-
11. Data: 2014-03-19 11:22:16
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
news:lgbeet$9jb$1@node2.news.atman.pl...
> Jak już kupiłeś, to mają leżeć?
> Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował
> nadwymiarowych pierścieni, więc obecne nominalne dalej będą niepotrzebne?
Ten silnik nie jest jedyny, wiec jesli teraz pierscienie fabryczne sa ok, to
te nowe przydadza sie do innego ewentualnie.
Tmek
-
12. Data: 2014-03-19 11:34:18
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci
news:drmhi91hf6rc45qbsuc2ta6on979cvlrvu@4ax.com...
> "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:
>
>>Przekornie zapytam - dlaczego? :)
>>Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.
>
> Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
> sie. Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
> zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
> pierscienie ida nowe;)
Az z ciekawosci sprawdzilem.
Cylinder zdjety po 34 latach, wczesniej nikt tego nie sciagal.
Przebieg szacuje po porownaniu z innym na ok 30-50tys.
Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany
z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.
Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.
pzdr
Tmek
-
13. Data: 2014-03-19 11:55:20
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze:
> Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany
> z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka.
>
> Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku.
Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie
jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja
zabezpieczenia w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do
kolizji zamka z oknem w cylindrze.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
14. Data: 2014-03-19 12:46:36
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:lgbt2f$r52$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze:
> Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie
> jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja zabezpieczenia
> w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do kolizji zamka z oknem
> w cylindrze.
Ok, to logiczne.
Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej
pisze Jacot co zmieni?
Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.
Tmek
-
15. Data: 2014-03-21 22:18:34
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
"Tmek" <T...@d...ek> wrote:
>Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej
>pisze Jacot co zmieni?
>Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy.
Wisz, pelniejsza teoria pierscieniowa jest taka, ze one sie nie
obracaja, i to akurat potwierdza praktyka;)
A jesli sie obracaja to zuzywaja sie rowki no i zamki moga sie
ustawiac w sposob zupelnie niekorzystny.
Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia" ktore sie
wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc
prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet
wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome.
No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej
technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w
przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
16. Data: 2014-03-21 23:49:40
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal w wiadomosci
news:i6api9do5d59901vphsiepjf36mab5k3m2@4ax.com...
> "Tmek" <T...@d...ek> wrote:
> Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia" ktore sie
> wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc
> prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet
> wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome.
> No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej
> technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w
> przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni
> cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni.
Nie wiem czy japonia sprzed ponad 30 lat, z technologia pewnie sprzed 40,
zalicza sie do klasyki czy juz tych nowszych.
Konfrontacja z praktyka pokazuje, ze jakies tam sily sa i powoduja, ze
prawie wszystkie piersienie ustawily sie zamkami w kierunku jazdy.
Ale to, ze sie ustawily rowniez nie oznacza ze sie kreca. Bo skoro jakas
wypadkowa spowodowala, ze wszystkie ustawily sie w ten sam sposob, to
znalazy optimum z ktorego juz nie wychodza.
A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
powstajacy po pewnym czasie.
pozdro
Tmek
-
17. Data: 2014-03-22 00:12:37
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-03-21 23:49, Tmek pisze:
> A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
> powstajacy po pewnym czasie.
owal tloka, nie cylindra.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
18. Data: 2014-03-22 02:11:32
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
>> A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra
>> powstajacy po pewnym czasie.
> owal tloka, nie cylindra.
Zawsze i jedynie tłoka?
Pozdrawiam.
WOJO