eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. › Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ZIWK <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Date: Sat, 20 Apr 2013 16:20:57 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 34
    Message-ID: <kku839$s8s$1@dont-email.me>
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 14:18:18 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="c67b3cfd7e1758e19e9ec73b7394728c";
    logging-data="28956";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/L+EHSeQfu5xp+RvlVxuRH"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 130420-0, 2013-04-20), Outbound message
    Cancel-Lock: sha1:x+ZbtazpqwpluNloYieOUxlrI60=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489870
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:
    > To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
    > wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
    > innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
    > wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
    > stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
    > i to szybki.
    Po pierwsze - zużycie paliwa wcale nie jest najniższe przy najniższych
    obrotach - ale dane o tym nie są powszechnie ujawniane.
    Drgania też nie są najniższe - wyważanie mas w ruchu posuwisto-zwrotnym
    i wirującym jest dość skomplikowane oraz liczone dla konkretnych
    wartości - znów tajemnica firmowa.

    "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
    kulturę pracy silnika.
    W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
    powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
    proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
    skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
    napędowego - a więc na cały samochód.
    W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
    połączonych warstwą gumy - podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
    temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
    uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje (co jest najmniejszą wadą ale jest
    pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
    na całą konstrukcję.

    Cena koła dwumasowego jest wielokrotnie zawyżona w stosunku do kosztów
    jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, że sporo osób wybiera
    pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: