  • 21. Data: 2011-08-17 12:18:38
    Temat: Re: Nowe opony hałasuja przy ~82km/h
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:pan.2011.08.16.20.46.36@lexx.eu.org...

    > Zrobiłem z tą prędkością co najmniej kilkadziesiąt kilometrów w różnych
    > warunkach, w tym na łukach. Bez zmian w odgłosach. Niemniej sprawdzę te
    > łożyska na podnośniku. IMO to jednak nie to, tylko opony :)

    Zmieniłem kiedyś opony na nowe zimowe i od razu po wyjechaniu z warsztatu
    tak huczało, że po kilku dniach pojechałem reklamacją. Przeprosili, wyważyli
    i nic nie pomogło. Delikatnie zasugerowali, że może łożysko.
    Po wymianie łożyska hałas ustąpił. Nawet mechanik się dziwił, że łożysko
    padło w momencie wymiany opon i nie zmieniało dźwięku na zakrętach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2011-08-17 21:31:12
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Aug 2011 11:37:06 +0200, Filip KK wrote:

    > Na początek sprawdź przy różnej prędkości obrotowej silnika.

    Prędkość obrotowa silnika nie ma znaczenia. Najlepiej mi się tego słucha
    na luzie. Rozpędzam się do 90 km/h, wciskam sprzęgło i powoli zaczynam
    zwalniać. Jest cisza... po chwili przy tych 82 km/h zaczyna wyć, a potem
    jak zwolnię jeszcze bardziej to cichnie...

    Oczywiście w pierwszej chwili myślałem, że to w silniku coś wyje, ale
    nie. To coś innego.

    Tomek

  • 23. Data: 2011-08-17 21:33:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 17 Aug 2011 12:01:56 +0200, Marcin Luty wrote:

    > Ja mialem dokladnie taki sam objaw przy padajacym lozysku. Huczalo tylko
    > przy niewielkim zakresie predkosci (wlasnie okolo 80-90 km/h). Dodatkowo
    > mozna bylo odroznic, z ktorej strony padlo podczas opisanych nizej
    > testow przy skrecaniu prawo-lewo przy tej predkosci. Na wszelki wypadek
    > wymienilem po obu stronach i objawy ustaly.

    U mnie nie ma znaczenia, w którą stronę skręcam. Zawsze hałasuje
    podobnie. Moim zdaniem to coś ewidentnie wpada w wibracje. Taki mały
    rezonans czegoś z czymś... padające łożysko może dawać taki efekt? Czy
    raczej tylko wyje jednostajnie?

    Tomek

  • 24. Data: 2011-08-17 23:16:36
    Temat: Re: Nowe opony ha?asuja przy ~82km/h
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

> [...]
    > podobnie. Moim zdaniem to coś ewidentnie wpada w wibracje. Taki mały
    > rezonans czegoś z czymś... padające łożysko może dawać taki efekt? Czy

    jeśli nie ma znaczenia skręt to prawdopodobnie jest to łożysko tylne.

    a niech ten twój gumiarz założy inne opony i się przejedź. wszystko będzie
    jasne.

  • 25. Data: 2011-08-18 14:21:19
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-16 19:27:32 +0000, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> said:

    > Jestem pewny, że to opony. Gdyby to było łożysko, problem pogłębiał by
    > się wraz z prędkością. Tutaj występuję tylko przy tej jednej konkretnej.

    Gdy mi padło łożysko, to hałas pojawiał się przy 80., a kończył przy 100.

    --
    Bydlę

  • 26. Data: 2011-08-20 21:33:16
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > To prawda, ale nie czuję żadnych wibracji na kole kierownicy. To chyba
    > jednak świadczy o całkiem niezłym wyważeniu.
    >
    > Tomek

    Guzik prawda, elementy zawieszenia w znacznym stopniu amortyzują drgania od
    opon. Jak już czujesz na kierownicy to jest bardzo źle.

    MS