  • 21. Data: 2013-04-20 20:43:54
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Kwi, 16:20, ZIWK <w...@o...pl> wrote:
    > Cena ko a dwumasowego jest wielokrotnie zawy ona w stosunku do koszt w
    > jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, e sporo os b wybiera
    > pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .

    Czy ja wiem? Do mojego szmelcwagena (Octavia II) zamiennik można kupić
    jakoś za tysiaka o ile dobrze pamiętam, a to jednak jest sporo złomu i
    nieco dziurek oraz innych dupereli, nie wydaje mi się żeby to było
    jakoś mocno przewartościowane.
    W ASO to inna historia, za wymianę dwumasy i sprzęgła winszują sobie 5
    tysiaków, pocieszni są :>

    L.

  • 22. Data: 2013-04-20 20:47:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Kwi, 17:35, anacron <a...@a...pl> wrote:
    > A i przy okazji, jeżdżenie według ekomatu (czasami każe biegi zmieniać
    > przy 1,9kobr./min) w i30 kończy się spalaniem o litr większym niż jak
    > się jeździ po mojemu (od 1,5 do 3,5k). Na szczęście ekomat można w menu
    > wyłączyć, aby nie wkurwiał strzałkami i numerkiem sugerowanego biegu.

    W tojocie ojcowej też ten "ekomat" działa kretyńsko, ciekawe czy to
    celowe działanie producenta czy po prostu nikomu się nie chciało do
    tego przykładać? A może takie coś jest warunkiem uzyskania jakiejś
    normy spalania?

    > Wracając do tematu, zacząłem się zastanawiać nad tym co mówi mechanik,
    > po tym jak mi cenę tej dwumasy z wymianą przedstawili, a moja połówka to
    > tak do 2k i nie więcej, czego nie mogę jej oduczyć.

    Ja mojej nie mogę oduczyć wrzucania na luz i toczenia się bez
    hamowania silnikiem, ale powoli czasem załapuje.
    Co do Twojej, to może przedstaw jej wycenę z ASO, a na drugiej kartce
    cennik lastminutów na jakieś kanary czy inne tam ;)

    L.

  • 23. Data: 2013-04-20 21:02:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
    > No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
    > z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
    > nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
    > przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?

    Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.

    J.

  • 24. Data: 2013-04-20 21:27:25
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
    Od: "Franlik" <l...@m...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Ja mojej nie mogę oduczyć wrzucania na luz i toczenia się bez
    > hamowania silnikiem,

    Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

  • 25. Data: 2013-04-20 21:52:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Kwi, 21:27, "Franlik" <l...@m...pl> wrote:
    > Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

    Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]

    L.

  • 26. Data: 2013-04-20 22:32:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Saturday, April 20, 2013, 9:52:42 PM, you wrote:

    > Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]

    Torebkę czipsów otworzyłem...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-04-20 22:34:59
    Od: "Franlik" <l...@m...pl>

    Uzytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]
    >
    > L.
    Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie wrzucala
    luzu.
    No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
    Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
    Nieekologiczne ? Dlaczego ?

  • 28. Data: 2013-04-20 22:38:08
    Od: "Franlik" <l...@m...pl>

    wiadomości news:1076987679.20130420223235@pik-net.pl.invalid...

    > Torebkę czipsów otworzyłem...

    Jeszcze do popicia by się coś przydało.

  • 29. Data: 2013-04-20 22:46:14
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-20 22:34, Franlik pisze:
> [...]
    > wrzucala
    > luzu.
    > No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.

    Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz
    hamulce.. co w tym takiego niezrozumiałego?

    Pozdr.

  • 30. Data: 2013-04-20 22:52:31
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
    > no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
    > strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać

    A co dopiero silniki ciężarówek, gdzie zakres obrotów może zawierać się
    w przedziale 600-1500RPM. Takie sypią się na potęgę już po 100.000km :)