  • 141. Data: 2015-02-04 10:29:51
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2015 17:36:03 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Zbyt często czytam przy każdej możliwej sytuacji, w której mowa o poprawie
    > komfortu pracy, porady pt. ,,wstaw SSD". Co z tego, że komp ma 2GB ramu i po
    > otwariu paru kart w przeglądarce zadyszki dostaje od swapowania. Wstawienie
    > SSD cudownie pomoże. O tym, że jedynie w szybkości swapowania, to już się
    > żaden doradca nie zająknie. Rozbudwać RAM? Bez sensu. SSD. I momentalnie
    > komp jak nowy. Mhm...

    Czy ja twierdzilem, ze rozbudowa RAMu jest bez sensu? Nie. I przy RAMie do 4GB to bym
    najpierw polecal. Ale potem nie procesor jak radzisz, lecz juz wlasnie SSD. 95% ludzi
    na
    pewno bardziej to odczuje niz procka. No chyba ze rzeczywiscie procek sprzed 10 lat,
    ale
    wtedy leci wszystko, proc, pamiec, mobo i wtedy warto przemyslec czy wearto, bo
    kupowac
    uzywane i jednak stare (choc nowsze niz wlasne) komponenty tez jest srednio trafionym
    pomyslem. A SSD zawsze bedzie mozna wykorzystac w nowym kompie, ktory predzej czy
    pozniej
    i tak sie kupi.

    > Obrabia ktoś zdjęcia. Import czy eksport RAWów trwa tyle, ile trwa.
    > Rozwiązanie? Kup SSD! Nie ważne, że import materiału będzie trwał tyle samo.
    > Kup SSD, bo wtedy komputer wstaje w 15 sekund i już jest cudownie.

    Zakoduj w koncu, ze SSD nie przyspiesza TYLKO startu, bo to jest NIEWAZNE.
    PRZYSPIESZA PRACE SYSTEMU, RESPONSYWNOSC.
    Import rawow... strzelaj, ile % ludzi to robi? Ja stawiam, ze 3%. I mysle, ze
    przesadzilem!

    > Obrabiasz sobie amatorsko wideo? Kup SSD! Wprawdzie materiał wideo i tak
    > będziesz ciągnąć z dotychczas posiadanego klasycznego talerzowca, no ale
    > system się uruchamia błyskawicznie. A przecież kompa się wyłącza i uruchamia
    > 15 razy dziennie. To taki standardzik jest.

    Ile % ludzi zajmuje sie montazem video? Znow stawiam 3%. 97% kopiuje plik video z
    aparatu/kamery i ...ma.

    Poza tym... badzmy powazni. Czemu tendencyjnie wymieniasz operacje, ktore potrzebuja
    glownie procesora jako kontrargumentu do SSD? Przeciez to bez sensu. Porownuj REALNE
    warunki korzystania z kompa jakie panuja w przecietnym domu Koewalskiego.

    > Masz kompa z Pentium 4 Northwood i 2GB ram? Kup SSD! Komp i tak zadyszki
    > dostanie na wielu stronach www, ale kup SSD - będzie cudownie, będzie
    > wspaniale, będzie rewelacyjnie. To, że za 300 PLN (364 PLN kosztuje 120GB
    > Samsung 850 Evo) kupisz płytę z LGA775 + Core 2 Duo + 4GB ram + GeForce
    > 9400GT i będzie się na tym o niebo lepiej pracować, niż na P4 z SSD, to też
    > radośnie widzę w wątku się pomija.

    Poza dobrymi, choc drogimi dyskami Samsunga sa jeszcze inne mozliwosci. Kingston
    120GB
    kosztuje 230 PLN.

    > Kupi ktoś SSD. Ale dane i tak będzie trzymać na klasycznym talerzowcu. Skąd
    > wiem? Ano stąd, że przyglądam się, jak znajomi komputery użytkują. I tak się
    > jakoś składa, że 120GB SSD to raczej mało komu wystarcza. Trochę zdjęć,
    > trochę dokumentów, parę filmów i adios pomidory.

    To jest mankament SSD i z nim polemizowac nie sposob.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 142. Data: 2015-02-04 10:55:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Feb 2015 10:29:51 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > To jest mankament SSD i z nim polemizowac nie sposob.

    Jasne ale nikt nie zabrania mieć oprócz SSD również talerzowca :)
    --
    Jacek

  • 143. Data: 2015-02-04 11:51:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 4 Feb 2015 10:55:31 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Jasne ale nikt nie zabrania mieć oprócz SSD również talerzowca :)

    Do każdego laptopa (a jak by nie patrzeć jest to cholernie popularny rodzaj
    sprzętu) bez problemu wstawiasz dwa dyski twarde. Do każdego jednego i bez
    wyjątku. Mhm.

