-
1. Data: 2014-03-18 00:51:57
Temat: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Witam
A propo xs400. Przekladam w miejsce zardzewialego cylindra inny z zapasow i
robilem pomiary co tam jest.
Srednica cylindrow i wg serwisowki miesci sie w tolerancji uzytecznosci.
Granica to 0.05mm
Srednio jest w okolicach +0.04mm. Jedynie w gornym polozeniu ruchu gornego
pierscienia jest o setke wiecej niz kilka mm ponizej.
Dochodzi tam do granicznego 0.05mm.
Co do owalu tez jest na granicy, wzdluz i w poprzek jest prawie wszedzie
roznica 0.01mm.
Zamierzam zostawic zestaw tlok-cylinder tak jak jest i przehonowac cylinder,
bo w miejscu pracy tloka jest juz gladko.
Teraz pytanie zasadnicze.
Czy zostawiac stare pierscienie czy zalozyc nominalene nowe?
Pierscienie mam takie, wiec nie wiem kto to robi, na pewno nie yamaha.
http://www.ebay.pl/itm/360875146345
Ostatnio pojawily sie oryginaly za 2x tyle, ale mam juz te, wiec te sa.
Z jednej strony stare sa dopasowane, ale pewnie juz po 30 kilku latach
usiadly. Jak z zywotnoscia nowych nie wiem.
Ale bardziej zastanawiam sie czy jest sens wkladac je przy tym owalu, czyli
czy sie dotra?
Z drugiej strony jak bede czyscic tloki to pewnie tez przekrece stare
pierscienie i tez beda w innej pozycji niz w tej w ktorej pracowaly.
Bylbym wdzeczny za rade z praktyki czy zmienic czy zostawiac stare.
pozdro
Tmek
-
2. Data: 2014-03-18 20:23:00
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
"Tmek" <T...@d...ek> wrote:
>Z jednej strony stare sa dopasowane, ale pewnie juz po 30 kilku latach
>usiadly. Jak z zywotnoscia nowych nie wiem.
>Ale bardziej zastanawiam sie czy jest sens wkladac je przy tym owalu, czyli
>czy sie dotra?
>Z drugiej strony jak bede czyscic tloki to pewnie tez przekrece stare
>pierscienie i tez beda w innej pozycji niz w tej w ktorej pracowaly.
Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
juz sie drugi raz go nie zaklada.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
3. Data: 2014-03-18 20:29:08
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze:
> Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
> juz sie drugi raz go nie zaklada.
>
Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
niczym strasznym.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
4. Data: 2014-03-18 20:44:28
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:lga6pr$43q$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze:
>
>> Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
>> juz sie drugi raz go nie zaklada.
>>
>
> Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
> niczym strasznym.
No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.
Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie
w fabrycznej tolerancji.
Tmek
-
5. Data: 2014-03-18 21:03:19
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
>> Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to
>> juz sie drugi raz go nie zaklada.
> Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje
> niczym strasznym.
Przekornie zapytam - dlaczego? :)
Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.
Pozdrawiam.
WOJO
-
6. Data: 2014-03-18 21:19:30
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-03-18 20:44, Tmek pisze:
> No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
> Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.
jesli tlok i cylinder mieszcza sie w tolerancji to same pierscienie moga
pomoc. Czasami na krotko, czasami na dluzej.
>
> Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie
> w fabrycznej tolerancji.
skoro to samo to po co zmieniac ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
7. Data: 2014-03-18 21:21:28
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: __Maciek <i...@c...org>
Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
napisał:
>Przekornie zapytam - dlaczego? :)
Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
inaczej pracuje i coś może być nie tak? Albo może dlatego że używany
pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu
i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?
Ale zgaduję tylko.
-
8. Data: 2014-03-18 21:23:23
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-03-18 21:21, __Maciek pisze:
> Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> napisał:
>
>> Przekornie zapytam - dlaczego? :)
>
> Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to
> inaczej pracuje i coś może być nie tak?
mozna je sobie pooznaczac
> Albo może dlatego że używany
> pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu
> i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać?
popekac nie popeka ale juz nigdy nie ulozy sie tak samo.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
9. Data: 2014-03-19 00:52:47
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
"WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:
>Przekornie zapytam - dlaczego? :)
>Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych.
Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania
sie. Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie
zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i
pierscienie ida nowe;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
10. Data: 2014-03-19 07:45:51
Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie?
> Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy.
> Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci
> sie w fabrycznej tolerancji.
Jak już kupiłeś, to mają leżeć?
Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował
nadwymiarowych pierścieni, więc obecne nominalne dalej będą niepotrzebne?
Pozdrawiam.
WOJO