  • 111. Data: 2009-02-26 17:58:38
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Wygeneralizujmy na wszystkie szkła świata :D

    Prosta sprawa. Nie mam zamiaru dłużej sie z tobą przepychać. Masz tu trzy
    obiektywy:

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/tamron-af-sp-17-50mm-f
    -2-8-xr-di-ii-ld,6650s,380d
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/sigma-10-20mm-f-4-5-6-
    ex-dc-filtr-uv,2903s,380d
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/nikon-nikkor-af-s-vr-7
    0-300mm-f-4-5-5-6-g-if-ed,6148s

    albo

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    70-300mm-14-0-5-6,7174s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    14-54mm-f2-8-3-5,1043s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    ed-9-18mm-f4-0-5-6,8087s

    Na poparcie swoich tez masz przedstawić taki sam zestaw trzech obiektywów:
    standard, długie tele i ultra wide których uzywałby potencjalny
    średniozaawansowany amator na swwojej FF. Budżet - jakieś 5000-6000, czyli
    tyle ile kosztowały te. Cennik ma być aktualny, nie z grudnia. Obiektywy
    mają być nowe, bo ja też pokazuję nowe. Tam gdzie jest stabilizacja w szkle
    - ma być stabilizacja (jesli wolisz porównywać z stabilizacją w Olympusie,
    to musisz to uwzględnić przy zakresach ogniskowych). Jakość zdjęć z
    zaproponowanego zestawu ma być nie gorsza niż z tych obiektywów cropowych.

    Pokaż nam w praktyce to czego tak zawzięcie bronisz.

  • 112. Data: 2009-02-26 22:20:13
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Zrób sobie autoportret korzystając z tych kątów :)

    Genaralnie są inne sposoby na wykonanie tego rzadkiej czynności, no chyba,
    że jesteś narcyzem ;-)

    > Poza tym jaki LCD by nie był to na słonku kadrując znad tłumu przegra z
    > słonkiem. Jak odchylisz go w dół to całkiem nieźle szanse podskoczą, na to
    > że coś zobaczysz jeszcze.

    Oprócz Olka posiadam również Canona A630, więc nie musisz mi opowiadać o
    korzyściach, niemniej odchylany ekran to często konieczność odwrócenia
    ekranu i większości przypadków HyperCrystal daje podobne możliwości.

  • 113. Data: 2009-02-26 23:13:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, dominik wrote:

    > Popytaj tych co zmieniają z kompaktów, z hybryd i podobnych :)
    > Brak kontoli nad GO jest zdecydowanie najczęstszym powodem zmian.

    Jeśli ZMIENIAJĄ to być może.
    IMO "zmiana" wcale nie jest oczywistą drogą postępowania (prędzej
    bym obstawił *dokupienie*).
    I z tą częstością można się kłócić, trzeba by mieć jakieś wiarygodne
    badanie (mnie nie namówisz na wskazanie GO jako powodu ew.
    zakupu lustrzanki, masz -1 głosów ;))

    > Kupią :)

    A po co im, jak kupią /1,4 a jeszcze lepiej /1,2 ?? ;)
    (żeby nie było - z częścią Twoich tez byłbym się skłonny zgodzić, ale
    jako iż należę do grupy którą w hybrydach uwiera całkiem co innego
    niż brak slickowej opony w rower... wróć, miało być o aparatach ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 114. Data: 2009-02-27 10:35:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Jeśli ZMIENIAJĄ to być może.

    Ty nie zmieniłeś, więc się nie liczysz :) hihi :)

    > IMO "zmiana" wcale nie jest oczywistą drogą postępowania (prędzej
    > bym obstawił *dokupienie*).

    Różnie to bywa :) U mnie to była zmiana, a potem dokupienie kompaktu.

    > I z tą częstością można się kłócić, trzeba by mieć jakieś wiarygodne
    > badanie (mnie nie namówisz na wskazanie GO jako powodu ew.
    > zakupu lustrzanki, masz -1 głosów ;))

    Ależ nie twierdzę, że absolutnie wszystkim tego brakuje. Wiele osób przy
    moich zdjęciach pyta jak zrobić to u siebie, na co ja im odpowiadam - że
    w kompakcie tego nie zrobią niestety. O ile światło możesz dostarczyć o
    tyle Go nie wyczarujesz.

    > A po co im, jak kupią /1,4 a jeszcze lepiej /1,2 ?? ;)

    Kto, gdzie i co?

    > (żeby nie było - z częścią Twoich tez byłbym się skłonny zgodzić, ale
    > jako iż należę do grupy którą w hybrydach uwiera całkiem co innego
    > niż brak slickowej opony w rower... wróć, miało być o aparatach ;))

    Dobra, dobra :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 115. Data: 2009-02-27 11:03:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Rabbit McCroolick pisze:
    > Oprócz Olka posiadam również Canona A630, więc nie musisz mi opowiadać o
    > korzyściach, niemniej odchylany ekran to często konieczność odwrócenia
    > ekranu i większości przypadków HyperCrystal daje podobne możliwości.

    Znaczy jak jest hypercrystal to da się na niego popatrzyć od przodu
    aparatu? :)
    hyhy :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 116. Data: 2009-02-27 12:45:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Znaczy jak jest hypercrystal to da się na niego popatrzyć od przodu
    > aparatu? :)
    > hyhy :)

    jesli byllby w Olku to na pewno
    :)
    Marx

  • 117. Data: 2009-02-27 13:57:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Ludwin wrote:

> [...]
    > zaproponowanego zestawu ma być nie gorsza niż z tych obiektywów cropowych.
    >
    > Pokaż nam w praktyce to czego tak zawzięcie bronisz.

    No co tam, pokażesz te dziesiątki tanich obiektywów FF? Nie udawaj że nie
    widzisz tego posta.

  • 118. Data: 2009-02-27 16:46:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, dominik wrote:

    > Ty nie zmieniłeś, więc się nie liczysz :) hihi :)

    A jaka jest statystyka tych do *dokupują* do tych co zmieniają?
    (też "hihi" :))

    > Kto, gdzie i co?

    No, mowa o tych co "kupią" :]
    Jak mają powód to zaraz "dużo i dobrze".

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2009-02-27 23:08:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > No co tam, pokażesz te dziesiątki tanich obiektywów FF? Nie udawaj że nie
    > widzisz tego posta.

    Czyli pokrzyczałeś, pobulgotałeś, ale jak przyszło do udowodnienia twojej
    tezy o taniej optyce w FF to wymiękłeś... Tyle rozmowy z tobą.

  • 120. Data: 2009-02-27 23:32:23
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >Spó?niony. Teraz nadchodzi era G1 i podobnych. Utrzymaj? si? wg mnie
    >pe?ne klatki a reszta w krótrzym lub d?u?szym terminie poleci do kosza.

    Ludzie robia najczesciej odbitki 10x15, 13x18 i 21x15 i aktualne
    standardy ponizej pelnej klatki niezle sie sprawdzaja, wiec
    po co amator ma miec FF ???

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.