-
21. Data: 2013-04-20 20:43:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 20 Kwi, 16:20, ZIWK <w...@o...pl> wrote:
> Cena ko a dwumasowego jest wielokrotnie zawy ona w stosunku do koszt w
> jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, e sporo os b wybiera
> pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .
Czy ja wiem? Do mojego szmelcwagena (Octavia II) zamiennik można kupić
jakoś za tysiaka o ile dobrze pamiętam, a to jednak jest sporo złomu i
nieco dziurek oraz innych dupereli, nie wydaje mi się żeby to było
jakoś mocno przewartościowane.
W ASO to inna historia, za wymianę dwumasy i sprzęgła winszują sobie 5
tysiaków, pocieszni są :>
L.
-
22. Data: 2013-04-20 20:47:31
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 20 Kwi, 17:35, anacron <a...@a...pl> wrote:
> A i przy okazji, jeżdżenie według ekomatu (czasami każe biegi zmieniać
> przy 1,9kobr./min) w i30 kończy się spalaniem o litr większym niż jak
> się jeździ po mojemu (od 1,5 do 3,5k). Na szczęście ekomat można w menu
> wyłączyć, aby nie wkurwiał strzałkami i numerkiem sugerowanego biegu.
W tojocie ojcowej też ten "ekomat" działa kretyńsko, ciekawe czy to
celowe działanie producenta czy po prostu nikomu się nie chciało do
tego przykładać? A może takie coś jest warunkiem uzyskania jakiejś
normy spalania?
> Wracając do tematu, zacząłem się zastanawiać nad tym co mówi mechanik,
> po tym jak mi cenę tej dwumasy z wymianą przedstawili, a moja połówka to
> tak do 2k i nie więcej, czego nie mogę jej oduczyć.
Ja mojej nie mogę oduczyć wrzucania na luz i toczenia się bez
hamowania silnikiem, ale powoli czasem załapuje.
Co do Twojej, to może przedstaw jej wycenę z ASO, a na drugiej kartce
cennik lastminutów na jakieś kanary czy inne tam ;)
L.
-
23. Data: 2013-04-20 21:02:15
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.
J.
-
24. Data: 2013-04-20 21:27:25
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: "Franlik" <l...@m...pl>
Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:747e2179-e877-4791-a144-f791f36b5852@m2g2000vbb
.googlegroups.com...
> Ja mojej nie mogę oduczyć wrzucania na luz i toczenia się bez
> hamowania silnikiem,
Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
-
25. Data: 2013-04-20 21:52:42
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 20 Kwi, 21:27, "Franlik" <l...@m...pl> wrote:
> Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]
L.
-
26. Data: 2013-04-20 22:32:35
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Lisciasty,
Saturday, April 20, 2013, 9:52:42 PM, you wrote:
>> Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
> Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]
Torebkę czipsów otworzyłem...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
27. Data: 2013-04-20 22:34:59
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: "Franlik" <l...@m...pl>
Uzytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisal w wiadomosci
news:e6fc58f5-d479-41be-a666-e17f89a5668d@y12g2000vb
h.googlegroups.com...
> On 20 Kwi, 21:27, "Franlik" <l...@m...pl> wrote:
>> Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
>
> Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]
>
> L.
Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie wrzucala
luzu.
No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
Nieekologiczne ? Dlaczego ?
-
28. Data: 2013-04-20 22:38:08
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: "Franlik" <l...@m...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1076987679.20130420223235@pik-net.pl.invalid...
>
> Torebkę czipsów otworzyłem...
Jeszcze do popicia by się coś przydało.
-
29. Data: 2013-04-20 22:46:14
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-04-20 22:34, Franlik pisze:
> Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
> wrzucala
> luzu.
> No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
> Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
> Nieekologiczne ? Dlaczego ?
Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz
hamulce.. co w tym takiego niezrozumiałego?
Pozdr.
-
30. Data: 2013-04-20 22:52:31
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
> no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
> strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać
A co dopiero silniki ciężarówek, gdzie zakres obrotów może zawierać się
w przedziale 600-1500RPM. Takie sypią się na potęgę już po 100.000km :)