  • 81. Data: 2009-10-20 10:59:14
    Temat: Re: Nowy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:

    > Zaczynasz doprowadzać sprawę do absurdu. To się tyczy też punktu 5. A
    > tak na prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor
    > był taki jak go widzimy, żeby kontrast był taki jak go widzimy,
    > żebyśmy nie musieli decydować czy interesują nas lampy
    > przejeżdżających samochodów, czy asfalt.

    ale każdy widzi inaczej...

    90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że śnieg
    nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone twarze
    itp...

    są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...

  • 82. Data: 2009-10-20 11:07:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nb wrote:

    > Z definicji. Sztuka czyli coś sztucznego czyli nienaturalnego.

    tja: znaczy sztuczne kwiaty to sztuka, kawąłek plastiku to sztuka :)

    fajna definicja tylko zabrakło na końcu ":-)"

    > Walka a fotografie oddające jak najdokładniej naturę, czyli
    > rzeczywistość, oddala f. od sztuki.
    >
    > To coś od dawna mnie męczy - fotografia jest zbyt dosłowna
    > aby mogła być sztuką, a kiedy jest mniej dosłowna nie jest już
    > fotografią.

    bo sztuka to jest efekt tworzenia. stąd sztuką jest zbiór 1000 identycznie
    sfotografowanych młynów wodnych albo wież wodociągowych.

    sztuką nie jest fotka wakacyjna.

    sztuka jest efektem celowego działania twórczego.

    nawet celowe używanie zjawisk losowych jest sztuką.

  • 83. Data: 2009-10-20 11:08:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > No właśnie, a ja czekam na to, żeby aparat tak robił - na zasadzie
    > pokazywania trudnych scen jeśli chodzi o światło (np. nocnych) w
    > filmie.

    ale nocne sceny w filmie kręci sie w dzień :) tylko stosuje sie odpowiednie
    oświetlenie i obróbkę.

  • 84. Data: 2009-10-20 12:57:50
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 20 of Oct 2009 13:07, Marek Dyjor wrote:

    > tja: znaczy sztuczne kwiaty to sztuka,

    Zgadza się, a naturalne kwiaty to nie sztuka.

    > kawąłek plastiku to sztuka :)

    Skąd wytrzasnąłeś kawałek plastiku?

    > fajna definicja tylko zabrakło na końcu ":-)"

    > bo sztuka to jest efekt tworzenia.

    Super definicja, ha, ha! Teraz już wiem dlaczego niektórzy nazywają
    sztuką siki w akwarium i podobne cuda.

    > stąd sztuką jest zbiór 1000
    > identycznie sfotografowanych młynów wodnych albo wież wodociągowych.

    To nie sztuka tylko 1000 sztuk.

    > sztuką nie jest fotka wakacyjna.

    Jeśli jest sztuką to sztuka, jeśli nie, to nie.

    > sztuka jest efektem celowego działania twórczego.
    >
    > nawet celowe używanie zjawisk losowych jest sztuką.

    Jeśli ktoś baaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo czytal, zastanawiał się,
    rozmawiał czym jest sztuka, to takie wypowiedzi mogą denerwować.
    Ale jeśli ktoś zgłębiał problem jeszcze bardziej, to już tylko śmieszy.

    --
    nb

  • 85. Data: 2009-10-20 13:36:07
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    JA wrote:
    > Zgoda przy obecnych cenach nie da się zrobić HDR-a w prost z kamery. W
    > sensie trzy różne naświetlenia, z jednego otwarcia migawki. Ale trzy
    > otwarcia migawki z jednego podniesienia lustra jak najbardziej. W
    > ograniczonym zakresie ale jednak.

    A ja uważam, że jest to jak najbardziej możliwe i to w dodatku tylko z
    "jednej" ekspozycji.
    Nie wiem jak dokładnie działają układy matryc, ale gdyby w trakcie
    naświetlenia można byłby z nich odczytać stany pośrednie, to aparat mógłby
    automatycznie składać obrazy HDR.
    Zniknęłoby największe dotychczasowe ograniczenie obrazów HDR - wymóg
    statycznej ekspozycji.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 86. Data: 2009-10-20 16:03:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > ale nocne sceny w filmie kręci sie w dzień :) tylko stosuje sie
    > odpowiednie oświetlenie i obróbkę.

    To ja wiem tylko skoro ten aparat taki mądry, to niech sam spróbuje :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 87. Data: 2009-10-20 17:12:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > To ja wiem tylko skoro ten aparat taki mądry, to niech sam spróbuje :)

    miałem przynajmniej taką nadziej, wiedząc jakim omnibusem jesteś ;-)

    już drugi raz testujesz ludziska tymi nocnymi scenami

  • 88. Data: 2009-10-21 05:56:14
    Od: ps <p...@g...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    (..)

    > 90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że
    > śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone
    > twarze itp...

    Co Ty gadasz ... te 90% właśnie to widzi, zobacz sam komentarze pod
    zdjęciami - 'widziałeś niebieski śnieg?' , 'czemu te drzewa są takie
    jakby fioletowe?' itp itd...

    > są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...

    Nie, Ci właśnie nie widzą, i potem tworzą takie 'dzieła', co do których
    potem 90% ludzi musi mieć uwagi i pokazać twórcy, jak bardzo się pomylił...

    ;-)

  • 89. Data: 2009-10-21 17:32:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-20 12:59:14 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > ale każdy widzi inaczej...
    Wiem.
    Ale nie przeszkadza to każdemu w tym

    > 90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że
    > śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone
    > twarze itp...
    Więc z tym inaczej, to nie do końca.

    > są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...
    Tylko nieliczni, oczywiście przed stworzeniem dzieła.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2009-10-21 17:32:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-21 07:56:14 +0200, ps <p...@g...pl> said:

> [...]
    >
    > Nie, Ci właśnie nie widzą, i potem tworzą takie 'dzieła', co do których
    > potem 90% ludzi musi mieć uwagi i pokazać twórcy, jak bardzo się

    Chyba się nie zrozumieliście.
    Markowi, chodzi o przed, a Tobie o po naciśnięciu migawki.