  • 11. Data: 2013-05-09 15:54:15
    Temat: Re: Nowy PC - pomoc w wyborze
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    A i jeszcze jak dobiera się teraz taktowanie pamięci ?
    Kiedyś synchonizowało się FSB, a teraz ?

  • 12. Data: 2013-05-09 19:01:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-09 15:54, Radek D pisze:
    > A i jeszcze jak dobiera się teraz taktowanie pamięci ?
    > Kiedyś synchonizowało się FSB, a teraz ?
    Teraz obojętnie, przy i5/i7 nie ma większych różnic w wydajności całości
    w zależności od ustawień pamięci. Już bardziej zależy to od parametru
    CL11 lub CL9, niż samych suchych MHz.
    Przeciwnie jest za to w AMD FM2 z zintegrowaną grafiką-APU, gdzie
    szybkie pamięci mają znaczący wpływ na wydajność całości.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-05-09 19:04:19
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-09 09:34, Radek D pisze:
    > Co do Z77 - to już zdążyłem się zorientować, że to to czego szukam.
    > Przydały by się tylko nazwy z 2-3 MoBo, którymi warto się zainteresować
    > czyli ze stabilnym zasilaniem i dużą ilością USB i SATA (PATA
    > rzeczywiście mogę sobie odpuścić).
    natywnych USB maksymalnie będziesz miał 10szt, z tego co najmniej jedna
    para (lub dwie) w postaci pinów do śledzia/front-panelu, więc z tyłu
    płyty na więcej niż 6x usb2.0 + 2x usb3.0 (ew. 4x usb3.0) nie ma co
    liczyć. Możesz dodać śledzia z podpięciem do płyty głównej, to kolejne 2
    lub 4 uzyskasz...

    Co do sata - to 6 portów jest w standardzie chyba wszędzie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2013-05-10 09:13:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Radek D nabazgrał(a):

    > Też nie wiem czy by mi to przez gardło przeszło. Dotychas był to ASUS lub
    > Gigabyte.
    > Fajna - ale trochę za droga - liczyłem na coś w okolicach 350-450zł.

    Ok 500zł
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Ex
    treme4&cat=Specifications

    Ok 430zł
    http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme3/?cat=S
    pecifications

    Po taniości 320zł
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Pr
    o3&cat=Specifications

  • 15. Data: 2013-05-10 12:56:10
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Ok 500zł
> [...]

    A coś nie ASRocka ? Przez dekadę traktowałem tą firmę jako zło konieczne
    przy składaniu najbardziej budżetowych PC.
    A sam bazowałem na Asus i Gigabyte - może od nich coś by się też
    ciekawego znalazło.

  • 16. Data: 2013-05-10 13:03:29
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Radek D nabazgrał(a):

> [...]
    > A coś nie ASRocka ? Przez dekadę traktowałem tą firmę jako zło konieczne
    > przy składaniu najbardziej budżetowych PC.

    To żle robiłeś :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedyś też traktowało się jako
    najtańszy gówno warty koreański szrot :)

    > A sam bazowałem na Asus i Gigabyte - może od nich coś by się też ciekawego
    > znalazło.

    Te zdaj się na fachowców i olej Asusy i GB a weż Asrocka ...

  • 17. Data: 2013-05-10 13:34:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-10 13:03, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > To żle robiłeś :) ale w sumie Samsunga czy LG kiedyś też traktowało się
    > jako najtańszy gówno warty koreański szrot :)

    W temacie Samsunga coś się zmieniło?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 18. Data: 2013-05-10 13:47:19
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    A pamięci jakieś konkretne polecicie czy brać 1600MHz z
    niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracając uwagi
    na producenta) ?

  • 19. Data: 2013-05-10 13:47:31
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Mirek Ptak nabazgrał(a):

    > Dnia 2013-05-10 13:03, *Chris* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    > W temacie Samsunga coś się zmieniło?

    TOP pod względem TV/GSM/Tablety/Dyski SSD ... wcześniej bardzo dobre HDD
    zwykłe.

  • 20. Data: 2013-05-10 14:01:34
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Radek D nabazgrał(a):

    > A pamięci jakieś konkretne polecicie czy brać 1600MHz z
    > niskim CL i radiatorkami w dobrej cenie (nie zwracając uwagi
    > na producenta) ?

    Poszukaj czegoś z Kinstona, ja ostatnio brałem tego typu
    http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/par
    tsinfo.asp?ktcpartno=KVR16N11K2/16 w
    parach albo sprzedawamnych jako jedna sztuka tylko że kom miał być do pracy
    i stabilny a nie wyczynowy.

    Polecane i niezawodne pamięci do płyt Z77 to seria ale max to 2 x 4GB
    KHX1600C9D3X2K2/8GX) http://www.ceneo.pl/12206274

    Przy pamięciach wolę jednak żeby inni się wypowiedzeli bo obecnie jest
    xxxxxx modeli i powiem że troszkę zgłupiałem :)