  • 11. Data: 2010-12-14 17:04:16
    Temat: Re: Nowy AUS alarmowy
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 14 Gru, 17:51, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Oficjalne stwierdzenia m wi o niedoborze numeracji. St d obecny stan ma
    > by przej ciowy, a docelowym ma by numeracja dziesi ciocyfrowa.

    Ma być albo i nie ma- dyskusja przed wprowadzeniem PNK-08 trwała
    długo, przedstawiono pełno opracowań i..tak zostało jak było i jest.
    Wielokrotnie już to padło, również na forum. Nie brak nam zasobów jako
    liczby NN, ale są one nieefektywnie wykorzystane. Więc z jednej strony
    jest bezsensowne wydłużanie KNA, z drugiej- jest dość ciasno na zmiany
    regularne mało inwazyjne. Więc trwa status quo, mobilni dostają
    kolejne wolne wskaźniki AB i wkrótce rzeczywiście jedynym sensownym
    wyjściem okaże się dodanie 10 cyfry.

    Jak znam forum rozwinie się tu kolejny raz kilkudniowa dyskusja na
    temat koniecznych zmian w PNK, jakich już było wiele i docierały nawet
    do MI :-))))

  • 12. Data: 2010-12-14 17:17:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-14 18:04, wiwany pisze:

    > Jak znam forum rozwinie się tu kolejny raz kilkudniowa dyskusja na
    > temat koniecznych zmian w PNK, jakich już było wiele i docierały nawet
    > do MI :-))))

    Do MI to nic nie dociera - przykładem jest chociażby propozycja 996

  • 13. Data: 2010-12-15 10:39:29
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
> [...]
    No właśnie, te w/w kierunkowe to w ogóle jest jakiś byt realny?

    > Oficjalne stwierdzenia mówią o niedoborze numeracji.
    Oficjalne czyli czyje? UKE? MI? I czy osobiście zgadzasz się z w/w :-)?

    > Stąd obecny stan ma
    > być przejściowy, a docelowym ma być numeracja dziesięciocyfrowa.
    Hmm, obecnie 49 istniejących SN + 39 to niemal 500M (niemal bo AFAIR 444
    jest zarezerwowane) na <40M ludzi. Jakim cudem może brakować? Czy jest
    już jakiś kraj, gdzie potrzebne jest >10x więcej numerów niż ludzi?
    A może braki są w numeracji mobilnej?

    Przemek

  • 14. Data: 2010-12-15 12:58:33
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 15 Gru, 11:39, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
    > U ytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisa :> W dniu 2010-12-14 17:45, wiwany

    > No w a nie, te w/w kierunkowe to w og le jest jaki byt realny?

    Nie znam niuansów technicznych- moim zdanie to kwestia jedynie decyzji
    o uruchomieniu tych wskaźników. Obie ww sieci fizycznie istnieją, są
    ogólnokrajowe i częściowo dostępne na poziomie numeracji strefowej
    przez publiczne nakładki. Np. sieć MSWIA w SN Warszawa jest dostępna
    pod nakładką ABSPQ= 22601, a MON pod 2268, we Wrocławiu odpowiednio
    71340( 2,3,4) i 7176(5,6)
    Dla samych ww podmiotów zmiana numeracyjnie dość prosta- MSWiA ma
    numerację 7-miocyfrową: (6,7,8)XXXXXX, MON -6-cio.: (1-8)XXXXX, z
    wyjściem na publiczną przez "9" chyba

    Mają one punkty styku. Da się więc.

    Inna rzecz, że z niegdyś przewidzianego wydzielenia numeracyjnego
    sieci kolejowej na AB=28 zrezygnowano, sieć już w niemal 95% dostępna
    jest strefowo na własnej numeracji (TKTelekom). Choć akurat w jej
    przypadku dostosowanie własnej architektury i numeracji od SN
    publicznych było/jest najtrudniejsze ze względu na jej 'wrodzoną'
    liniowość i niezależność od granic administracyjnych. A MSWiA z natury
    rzeczy związana jest z ośrodkami miejskimi.

    Ps. W Czechach ichnie MSW i kolej mają wydzielone wskaźniki.

  • 15. Data: 2010-12-15 20:24:46
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 15 Gru, 13:58, wiwany <w...@g...pl> pisze...

> [...]
    > Dla samych ww podmiotów zmiana numeracyjnie dość prosta- MSWiA ma
    > numerację 7-miocyfrową: (6,7,8)XXXXXX, MON -6-cio.: (1-8)XXXXX, z

    Z tego co się orientuję to te 2 sieci wciąż nie mają prawdziwych
    punktów styku,
    bo nie mają statusu operatorskiego, swojej numeracji, numerów
    (swoich!) punktów
    styku itd. Technicznie też mocno kuleją np. z SS7, a to podstawa do
    kroku w kierunku AB=26 i 47

    Ircys

  • 16. Data: 2010-12-16 12:46:10
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 15 Gru, 21:24, Ircys <i...@p...pl> wrote:
> [...]
    > (swoich!) punktów
    > styku itd. Technicznie też mocno kuleją np. z SS7, a to podstawa do

    Jak napisałem - na technicznych niuansach się nie znam, ale np. ten
    przetarg Centralnego Węzła Łączności MON o ewentualnym uruchomieniu
    AB=26 wspomina:

    http://cwl.wp.mil.pl/nova/index.php?a=128

    Więc jednak to, co "kuleje" zmieniają.

  • 17. Data: 2010-12-16 20:25:30
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 16 Gru, 13:46, wiwany <w...@g...pl> pisze...

    > Jak napisałem - na technicznych niuansach się nie znam, ale np. ten
    > przetarg Centralnego Węzła Łączności MON o ewentualnym uruchomieniu
> [...]

    Cytat:
    "Pytanie 42 - OPZ pkt 6: Prosimy o doprecyzowanie co rozumie
    Zamawiający poprzez
    "przystosowanie modelu połączeń komutacyjnych mobilnej sieci
    korporacyjnej
    w przypadku uruchomienia w stacjonarnej sieci MON Wyróżnika Sieci
    Telefonicznej - 26 WST (26).
    42.1. Prosimy o przedstawienie diagramu realizacji połączeń w ramach
    usługi po
    wprowadzeniu w sieci MON Wyróżnika Sieci Telefonicznej - 26
    Odpowiedź - Przystosowanie modelu połączeń komutacyjnych mobilnej
    sieci korporacyjnej
    w przypadku uruchomienia w stacjonarnej sieci MON Wyróżnika Sieci
    Telefonicznej - 26 WST (26) odbędzie się przy współpracy zamawiającego
    wybranego Wykonawcy w terminie, którego Zamawiający nie jest w stanie
    określić na dzień dzisiejszy."

    :))

    Technicznie i organizacyjnie są 100 lat za murzynami z Burkina Faso

    Ircys

  • 18. Data: 2011-01-28 20:05:07
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Odgrzewam, bo na stronie www Ministerstwa zamiast projektu trzeciej
    noweli PNK-08 jest ...projekt PNK-11. Jednak na pewne sugestie nie są
    głusi :-)

    Żadnych rewelacji poza 996.

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _plan_num_kraj

  • 19. Data: 2011-01-28 22:00:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-28 21:05, wiwany pisze:
> [...]
    >
    > Żadnych rewelacji poza 996.
    >
    > http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp

    No i jeszcze jest opinia
    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Lead02&
    news_cat_id=115&news_id=5470&layout=2&page=text