  • 51. Data: 2016-06-20 19:37:33
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

> [...]
    mu/do-pobrania

    > Opłata abonamentowa 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 1,3000 1,30 23
    > Opłata sieciowa stała 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 6,1000 6,10 23
    > Opłata sieciowa zmienna całodobowa 07.04.2016 09.05.2016 329 kWh 0,2296 75,54 23
    > Opłata jakościowa 07.04.2016 09.05.2016 329 kWh 0,0129 4,24 23
    > Opłata przejściowa 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 3,1500 3,15 23
    > Trochę źle sie wkleiło
    > 5 pozycji ale za odczyt nic nie liczą

    W oparciu o zacytowany cennik można powiedzieć, że jednak liczą.
    Zamiast 1,30 za "Opłatę abonametową" mogłoby być 2,80. Albo 0,58.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2016-06-20 21:23:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Chodzi o to, że w konkursie na największego gamonia zająłbym pierwsze
    >miejsce, bo nikt poza mną nie myli się w przelewach? Możliwe.

    Raczej o to, ze oni zazwyczaj gadaja z takimi, ktorzy unikaja
    placenia.

    A dla tych, co sie myla, to mamy bardzo wygodne polecenie zaplaty :-P

    Widac wiecej kasy wplynie, jak sie wlasnie tak napisze :-)

    J.

  • 53. Data: 2016-06-20 21:59:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Raczej o to, ze oni zazwyczaj gadaja z takimi, ktorzy unikaja
    > placenia.

    Zazwyczaj gadają z takimi, którym gałąź urwała druta. Dzwoni się
    na numer ogólny, który służy głównie do zgłaszania awarii.

    > A dla tych, co sie myla, to mamy bardzo wygodne polecenie zaplaty :-P

    Nie mają. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.

    > Widac wiecej kasy wplynie, jak sie wlasnie tak napisze :-)

    Jasne, więcej. Kasy wpłwa ile ma wpłynąć, bo nie da się nie zapłacić
    i wciąż mieć w domu prąd. Najwyżej część tych, którzy sobie takiego
    języka nie życzą, zmieni sprzedawcę na innego (który może być takim
    samym bucem, ale jeszcze nie dał się poznać od tej strony).

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2016-06-20 22:07:52
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Zwykle jak przychodzi te pięć prognoz i jedna faktura, to robię sześć
    > przelewów z przyszłą datą. Raz mi coś źle się kliknęło i jeden przelew

    A jakby od razu pyknąć całą sumę? Często tak robię za gaz, przy samym
    gotowaniu (i nie częściej jak 1-2 razy na półrocze coś się do piekarnika
    wrzuci) wychodzi ok. 250 PLN za cały okres.

    > się nie zrobił. Dopiero po przesło miesiącu przysłali mi pismo. Jakieś
    > kretyńskie i skrajnie bucowate. Od lat zawsze płacę dokładnie w terminie,

    I za te bucówy powinni boleśnie obrywać od regulatora.

    > więc skoro przelew nie przyszedł, powinni podejrzewać, że umarłem. A oni
    > zamiast zapytać o datę pogrzebu, albo po prostu upomnieć spadkobierców,
    > że powinni wpłacić, od razu groźby, że wyłączą. Zadzwoniłem, obsobaczyłem,
    > zapłaciłem. Nawet nie byli zdziwieni tym, że żyję. Naliczyli odsetki.

    Widać są choć w kawałku obsobaczalni...

    > Zaraz potem przyszła nowa prognoza, w której było, że znów mam nadpłatę.
    > To nie są kretyni, wcale głupi nie są. To po prostu złodzieje.

    Czekam, aż kiedyś trafi kosa na kamień. Hmm... np. nagle, tak jakoś
    niewiadomoskąd, znajdzie się "przedwojenny właściciel posesji" (no cholera,
    zmartwychwstał, cud się dzieje) i ich sowitym czynszem poczęstuje... I
    wszędzie, dokąd się przeniosą.

    > Z-cośtam Otwock.

