  • 11. Data: 2009-02-18 11:44:07
    Temat: Re: Nowe obiektywy TS-E Canona
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Winetoo" napisał
    > Tym razem dla nas maluczkich amatorów nic nie przygotowano, ale i tak
    > warto rzucić okiem na nowe szkiełka :-)
    >
    > http://www.dpreview.com/news/0902/09021806canon17mm2
    4mmTSElenses.asp

    > Tilt i Shift w obiektywie 17mm to nie jest codzienny widok :-)

    "With 36 years experience in this field, Canon has now added a new unique
    functionality to the TS-E 17mm f/4L and TS-E 24mm f/3.5L II, allowing users
    to rotate the direction of the tilt and shift independently of each other."
    Wypada powiedzieć - wreszcie.
    I ubawić się, że to jest "new unique" i tylko w takim zakresie ; )

    adam

  • 12. Data: 2009-02-18 21:56:37
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Spoznili sie "ciut". Teraz zalatwia sie to latwo
    > i przyjemnie przy pomocy glowicy do panoram i softu.
    >
    > Chyyyba, ze zdjecia dynamiczne.

    Albo chyba, że bawisz się z kontrolą głębi ostrości. O ile F22 załatwia to w
    jedną stronę (i eliminuje konieczność tiltowania), o tyle walka z
    selektywnym rozmywaniem w sytuacji gdy traktujemy skoszenie płaszczyzny
    ostrości jako środek wyrazu jest wyjątkowo czasochłonna.

  • 13. Data: 2009-02-18 22:02:46
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gni06i$gh$1@achot.icm.edu.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:

> [...]
    > selektywnym rozmywaniem w sytuacji gdy traktujemy skoszenie płaszczyzny
    > ostrości jako środek wyrazu jest wyjątkowo czasochłonna.

    To ja posłużę przykładem tego o czym Marcin pisze:
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/2/th/qf/mvi8/AcFqg4
    KTMPHaGaJmKX.jpg
    http://www.zenza.it.pl/cp5700/lensbabies/IMGP4336.jp

    Oczywiście można blurem pojechać część klatki. Oczywiście niektórzy
    się nie zorientują. Podobnie jest chyba w Picasie symulacja płytkiej
    GO.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 14. Data: 2009-02-18 22:45:56
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Oczywiście można blurem pojechać część klatki. Oczywiście niektórzy
    > się nie zorientują. Podobnie jest chyba w Picasie symulacja płytkiej

    Niektórzy nie rozpoznają bardziej oczywistych ingerencji w rzeczywistość ;)

  • 15. Data: 2009-02-18 23:49:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-18 22:56:37 +0100, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > Albo chyba, że bawisz się z kontrolą głębi ostrości. O ile F22 załatwia
    > to w jedną stronę (i eliminuje konieczność tiltowania),

    I przy dzisiejszej gęstości matryc funduje spadek rozdzielczości obrazu
    z powodu dyfrakcji...

    > o tyle walka z selektywnym rozmywaniem w sytuacji gdy traktujemy
    > skoszenie płaszczyzny ostrości jako środek wyrazu jest wyjątkowo
    > czasochłonna.

    Nie tyle czasochłonna, co nie dająca choćby przyzwoitej jakości. Nie
    widziałem jeszcze filtra potrafiącego sensownie zasymulować rozmycie
    obiektywu - wszystko to protezy.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-02-19 00:51:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie tyle czasochłonna, co nie dająca choćby przyzwoitej jakości. Nie
    > widziałem jeszcze filtra potrafiącego sensownie zasymulować rozmycie

    Próbowałeś "rozmycia soczewkowego" z mapą głębi?
    Jest prawie-prawie, tylko zrobić tą mapę...

  • 17. Data: 2009-02-19 08:01:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-19 01:51:39 +0100, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > Próbowałeś "rozmycia soczewkowego" z mapą głębi?

    Mówiąc po ludzku - Lens Blura? ;-) Owszem, jest lepszy od zwykłego
    Gaussiana, ale w dalszym ciągu to nic prorównywalnego do efektu z
    prawdziwego obiektywu.

    > Jest prawie-prawie, tylko zrobić tą mapę...

    Taaaa. Mapowanie jest wyjątkowo upierdliwe i kijowo oddaje progresję
    odległości. No i jest to bodaj najwolniejszy filtr PSa - na dużych
    plikach potrafi się liczyć ponad godzinę!

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-02-19 08:20:31
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Mówiąc po ludzku - Lens Blura? ;-) Owszem, jest lepszy od zwykłego
    > Gaussiana, ale w dalszym ciągu to nic prorównywalnego do efektu z
    > prawdziwego obiektywu.

    Jestem ofiarą polskiej dystrybucji PS. Onegdaj interfejs był do wyboru...

    > Taaaa. Mapowanie jest wyjątkowo upierdliwe i kijowo oddaje progresję
    > odległości. No i jest to bodaj najwolniejszy filtr PSa - na dużych plikach
    > potrafi się liczyć ponad godzinę!

    Fakt, szybkość też jest mankamentem...