  • 11. Data: 2011-08-16 23:07:48
    Temat: Re: Nowe opony hałasuja przy ~82km/h
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:pan.2011.08.16.19.26.36@lexx.eu.org...

    > W sensie co? Koła oczywiście były wyważane w momencie zakładania nowych
    > opon.

    Co nie znaczy że dobrze.

  • 12. Data: 2011-08-16 23:09:08
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Tomasz Stiller wrote:

    > Z nowych rzeczy, to wymieniałem klocki na trochę przed wymianą opon.
    > Na starych oponach nic takiego się nie działo - było w porządku. Na
    > nowych tak właśnie hałasuje. Faktycznie pewnie jest to jakiś
    > rezonans, tylko jak to sprawdzić? Dlaczego tylko w tej konkretnej
    > prędkości?

    Bo tak jest i tyle.
    Mam opone w enduro ktora gra i halasuje w przedziale 93-98 i przyszlo mi sie
    przyzwyczaic.
    Taki bierznik i takie efekty.

    W twojej sytuacji mozesz poeksperymentowac ze zmiana cisnienia w oponach.
    Moze cos to zmieni.

    pozdro
    Tmek

  • 13. Data: 2011-08-16 23:17:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-16 21:27, Tomasz Stiller pisze:

    > Jestem pewny, że to opony. Gdyby to było łożysko, problem pogłębiał by
    > się wraz z prędkością. Tutaj występuję tylko przy tej jednej konkretnej.
    > Łożyska wykluczyliśmy na początku.

    Wraz z predkoscia owszem, ale tez dzwieki z otoczenia sie nasilaja i
    niejako zaczynaja zagluszac problem. Dlatego zasugerowalem lozysko.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 14. Data: 2011-08-16 23:24:13
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-16 23:17, venioo pisze:

    > Wraz z predkoscia owszem, ale tez dzwieki z otoczenia sie nasilaja i
    > niejako zaczynaja zagluszac problem. Dlatego zasugerowalem lozysko.

    A to tego zabkowanie sie opony sugerowaloby, ze albo ciagasz przyczepy
    ;) albo masz z zawieszeniem cos nie teges. (albo g..ne opony, ale tego
    bym nie podejrzewal, chociaz GoodYear jak zaczeli produkowac chyba na
    Wegrzech swego czasu to strasznie ludzie na zabkowanie wlasnie zaczeli
    narzekac)

  • 15. Data: 2011-08-17 01:16:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-16 21:35, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > tak właśnie hałasuje. Faktycznie pewnie jest to jakiś rezonans, tylko jak
    > to sprawdzić? Dlaczego tylko w tej konkretnej prędkości?

    Rezonans tak już ma, że jest sobie częstotliwość rezonansowa przy której
    rezonuje.

    Co do źródła dźwięku - metalowe części będą bardziej brzęczeć albo
    piszczeć, łożyska huczą, a opony buczą, powietrze gwiżdże.

    Szukać można stukając czymś (np. gumowym młoteczkiem) po całym
    samochodzie i słuchać czy coś nie zadźwięczy.

  • 16. Data: 2011-08-17 08:05:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 16 Aug 2011 23:07:48 +0200, Cavallino wrote:

    > Co nie znaczy że dobrze.

    To prawda, ale nie czuję żadnych wibracji na kole kierownicy. To chyba
    jednak świadczy o całkiem niezłym wyważeniu.

    Tomek

  • 17. Data: 2011-08-17 08:06:57
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 16 Aug 2011 23:24:13 +0200, venioo wrote:

> [...]
    > nie podejrzewal, chociaz GoodYear jak zaczeli produkowac chyba na
    > Wegrzech swego czasu to strasznie ludzie na zabkowanie wlasnie zaczeli

    Nie ciągnę żadnych przyczep, nie mam nawet haka. Problem dotyczy
    przedniej osi (napędowej). Co mam sprawdzić w zawieszeniu?

    Tomek

  • 18. Data: 2011-08-17 08:08:39
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 16 Aug 2011 23:09:08 +0200, Tmek wrote:

    > W twojej sytuacji mozesz poeksperymentowac ze zmiana cisnienia w
    > oponach. Moze cos to zmieni.

    To faktycznie jest ciekawa propozycja. Wystarczy, że mi się ten odgłos
    przeniesie na inną prędkość, najlepiej >100 km/h i będę zadowolony.

    Tomek

  • 19. Data: 2011-08-17 11:37:06
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]

    > tak właśnie hałasuje. Faktycznie pewnie jest to jakiś rezonans, tylko jak
    > to sprawdzić? Dlaczego tylko w tej konkretnej prędkości?

    Na początek sprawdź przy różnej prędkości obrotowej silnika.

  • 20. Data: 2011-08-17 12:01:56
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

    > Jestem pewny, że to opony. Gdyby to było łożysko, problem pogłębiał by
    > się wraz z prędkością. Tutaj występuję tylko przy tej jednej konkretnej.
    > Łożyska wykluczyliśmy na początku.

    Ja mialem dokladnie taki sam objaw przy padajacym lozysku. Huczalo tylko
    przy niewielkim zakresie predkosci (wlasnie okolo 80-90 km/h). Dodatkowo
    mozna bylo odroznic, z ktorej strony padlo podczas opisanych nizej testow
    przy skrecaniu prawo-lewo przy tej predkosci.
    Na wszelki wypadek wymienilem po obu stronach i objawy ustaly.

    --
    ml