    Aha... mój prąd jest z RWE. To oni tak lubią antydatować pisma.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 55. Data: 2016-06-20 22:20:04
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > Jakos nie chce mi sie wierzyc, moze czesto i duzo zalegasz ?
    > No a termin platnosci jaki byl - 2 luty ?

    Napisałem, że podaję "załóżmy". I nie o zaleganie chodzi, bywa, że jak
    trzeba albo leki, albo za mieszkanie, albo... To koldra przykrótka jest. I
    nie chodzi o zaleganie, nie chodzi nawet o to, że się domagają kasy, bo
    słusznie się domagają. Chodzi o przegięcia, jakimi się przy tym posługują.
    Jakimi - właśnie masz zacytowane.

    > No chyba ze ... te nowe liczniki moze juz maja funkcje zdalnego
    > wylaczania, i wcale nie trzeba ekipy wysylac :-)

    Landis Gyr coś-tam, taka szwajcarska skrzynka, z PLC na pokładzie, więc
    muszę sprawdzić, czy to nie te liczniki mi tak syfią na (przeważnie)
    28.5-28.7 MHz. Potworny syf. Jeśli to one, to nie ma wyboru, sprzeda się ich
    UKE i URE, że nielegalny syf zamontowali. Ale najpierw muszę być pewien, że
    to te liczniki.

    > Bylo wysmazyc pisemko, ze w zwiazku ze stwierdzeniem nadplaty odsetki
    > zostaly zle naliczone i prosisz o ich ponowne wyliczenie w rzeczywistej
    > wielkosci :-P

    I jeszcze sprawdzić, czy nie orżnęli jak w znanym warszawskim elektronikom z
    lat 80. uczących się w ZSE - "Zając", barku "Tranzystorek". Baba jawnie
    rżnęła młodzież na należnościach. Np. za zupę w menu za 28 potrafiła
    policzyć 40, a następnie wszystko podsumować "po kelnersku"... To i
    sprawdzić, czy prądownia nie zrobiła podobnie przy tym ponownym naliczaniu.
    Może po to są te wszystkie składniki stałe opłaty zmiennej i składniki
    zmienne opłaty stałej, uzależnione od krzywizny nog Cioci Gieni i plam na
    Słońcu chyba... Żeby trudniej było się skapować, co jest co, a nadmiar do
    kieszonki... Nie wiem...

  • 56. Data: 2016-06-20 22:26:00
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Widac wiecej kasy wplynie, jak sie wlasnie tak napisze :-)

    Spotykają się dwaj księża po latach, jeden jeździ Maluchem, drugi Polonezem.
    - Hej, skąd masz tego Fiacika? No wiesz... jak jest kolekta na mszy, to
    podchodzę i mówię, co łaska... co łaska... A ty skąd tego Poldka?
    - No... jak u mnie jest kolekta, to podchodzę i mówię COOO?? ŁASKAA???

    Tak mi się skojarzyło :)

  • 57. Data: 2016-06-20 22:33:11
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Nie spotkałem *nikogo*, komu by zaniżyli prognozy. A takich, co zauważyli

    Może im się nie opyla?

    > "ciekawostkę", że zawyżają, to już niejednego. No ale ja w końcu nie

    Mam przypuszczenie, czy nie jadą per odsetki, licząc na to, że klient rzadko
    będzie miał tak szybko całą tak dużą kasę, więc się spóźni. A jak się
    spóźni, to naliczy mu się możliwie wysokie odsetki, im większa pierwsza
    rata, tym wyższe... A także spóźnienie będzie większe, nim klient uzbiera
    całość, chwilówkę weźmie, a jak się nie zmieści w terminie ze spłatą
    pożyczki, to nici z pierwszej za darmo...

    > mogę znać wszystkich ludzi. Natomiast z jednym się zgodzę. Niezależnie
    > od prognozowania (korzystnego dla siebie) mają idiotyczny sposób dzielenia
    > tego przez sześć. Ja teraz dostałem rachunki o wysokości w przybliżeniu:
    > 50, 250, 250, 250, 250, 250. Toż nawet przedszkolak by wziął 1300 zł,
    > podzielił przez 6 i wystawił sześć jednakowych rachunków po dwieście
    > kilkanaście złotych.

