. Data: 2011-01-10 10:30:52
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > A co mnie obchodzi, co sobie strasz wiejska naskrobała? Wałne jest, czego
    > żądają, a ich żadnie brzmi 'wskazanie kto kierował pojazdem'. I mogą sie
    > walić.

    Skoro Cię nie obchodzi czego żąda straż miejska to skąd wiesz co żąda?

    Dają Ci możliwość ułatwienia im pracy i wskazanie kierującego, jak na to
    nie masz ochoty to wymagają wskazania komu powierzyłeś pojazd, na co
    mają odpowiedni paragraf.

    A.

  • 204. Data: 2011-01-10 10:31:37
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Nie ma dwóch punktów. Jest jedno pytanie, dalej to juz formularze,

    Druga opcja składa się z dwóch punktów do wyboru.

    A.

  • 205. Data: 2011-01-10 13:34:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-08 21:40, Bydlę pisze:

> [...]
    > A lubienie, to tylko stan ducha.
    > Nie możesz lubić osobiście muzyki metalowej czy klasycznej (przez głąbów nazywanej

    A to już zależy. Bo jeśli całe "lubienie" to tylko przepływ neuronów w mózgu,
    to jak najbardziej lubisz osobiście. Ale jeśli sądzisz że do tego niezbędny
    jest jakiś czynni niematerialny (duch? dusza itp) to możesz oponować.
    I co gorsza nie sposób dowieść eksperymentalnie gdzie leży racja :)

  • 206. Data: 2011-01-10 13:36:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A to już zależy. Bo jeśli całe "lubienie" to tylko przepływ neuronów w mózgu,
    Dla czepialskich: impulsów elektrycznych w neuronach mózgu, oczywiście :)

  • 207. Data: 2011-01-11 00:50:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 10:31:37 +0100, Arek napisał(a):

    > Druga opcja składa się z dwóch punktów do wyboru.

    To są już tylko formularze, nie masz obowiązku odpowiadania na nich.
    żądanie brzmi zaś tak:
    'Wskazać kto w czasie i miejscu zdarzenia kierował pojazdem'.

    I jako niezgodne z tym, co mówi PoRD jest do OLANIA.

    --
    ___________ (R)

  • 208. Data: 2011-01-11 11:06:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > 'Wskazać kto w czasie i miejscu zdarzenia kierował pojazdem'.
    >
    > I jako niezgodne z tym, co mówi PoRD jest do OLANIA.

    Nie jest tak jak piszesz. Jeszcze raz zacytuje to co jest na druczku,
    może tym razem przeczytasz:

    "
    Przypadek 2. wypełnia właściciel/użytkownik pojazdu wskazując
    kierującego pojazdem lub innego użytkownika

    Świadom treści art. 78 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym (właściciel
    lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub użytkowania w oznaczonym
    czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec) oświadczam, że (wstawić znak X)
    osobą:
    1. [] kierującą pojazdem
    2. [] użytkującą pojazd o nr rej....., którym popełniono wykroczenie
    drogowe...
    [...]
    "

    Nie ma tu nic niezgodnego z PoRD. Na pytanie 1. tej opcji nie musisz
    odpowiadać, natomiast zadanie takiego pytania nie jest niezgodne z prawem.

    A.

  • 209. Data: 2011-01-11 11:13:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Jan 2011 11:06:41 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > Nie ma tu nic niezgodnego z PoRD. Na pytanie 1. tej opcji nie musisz
    > odpowiadać, natomiast zadanie takiego pytania nie jest niezgodne z
    > prawem.

    jest. Ustawa nie daje delegacji do zadania takiego pytania.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 210. Data: 2011-01-11 13:28:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-01-11 11:06, Arek pisze:

> [...]
    > 1. [] kierującą pojazdem
    > 2. [] użytkującą pojazd o nr rej....., którym popełniono wykroczenie drogowe...

    No, i zakładając że pytający jest ustawowo uprawniony do pytania, odpowiadasz (jeśli
    masz ochotę):

    "Świadom treści art. 78 ust. 4 [...], wskażę na żądanie osobę, której *powierzyłem*
    pojazd do kierowania lub użytkowania - gdy takie żądanie otrzymam.

    Jednakże, pytania takiego nie otrzymałem, a oświadczenie zawarte w piśmie dotyczy
    osób
    *faktycznie kierujących lub użytkujących* pojazd (a nie tych, którym pojazd
    powierzyłem).
    Odpowiedzi na takie pytania ustawa nie nakłada."

    :)