  • Data: 2017-02-17 16:58:47
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 17 Feb 2017 16:02:21 +0100, J.F.

    > Do jakich oni tam wnioskow doszli i czy prawdziwych to ja nie wiem.

    Dlatego śmignij na sympozja. :P Jak nie, to poczukaj opracowań w necie. No
    ja wiem, trzeba klikać. Nic na to nie poradzę.

    > Wiem za to ze u nas "smog, smog, smog", a przeciez powietrze powinno
    > byc czystsze niz dawniej.

    I jest lepsze. Co nie znaczy, że nie może i nie powinno być czystsze. Bo
    może i powinno, w końcu aspirujemy do kraju rozwiniętego. Tymczasem nawet w
    Afryce od wielu lat wiedza jak palić węgiel by się nie truć, a u nas
    ciemnogród. :P

    > Za to wiem, ze mu moga powiedziec "wprowadzimy oplaty, bedzie na 500+
    > i powiemy, ze dbamy o srodowisko".
    > A placil bede ja :-(

    I tak płacisz i tak. Przy czym w tym drugim wypadku być możę
    zaoszczędziłbyś strat na swoim zdrowiu.

    > Z pompa czy grzalkami ?

    Ja akurat z PC -- bo grzać tym basen będę i klimatyzować dom jednocześnie.
    Z czystego prądu (podobnie jak z gazu) się tak nie bardzo da a i nie bardzo
    się opłaca (szczególnie ten basen).

    > Badania sponsorowaly elektrownie i Kompania Weglowa :-)

    Akurat KW to w nosie ma elektrownie, im najbardziej zależy na głupim
    kowalskim co kupi i spali sobie nad głową najgorszy syf... Natomiast

    > No nie wiem co za OZE. Geotermia czy slonce ?

    Słońce, ogólnie pompowanie ciepła z dworu do domu.

    > Dopoki nam Ruscy kurka nie zakreca, a Niemcy ceny nie podniosa :-)

    Ja o tym zakręcaniu i podnoszeniu cen od dawna słyszę. I nic.

    OK, tymczasem zrywam się powoli pakować w góry (też zasmrodzone, ale mniej
    niż w PL) ;P Pomacham Ci we WRO kiele północy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk