    From: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>
    Subject: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Sender: hell@heaven
    <1iej6uvdpy2jp$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <1...@4...net>
    <majkbf$4m5$1@node1.news.atman.pl>
    <kim4qvc2pj3g$.1hg0d5epqrytj$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...one.pl>
    <1al3ft6mtcely$.d26jm8899o1e$.dlg@40tude.net>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <54cf3fd2$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <b8aqs5fsyits$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <54cf99ac$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    <51cw0kbjyd90$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    Date: Wed, 4 Feb 2015 10:29:51 +0100

    Dnia Mon, 2 Feb 2015 17:36:03 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Zbyt często czytam przy każdej możliwej sytuacji, w której mowa o poprawie
    > komfortu pracy, porady pt. ,,wstaw SSD". Co z tego, że komp ma 2GB ramu i po
    > otwariu paru kart w przeglądarce zadyszki dostaje od swapowania. Wstawienie
    > SSD cudownie pomoże. O tym, że jedynie w szybkości swapowania, to już się
    > żaden doradca nie zająknie. Rozbudwać RAM? Bez sensu. SSD. I momentalnie
    > komp jak nowy. Mhm...

    Czy ja twierdzilem, ze rozbudowa RAMu jest bez sensu? Nie. I przy RAMie do 4GB to bym
    najpierw polecal. Ale potem nie procesor jak radzisz, lecz juz wlasnie SSD. 95% ludzi
    na
    pewno bardziej to odczuje niz procka. No chyba ze rzeczywiscie procek sprzed 10 lat,
    ale
    wtedy leci wszystko, proc, pamiec, mobo i wtedy warto przemyslec czy wearto, bo
    kupowac
    uzywane i jednak stare (choc nowsze niz wlasne) komponenty tez jest srednio trafionym
    pomyslem. A SSD zawsze bedzie mozna wykorzystac w nowym kompie, ktory predzej czy
    pozniej
    i tak sie kupi.

    > Obrabia ktoś zdjęcia. Import czy eksport RAWów trwa tyle, ile trwa.
    > Rozwiązanie? Kup SSD! Nie ważne, że import materiału będzie trwał tyle samo.
    > Kup SSD, bo wtedy komputer wstaje w 15 sekund i już jest cudownie.

    Zakoduj w koncu, ze SSD nie przyspiesza TYLKO startu, bo to jest NIEWAZNE.
    PRZYSPIESZA PRACE SYSTEMU, RESPONSYWNOSC.
    Import rawow... strzelaj, ile % ludzi to robi? Ja stawiam, ze 3%. I mysle, ze
    przesadzilem!

    > Obrabiasz sobie amatorsko wideo? Kup SSD! Wprawdzie materiał wideo i tak
    > będziesz ciągnąć z dotychczas posiadanego klasycznego talerzowca, no ale
    > system się uruchamia błyskawicznie. A przecież kompa się wyłącza i uruchamia
    > 15 razy dziennie. To taki standardzik jest.

    Ile % ludzi zajmuje sie montazem video? Znow stawiam 3%. 97% kopiuje plik video z
    aparatu/kamery i ...ma.

    Poza tym... badzmy powazni. Czemu tendencyjnie wymieniasz operacje, ktore potrzebuja
    glownie procesora jako kontrargumentu do SSD? Przeciez to bez sensu. Porownuj REALNE
    warunki korzystania z kompa jakie panuja w przecietnym domu Koewalskiego.

    > Masz kompa z Pentium 4 Northwood i 2GB ram? Kup SSD! Komp i tak zadyszki
    > dostanie na wielu stronach www, ale kup SSD - będzie cudownie, będzie
    > wspaniale, będzie rewelacyjnie. To, że za 300 PLN (364 PLN kosztuje 120GB
    > Samsung 850 Evo) kupisz płytę z LGA775 + Core 2 Duo + 4GB ram + GeForce
    > 9400GT i będzie się na tym o niebo lepiej pracować, niż na P4 z SSD, to też
    > radośnie widzę w wątku się pomija.

    Poza dobrymi, choc drogimi dyskami Samsunga sa jeszcze inne mozliwosci. Kingston
    120GB
    kosztuje 230 PLN.

    > Kupi ktoś SSD. Ale dane i tak będzie trzymać na klasycznym talerzowcu. Skąd
    > wiem? Ano stąd, że przyglądam się, jak znajomi komputery użytkują. I tak się
    > jakoś składa, że 120GB SSD to raczej mało komu wystarcza. Trochę zdjęć,
    > trochę dokumentów, parę filmów i adios pomidory.

    To jest mankament SSD i z nim polemizowac nie sposob.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K