  • Data: 2011-12-04 14:34:16
    Temat: Re: Nowy HDD ~500GB do nowego laptopa - jaki najszybszy
    Od: Piotr M <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 4 grudnia 15:19, m4rkiz pisze:

    > ja tu tylko zwracam uwage ze jezeli wybieramy najtanszego laptopa
    > to:
    >
    > grami nie zapchamy bo jakiekolwiek wspolczesne 3d odpada

    Zgadza się, poza tym, np ja już nie gram :)

    > super duzych zdjec obrabiac czy ogladac nie ma sensu, bo na takiej
    > matrycy (rozdzielczosc, katy, odwzorowanie barw) to ciuciubabka

    Już nie przesadzajmy, nie chodzi o studio graficzne a zabawa amatorka,
    domowa. Matryca w laptopie bez problemu daje radę.

    > mp3 to bedzie jakies 200 dni (dla 128 kbps)

    Niestety nie mp3 (ale też i stety), a flac i wav

    > komorkowych filmikow to tez bedzie od groma i jeszcze troche

    Zgadza się. Ale akurat np ja takich mam mało, a przynajmniej nie są
    bardzo cenne.

    > a i tak jezeli te dane, jakiekolwiek by nie byly sa istotne na
    > tyle zeby je trzymac, to backup byc musi, wiec jakis dysk zewnetrzny
    > jest nieodzowny

    Dokładnie i taki mam :)
    Mało tego, z uwagi że pracuje na laptopie to dodatkowo do dokumentów
    (doc, xls, html) stosuje raz na miesiąc backup na DVD, a cały czas
    działa w tle synchronizacja w chmurze SugarSync.

    > nie twierdze ze kazdemu powinno 500GB wystarczyc i zamiana dysku
    > nie ma sensu, polemizuje tylko z twierdzeniem ktore brzmialo
    > mniej wiecej "kazdy chcialby doplacic 50 pln zeby miec 500GB
    > zamiast 320GB" kiedy faktycznie znaczna czesc ludzi nie tylko
    > nie wykorzysta nawet ulamka tej pojemnosci, ale nawet nie wie
    > ile to jest...

    Nie zgadzam się z ta tezą. Przy obecnym zdigitalizowanym świecie, jest
    tyle śmieci, że taki dysk puchnie szybko u większości.
    Natomiast nieporozumieniem jest to, że aby nabyć Della z prockiem Intela
    z dyskiem powyżej 500GB, to trzeba sięgnąć do kieszeni głębiej poza
    2tyś. A mnie nie stać teraz na wyłożenie 2.5tyś a i nie jest mi
    potrzebny silniejszy sprzęt do tego co robię, wystarczy mi taki Dell za
    1700, ale z większym dyskiem i z 8GB RAM.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."