    [ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich ]
    [ naprawienia. (znalezione w necie) ]

  • 144. Data: 2015-02-04 11:51:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 04 Feb 2015 07:59:44 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik JoteR u...@i...eu ...

    > Z ciekawości - po co hibernować komputer z dyskiem ssd?

    Niezależnie od tego, czy dysk HDD czy SDD - po to, by po odhibernowaniu nie
    odpalać pracowicie wszystkich uruchomionych programów i nie wczytywać
    dokumentów, na których się pracowało.

    [ Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone ]
    [ możliwości regeneracyjne. (znalezione w necie) ]

  • 145. Data: 2015-02-04 12:12:29
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Budzik" napisał:

    > Z ciekawości - po co hibernować komputer z dyskiem ssd?

    "choćby po to żeby upuszczona śrubka nie zrobiła kuku :) "

    JoteR

  • 146. Data: 2015-02-04 12:28:13
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-02-04 o 11:51, Przemysław Ryk pisze:

    > Do każdego laptopa (a jak by nie patrzeć jest to cholernie popularny rodzaj
    > sprzętu) bez problemu wstawiasz dwa dyski twarde. Do każdego jednego i bez
    > wyjątku. Mhm.

    A wątkotwórcy chodziło o laptopa prawda?

  • 147. Data: 2015-02-04 12:50:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Feb 2015 11:51:35 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Do każdego laptopa (a jak by nie patrzeć jest to cholernie popularny rodzaj
    > sprzętu) bez problemu wstawiasz dwa dyski twarde. Do każdego jednego i bez
    > wyjątku. Mhm.

    Bla bla... Jak wrócisz na początek wątku to się dowiesz że pytano o
    desktop. I odpowiadano pod tym kątem.
    --
    Jacek

  • 148. Data: 2015-02-04 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > Niezależnie od tego, czy dysk HDD czy SDD - po to, by po
    > odhibernowaniu nie odpalać pracowicie wszystkich uruchomionych
    > programów i nie wczytywać dokumentów, na których się pracowało.

    Racja, nie pomyslałem o tym.

  • 149. Data: 2015-02-04 13:20:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    R.e.m.e.K <p...@w...pl> wrote:
> [...]

    TYLKO

    Takie zachowanie raczej wskazuje na zbyt małą ilość pamięci RAM.

    > Tak, wszystko to co napisales jest dla mnie oczywiste i znane. A brak SSD w
    zwyklym,
    > codziennym uzywaniu tez juz opisalem. Roznica jesta bardzo odczuwalna. I to sa
    fakty,
    > naprawde za cholere nioe wiem czemu niektorzy maja z tym taki problem.

    > Rada dla malkontentow i niedowiarkow:
    > - odpalcie sobie Process Monitor
    > (https://technet.microsoft.com/pl-pl/sysinternals/bb
    896645.aspx)
    > - wlacznie monitorowanie tylko operacji dyskowych
    > - wlaczcie monitorowanie (capture)
    > - obserwujcie log

    Tak tylko wtrącę że to co pokazuje Process Monitor to nie są operacje
    i/O fizycznego dysku tylko systemu plików. Większość z tych operacji np.
    zapisu trafia na dysk wiele sekund później gdy zapis ich nie jest
    odczuwalny niezależnie od rodzaju napędu. Wiele odczytów zaś nawet nie
    dochodzi do dysku tylko korzysta z cache systemu. Tak więc za pomocą
    tego programu w żaden sposób nie udowodni się przewag SSD. Aby sprawdzić
    obciążenie dysku lepiej jest w Monitorze zasobów sprawdzić Średnią
    długość kolejki dysku. Tylko wtedy może upaść argument jakie to przewagi
    daje SSD gdy zobaczy się że na zwykłym HDD kolejka w twoim teście
    pokazuje wartości grubo poniżej 1 przez przytłaczającą większość czasu.
    Na twoim miejscu jednak znalazłbym test podglądowy w którym występuje
    duża liczba operacji losowych I/O (np. start systemu, start niektórych
    większych programów, operacje na bazach danych itp itd).

    --
    Piotr Borkowski

  • 150. Data: 2015-02-04 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr B. [pb2004] p...@n...pl ...

    > Takie zachowanie raczej wskazuje na zbyt małą ilość pamięci RAM.

    Nie sadze - u mnie czesto mieli, zwłaszcza przegladarka lub program
    pocztowy. A ramu mam 4gb i raczej nie zapełnia sie w 100%.