  • 1. Data: 2014-01-31 09:20:20
    Temat: Nowe znaczenie "made in Poland"
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.polskieradio.pl/42/259/Artykul/1037709,Cz
    esci-samochodowe-z-Polski-coraz-gorsze

    - Wadliwość części samochodowych skontrolowana przez naszą firmę w 2013
    roku wynosi 13 proc., tj. o 2 pkt więcej niż w 2012 roku. W ubiegłym
    roku udało nam się skontrolować ok. 500 mln części i komponentów, które
    są używane do produkcji aut w Europie. Prawie 70 proc. z nich przypada
    na Polskę.

    W kraju udało się nam skontrolować ponad 240 mln podzespołów i
    części-komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, o 21 proc. więcej niż
    w roku poprzednim - mówi Paweł Gos, prezes firmy Exact Systems i
    ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2014-01-31 12:22:16
    Temat: Re: Nowe znaczenie "made in Poland"
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał :

> [...]
    > części-komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, o 21 proc. więcej niż w
    > roku poprzednim - mówi Paweł Gos, prezes firmy Exact Systems i ekspert

    Z jednej strony obniża się cenę kosztem materiałów gorszej jakości,
    stosowania technologii młotka i przecinaka, oraz zmniejszeniem kosztów
    pracy, a z drugiej stawia się chore kryteria jakościowe. Firmy przy tym chcą
    kręcić coraz większy zysk. Tak będzie cały czas, dopóki więcej do
    powiedzenia będzie miał księgowy-cudotwóca od inżyniera. Od prawdziwego
    inżyniera, a nie klikacza, którego zatrudnia się po taniości. Od sześciu lat
    pracuję w branży motoryzacyjnej - samochody ciężarowe, profil typowo
    produkcyjny - więc mniej więcej się orientuję.

    Zasada jest prosta: robimy szybko, tanio i dobrze. Z tym, że tylko dwa z
    tych trzech mogą zostać jednocześnie spełnione.

    Z drugiej strony bardzo często po hasłem "made in poland" kryje się chiński
    producent. My tylko przepakowujemy i metkujemy.

    pozdrawiam
    --
    ARQ

  • 3. Data: 2014-01-31 12:58:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2014 12:22, ARO pisze:

> [...]
    > lat pracuję w branży motoryzacyjnej - samochody ciężarowe, profil typowo
    > produkcyjny - więc mniej więcej się orientuję.

    Chcieliście kapitalizmu to macie ;)

    Żeby to w ogóle działało musi być ciągle konsumpcja. A jak zrobisz
    porządny samochód, to będzie jeździł po 30 i więcej lat. To samo z
    częściami. To musi być gówno żeby się sypało po upływie gwarancji i żeby
    producenci mogli ciągle nowe rzeczy sprzedawać.

  • 4. Data: 2014-01-31 14:49:42
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zasada jest prosta: robimy szybko, tanio i dobrze. Z tym, że tylko dwa z
    > tych trzech mogą zostać jednocześnie spełnione.
    To ja poproszę tanio i dobrze. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 5. Data: 2014-01-31 15:14:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.01.2014 14:49, WOJO pisze:
    > To ja poproszę tanio i dobrze. :)

    Proszę się zgłosić w trzecim kwartale 2063 ;)

  • 6. Data: 2014-02-02 10:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 09:20:20 +0100, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > roku udało nam się skontrolować ok. 500 mln części i komponentów, które
    > są używane do produkcji aut w Europie. Prawie 70 proc. z nich przypada

    Cos mi sie tu nie zgadza - przy 13% to by zaden z samochodow nie
    jezdzil.

    J.

  • 7. Data: 2014-02-06 11:51:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-31 15:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Proszę się zgłosić w trzecim kwartale 2063 ;)

    Ale rano czy wieczorem?
    ;)

    --
    MN

  • 8. Data: 2014-02-06 13:27:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.02.2014 11:51, Marcin N pisze:

    > Ale rano czy wieczorem?
    > ;)

    Między 17:34 a 17:36.

  • 9. Data: 2014-02-06 16:56:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-06 13:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Między 17:34 a 17:36.

    Akurat mam umówioną wizytę na badanie prostaty... u syna.

    --
    MN