  • Data: 2009-02-24 17:50:16
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Obiektywy typu 200/4 AF, 28-80/2.8 AF były rzadkie bo drogie, nie FF.
    > Nie manipuluj.

    Nie rozumiem co te obiektywy mają do rzeczy, czepiłem się, że
    twierdzisz, że 35mm to był niszowy.

    > LOL, to obiektyw kupuje się do sterowania GO???

    Te jasne najczęściej tak. Mało kto kupuje i używa wyłącznie na
    przysłonach typu f/8.

    > To może wszystko sobie
    > tak tłumacz, zoom jest drogi i ciemny jak cholera, ale daje GO jak F2.8
    > w Olympusie. Co to za idiotyczny argument??? Mam kupować FF żeby
    > korzystać z "byle kita"?

    Najczęstszym powodem zmian amatorów z małpek na lustra jest brak
    możliwości sterowania GO w tych pierwszych. Drugim jest jakość, ale to
    inna sprawa.
    W każdym razie na pełnej klatce z nie tak znów drogimi szkłami z f/4
    osiągasz w GO efekty jak w olku. Zommy z tym światłem raczej są naprawdę
    niezłe. Jak chcesz porównać z olkiem to wszystko inne musisz przymknąć.

    > Jednak ty się zgadzasz, że już niedługo posiadacze APS-C masowo przejdą
    > na FF. Wszyscy. Bo APS-C wyginie.

    Ciężko będzie mu szybko i zupełnie wyginąć, ale jeśli matryce będą w
    mniej więcej tych samych cenach (nawet z tyloma samymi Mpix co dla
    cropów będzie trudniejsze) to wszyscy z wielu powodów będą wybierać
    jednak te większe. Długo będą trzymać się tylko Ci z bogatym zestawem
    cropów, bo wiadomo, że wymiana im długo będzie nie na rękę.

    > A kto z posiadaczy APS-C wykorzystuje F1.4 przy zdjęciach poniżej 30mm i
    > powyżej 100mm???

    W cropie jest jeszcze podpinalne w tym zakresie conajwyżej 24/1.4L. Da
    się używać więc poza tym zakresem.
    Tylko nie wiem co to ma do rzeczy.

    > Co mnie obchodzą niektórzy - mieli być wszyscy.

    Wszyscy? ambitne :D

    > "Utrzymają się wg mnie pełne klatki a reszta w krótrzym lub dłuższym
    > terminie poleci do kosza."

    Wyobraź sobie, że wychodzi A201 z 16Mpix pełnoklatkowe, budżetowe i
    kosztuje 900zł za body. Kupisz wtedy nawet A700 za 2000zł? To całkiem
    realna cena jeśli tylko elektronika wystarczająco stanieje (a tanieje!).

    > Nie napisałem że MW.

    Ok, niech będzie bez tego obgadywania grupowicza :)

    > Wiesz ile to jest? 1% posiadaczy APS-C.

    Narazie pewnie tyle, ale co będzie jak ceny spadną? Wiele osób tylko to
    hamuje.

    > Tak tak, przekłada się na ISO :> Skończ te brednie.

    Wystarczy popatrzeć na zdjęcie z D700 i porównać do olka by od razu
    zauważyć. Niestety mała matryca szumi bardziej i jest to faktem. Kiedyś
    zrobiłem porównanie A900 na 4x ISO do E-3 i wyniki były bardzo zbliżone.
    Można by zrobić D700 do E-30 jak ktoś chce.

    > Raczej po co mam kupować Bentleya jesli mogę mieć dwuosobowe Porsche
    > cztery razy taniej.

    Oba są w klasie luksusowej - tam cena jest jakoś tak.. pięciorzędna i ma
    się średnio do możliwości.

    > Tak tak, już widzę jak posiadacze APS-C kupują FF żeby polowac na
    > używane szkła na allegro...

    To był przykład, że nie trzeba absolutnie kupować zeissa za jakieś
    niewiadomo jakie pieniążki. Wiele świetnych szkiełek jest tanich. Janko
    z heliosem i wynikami z niego przykładem (wiem, bez AF, ale nie o tym my
    teraz).

    > Czy ty nie rozumiesz że nie ma takich obiektywów? Nie ma obiektywów
    > 140-600/8-11, za to są 70-300 APS-C/4-5.6, rozumiesz do czego zmierzam?

    Czy ja twierdziłem, że absolutnie są? nie.
    Twierdziłem, że taki byłby dobry do porównania, a jak bierzesz już
    koniecznie jaśniejszy to go przymknij, bo najczęściej tak będzie lepiej
    a porównanie uczciwsze.

    > Ach tak, mocno nijako... Standard to "mocno nijako"...

    50/2.8 to ma sens w macro gdzie jasność nie jest potrzebna i wiele z
    zainteresowanych tematem osób by kupiło 50/8 które daje idealne 3:1 i
    kosztuje grosze.
    Za to do użytku codziennego taka jasność to tak sobie. Prawdziwe 35/2 za
    to jest już czymś fajnym.

    > Z twoimi obiektywami F10 nie użyję niskiego ISO.

    Nie kręć, przy landszaftach to i tak najczęściej jest nieskończoność, do
    tego z szerokim kątem. Nic przymykać nie ma tak okrutnie przymusu.

    > Nie mogę, bo napisałeś o cropowaniu. Czytaj to co komentujesz.

    Nie tu pisałem o cropowaniu.

    > Wytłumaczysz wreszcie czemu potencjalny klient miałby kupić szkło za
    > 4000 zamiast 1000 zł?

    Nie kręć, bo jak przyszło do faktów to nie podałeś żadnych rozsądnych
    liczb i Twoje 1/4 ceny w stosunku do szkła w cropie a pełnej klatce ma
    się nijak do rzeczywistości.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \