-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ZIWK <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Date: Sat, 20 Apr 2013 16:20:57 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 34
Message-ID: <kku839$s8s$1@dont-email.me>
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
<kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 20 Apr 2013 14:18:18 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="c67b3cfd7e1758e19e9ec73b7394728c";
logging-data="28956";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/L+EHSeQfu5xp+RvlVxuRH"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: avast! (VPS 130420-0, 2013-04-20), Outbound message
Cancel-Lock: sha1:x+ZbtazpqwpluNloYieOUxlrI60=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489870
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:
> To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
> wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
> innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
> wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
> stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
> i to szybki.
Po pierwsze - zużycie paliwa wcale nie jest najniższe przy najniższych
obrotach - ale dane o tym nie są powszechnie ujawniane.
Drgania też nie są najniższe - wyważanie mas w ruchu posuwisto-zwrotnym
i wirującym jest dość skomplikowane oraz liczone dla konkretnych
wartości - znów tajemnica firmowa.
"Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
kulturę pracy silnika.
W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
napędowego - a więc na cały samochód.
W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
połączonych warstwą gumy - podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje (co jest najmniejszą wadą ale jest
pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
na całą konstrukcję.
Cena koła dwumasowego jest wielokrotnie zawyżona w stosunku do kosztów
jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, że sporo osób wybiera
pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.13 17:35 anacron
- 20.04.13 20:43 Lisciasty
- 20.04.13 20:47 Lisciasty
- 20.04.13 21:02 J.F.
- 20.04.13 21:27 Franlik
- 20.04.13 21:52 Lisciasty
- 20.04.13 22:32 RoMan Mandziejewicz
- 20.04.13 22:34 Franlik
- 20.04.13 22:38 Franlik
- 20.04.13 22:46 DoQ
- 20.04.13 22:52 DoQ
- 20.04.13 22:58 Franlik
- 20.04.13 23:05 DoQ
- 20.04.13 23:31 RoMan Mandziejewicz
- 21.04.13 01:23 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security