  • Data: 2010-08-05 21:00:23
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Aug 2010, Santana wrote:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    [...]

    > Babcia wizjonerka :) Tak się, mniej więcej, "energooszczędne" zachwują :)

    Nie, "zwykłe" też.
    Wystarczy uwzględnić koszt wymiany sprzętu, a nie tylko ilość pożartego
    prądu :)

    Zimny metal:
    - ma mniejszą rezystancję, co powoduje przepływ większego prądu w impulsie
    przy włączaniu
    - jest mniej plastyczny, zaś pozwijany przewód (w "świecącej" części)
    generuje wystarczające pole magnetyczne, aby sam z tym polem oddziaływał
    na tyle silnie że pojawiają się widoczne odkształcenia żarnika

    W efekcie istotny element ograniczający czas życia żarówki to właśnie
    ilość włączeń, a zjawisko przepalenia w momencie włączenia jest
    znane chyba każdemu (włącznie z przypadkami wywalenia bezpieczników
    od zapalonego łuku, szczególnie jeśli żarówka nie była próżniowa)
    Żeby nie było - jak ktoś jest ambitny, to może zjawisko praktycznie
    wyeliminować, podając przed włączeniem ograniczony prąd :)

    pzdr, Gotfryd