  • 1. Data: 2009-02-18 08:47:26
    Temat: Nowe obiektywy TS-E Canona
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Witam!

    Tym razem dla nas maluczkich amatorów nic nie przygotowano, ale i tak warto
    rzucić okiem na nowe szkiełka :-)

    http://www.dpreview.com/news/0902/09021806canon17mm2
    4mmTSElenses.asp

    Tilt i Shift w obiektywie 17mm to nie jest codzienny widok :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 2. Data: 2009-02-18 09:36:40
    Temat: Re: Nowe obiektywy TS-E Canona
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-18 09:47:26 +0100, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> said:

    > http://www.dpreview.com/news/0902/09021806canon17mm2
    4mmTSElenses.asp

    > Tilt i Shift w obiektywie 17mm to nie jest codzienny widok :-)

    W końcu jakiś sensowny shift dla cropa. Dotychczas jakoś tak wychdziło,
    że jak ktoś chciał se pokręcić perspektywą w krajobrazie czy
    architekturze, to raczej FF był koniecznością. Szkoda że zapewne cena
    17 tradycyjnie dla sziftów będzie średnio przystępna.

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-02-18 09:51:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > czy architekturze, to raczej FF był koniecznością. Szkoda że zapewne
    > cena 17 tradycyjnie dla sziftów będzie średnio przystępna.

    Wstrzymal bym sie z zachwytami do zobaczenia efektow :)

    W analogu nie zawsze byly ok, w cyfrze raczej lepiej nie bedzie...

  • 4. Data: 2009-02-18 09:56:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-18 10:51:53 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Wstrzymal bym sie z zachwytami do zobaczenia efektow :)
    >
    > W analogu nie zawsze byly ok, w cyfrze raczej lepiej nie bedzie...

    Ależ ja nie pieję z zachwytu, tylko cieszę się, że w końcu jest
    _cokolwiek_. Dotychczas najszersze było 24 mm, co na kropie do
    architektury jest IMHO pomysłem z ... No mało uniwersalnym w każdym
    razie ;-)

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-02-18 10:05:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > _cokolwiek_. Dotychczas najszersze było 24 mm, co na kropie do
    > architektury jest IMHO pomysłem z ... No mało uniwersalnym w każdym

    Spoznili sie "ciut". Teraz zalatwia sie to latwo
    i przyjemnie przy pomocy glowicy do panoram i softu.

    Chyyyba, ze zdjecia dynamiczne.

  • 6. Data: 2009-02-18 10:09:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-18 11:05:12 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Spoznili sie "ciut". Teraz zalatwia sie to latwo
    > i przyjemnie przy pomocy glowicy do panoram i softu.

    Szczerze? Wiem że można, ale się mi nie chce. Jest to obejście, mające
    nawet pewne zalety, ale IMHO wyjątkowo upierdliwe - i w czasie robienia
    i obróbki.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-02-18 10:13:31
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Szczerze? Wiem że można, ale się mi nie chce. Jest to obejście, mające
    > nawet pewne zalety, ale IMHO wyjątkowo upierdliwe - i w czasie
    > robienia i obróbki.

    Probowales? :)

    Wyjatkowo latwe i przyjemne. Cala "obrobka" ogranicza
    sie do kilku klickniec - soft zalatwie wszystko bezbolesnie.

    W efekcie dostajesz plik nie kilka(nascie) MPx tylko
    kilkadziesiat/set. W dodatku bez wad shifta.

  • 8. Data: 2009-02-18 10:29:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-18 11:13:31 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Probowales? :)

    Oczywiście.

    > Wyjatkowo latwe i przyjemne.

    Ale statyw jest wtedy koniecznością, a ja dość często go nie noszę, bo
    mi się nie chce ;-)

    > Cala "obrobka" ogranicza
    > sie do kilku klickniec - soft zalatwie wszystko bezbolesnie.

    Nie tak do końca. Jak na razie używałem tylko PSa i w nim niestety
    powstają gdzieniegdzie artefakty na łączeniach. Druga kwestia to
    dystorsje objektywu - do panoram trzeba albo używać czegoś, co ma je na
    naprawdę minimalnym poziomie, albo najpierw bawić się z korekcją.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-02-18 10:44:06
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Oczywiście.

    Z tego co piszesz ponizej to nie bardzo ;)

    > Ale statyw jest wtedy koniecznością, a ja dość często go nie noszę, bo
    > mi się nie chce ;-)

    No nie mow, ze masz stalowe ramie i perfektycyjnie
    kadrujesz z reki jednoczesnie shiftujac :)

> [...]
    > dystorsje objektywu - do panoram trzeba albo używać czegoś, co ma je
    > na naprawdę minimalnym poziomie, albo najpierw bawić się z korekcją.

    Albo soft Ci je wyprostuje :)

    PS przynajmniej CS2, ktorego mam nie nadaje sie do tego.
    Sprawdz np. Hugina.

  • 10. Data: 2009-02-18 11:43:28
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-18 11:44:06 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > No nie mow, ze masz stalowe ramie i perfektycyjnie
    > kadrujesz z reki jednoczesnie shiftujac :)

    Szczerze mówiąc, to z racji lenistwa, po prostu się w to nie bawię.
    Jakieś tam lekkie korekty perspektywy w PS (co przy dużym materiale
    wejściowym, a małym wyjściowym nie powoduje jakiegoś dramatu
    jakościowego) i tyle. Zresztą zdażało się mi robić panoramy z ręki i od
    biedy da radę, ale ja to generalnie jestem zwolennikiem ułatwiania
    sobie życia - preferuję jedno zdjęcie szerszym obiektywem niż
    chrzanienie się ze sklejaniem.

    > Albo soft Ci je wyprostuje :)
    >
    > PS przynajmniej CS2, ktorego mam nie nadaje sie do tego.

    CS3 też średniawo.

    > Sprawdz np. Hugina.

    No właśnie słyszałem o nim trochę dobrego i muszę w końcu zerknąć.

    de Fresz