    Okresy im się popyrtają, nie dość, ze sorki, u babek w księgowości zapewne i
    zle jak osy, to jeszcze z dzielenia 1300 przez 6 wyjdzie 216 i szóstka po
    przecinku w okresie, skąd oni tyle waty wezmą? Chociaż nie, wezmą, bo robią
    wiele kilo waty :P

  • 58. Data: 2016-06-20 22:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    >cholera, zmartwychwstał, cud się dzieje) i ich sowitym czynszem
    >poczęstuje... I wszędzie, dokąd się przeniosą.

    ... i kto za to zaplaci ?

    Mnie sie marzyla posada dyrektora wodociagow.
    Ech, zakrecic wode w biurowcu TP i przeczolgac tak jak oni klienta.
    Nie ma wody ? To pewnie nie zaplaciliscie faktury i zostala odcieta.
    Zaplaciliscie ? To niech prezes przyjdzie z dowodem wplaty i dowodem
    osobistym.
    Nie, nie odcielismy, wiec woda jest i prosze podac homologacje kranu.
    Ekipa byla, ale nikogo nie zastala.
    To nie ten adres ? A taki mamy w systemie, to niech prezes przyjdzie z
    dowodem osobistym i zlozy korekte danych ...
    Prosze zadzwonic pozniej, bo nam telefony charcza, a TP nie chce
    naprawic od tygodnia :-)

    Ech, posiedzieliby miesiac z g* w kiblach, to by sie nauczyli :-)

    >Aha... mój prąd jest z RWE. To oni tak lubią antydatować pisma.

    Nie wie, nie wiem, teraz te komputery duzo robia automatycznie.
    Moze i date wystawiaja nalezna, ktos sie spoznil z generacja, ktos z
    wydrukiem, ktos z dostarczeniem - ale do nie antydatowanie ...

    J.

  • 59. Data: 2016-06-20 23:50:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > A jakby od razu pyknąć całą sumę? Często tak robię za gaz, przy samym
    > gotowaniu (i nie częściej jak 1-2 razy na półrocze coś się do piekarnika
    > wrzuci) wychodzi ok. 250 PLN za cały okres.

    Jaki jest w tym sens? Każdy rachunek ma wyznaczony termin płatności,
    nie widzę powodu, by w stosując bankowość elektroniczną wyznaczać
    termin przelewu na inny dzień. Albo zlecać przelew natychmiastowy.
    Jak mi przysyłają sześć rachunków, to też zlecam wszystkie od razu.
    Gdybym chciał zrobić jeden przelew, to by mi więcej czasu zajęło
    zsumowanie liczb, niż sześciokrotne kliknięcie w datę na kalendarzu.

    Ponadto nie rozumiem, dlaczego ktoś, kto miewa przejściowe kłopoty
    finansowe, chce koniecznie zachowywć się jak panisko. Najpierw gaz
    za rok z góry, a potem przychodzi wyrównanie za prąd -- i szukanie
    gdzie by tu wziąć chwilówkę.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2016-06-20 23:55:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > 216 i szóstka po przecinku w okresie, skąd oni tyle waty wezmą?
    > Chociaż nie, wezmą, bo robią wiele kilo waty :P

    Przecież tego nie robią babki na liczydłach, tylko jakiś zafajdany
    komputer zaprogramowany prze niedouka. U mnie wyliczył teraz 51,16,
    251,51 i cztery razy po 249,78. Jakby nie mógł pięć razy po 250,00,
    a na początku to, co mu zostało, czyli 51,79. Oczywiście najsensowniej
    by było dać dokładnie sześć razy po 217,00. Niech sobie dodadzą te 21
    groszy do prognozy, skoro i tak ją pewnie znowu zawyżyli o dwie stówy.

    --
    Jarek