  • 41. Data: 2016-06-20 17:37:57
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No to bys jeszcze bardziej narzekal - nie dosc, ze przez pol roku
    > placiles za duzo, to teraz beda ci odliczali przez kolejne pol :-)

    Gdyby prognozowali dobrze, to bym płacił równo i nie miał powodów
    do zrzędzenia. Rozumiem, raz można się pomylić, ale nie dwadzieścia
    razy pod rząd, i to w ten sam sposób.

    > Oczywiscie ma to i druga strone medalu - jak im placiles za malo,
    > to uregulujesz szybko, a nie przez kolejne pol roku.
    > Ale tu jest symetria, wiec nie mozesz miec pretensji :-)

    Mam pretensje, bo nie widzę symetrii -- zawsze płacę za dużo, a po
    pół roku oddają. Nigdy inaczej.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2016-06-20 17:44:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jarku, ty myslisz, ze jestes solidny klient, a dla nich jestes
    > pewnie jednym z tysiaca zalegajacych klientow ...

    Ja sobie myślę, że jestem zwyczajny, przeciętny klient, że wszyscy
    są tacy. Ale ja się nie znam. Potraktowali mnie jakbym unikał
    płacenia. Więc może mają z takimi często do czynienia? Jednak mogli
    sprawdzić. A jeszcze lepiej nauczyć sprawdzania komputer, bo
    komputery mają w sobie więcej kultury a mniej skłonności do
    chamstwa.

    Dobry pomysł! Że też na to nie wpadłem.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2016-06-20 17:44:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 17:13:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A "oplata abonamentowa" jaka jest ?
    >
    > http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/do-pobrania

    > Bo ja tu widze w taryfach G
    > 2.82 - odczyt 1-miesieczny
    > 1.30 - odczyt 2-miesieczny
    > 0.61 - zdalny 1-m
    > 0.58 - zdalny 2-m
    Sam odczytuję i podaję przez www

  • 44. Data: 2016-06-20 17:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 17:13:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
> [...]
    G11 mam bodajże..

  • 45. Data: 2016-06-20 17:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Kredyt z ujemnym oprocentowaniem?! Gdzie tak jest?

    W szwajcarskim banku :-)
    No dobra - nie chodzilo mi o taki, tylko, ze jak firma idzie do banku
    po kredyt, to nie bedzie on na 10% ...

    >Pieniądze wpływają o kwartał wcześniej. To widać.

    Zeby bilans sie zgadzal, to trzeba utworzyc rezerwe po stronie
    kosztow. I znika.

    >Jakie to ma znaczenie? Jeśli URE (or compatoble) zobaczy, że system
    >tak działa, powinien próbować coś z tym zrobić. A nie cieszyć się
    >tym, że jednej osobie pomógł w sprawie o dwa złote.

    Wiadomo ze prognoza jest zgrubna, wiadomo, ze beda roznice, wiadomo,
    ze mozna czesciej, ale to tez bedzie drozej kosztowac (wkrotce byc
    moze nie, bo nowe liczniki, ale nowe liczniki tez kosztuja) - kwoty
    nie sa jakies duze - to co sie dziwic, ze urzad to olewa.

    Ale mozesz sprobowac w UOKiKu - oni wladni sprawdzic te prognozy i
    nalozyc stosowna kare :-)

    >Wbrew obiegowej opinii nie mogę. Można tylko zmienić sprzedawcę
    >energii. Operatora nie. A mi nie o inne elektrony chodzi, lecz
    >o innych ludzi.

    Ale to sprzedawca ci zawyza faktury.
    Zmien, i pomysl z satysfakcja, ze u starego ktos po premii dostanie
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2016-06-20 17:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >tak samo jak śmieci
    >Było 10zł, weszło segregowanie to 10 segregowane, a 15zł
    >niesegregowane. Teraz 15 segregowane, a 20 nie.
    >Naprawdę koszt przetwórstwa tych segregowanych wzrósł w ciągu kilku
    >lat o 100%?

    Mogl wzrosnac.
    Teraz jakies inne przepisy, coraz wiecej trzeba segregowac, ludzie
    chca coraz wiecej zarabiac, rzad straszy podwyzkami - i chyba tylko
    paliwo do smieciarek potanialo.

    J.

  • 47. Data: 2016-06-20 18:00:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 17:13:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ]
    Opłata abonamentowa 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 1,3000 1,30 23
    Opłata sieciowa stała 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 6,1000 6,10 23
    Opłata sieciowa zmienna całodobowa 07.04.2016 09.05.2016 329 kWh 0,2296 75,54 23
    Opłata jakościowa 07.04.2016 09.05.2016 329 kWh 0,0129 4,24 23
    Opłata przejściowa 07.04.2016 09.05.2016 1,00 MC 3,1500 3,15 23
    Trochę źle sie wkleiło
    5 pozycji ale za odczyt nic nie liczą

  • 48. Data: 2016-06-20 18:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Ja sobie myślę, że jestem zwyczajny, przeciętny klient, że wszyscy
    >są tacy. Ale ja się nie znam. Potraktowali mnie jakbym unikał
    >płacenia. Więc może mają z takimi często do czynienia? Jednak mogli

    Ludzie z ktorymi rozmawiales pewnie tylko z takimi maja do czynienia
    :-)

    >sprawdzić. A jeszcze lepiej nauczyć sprawdzania komputer, bo
    >komputery mają w sobie więcej kultury a mniej skłonności do
    >chamstwa.

    Jasna sprawa, ale wiesz ile kosztuje modyfikacja programu :-)

    J.

  • 49. Data: 2016-06-20 19:34:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W szwajcarskim banku :-)

    Znaczy się, że co -- idę do nich, proszę o kredyt 100 tysięcy franków,
    po toku oddaje 98 tysięcy, a oni mi dziękuja za korzystną współpracę?
    Obawiam się, że szwajcarskie banki działaja inaczej.

> [...]
    > moze nie, bo nowe liczniki, ale nowe liczniki tez kosztuja) - kwoty
    > nie sa jakies duze - to co sie dziwic, ze urzad to olewa.

    Różnica jest kilkanaście procent, systematyczna. To nie wygląda na
    przypadek.

    > Ale mozesz sprobowac w UOKiKu - oni wladni sprawdzic te prognozy
    > i nalozyc stosowna kare :-)

    Jeśli nawet tu, na p.m.e, Konsument się żali, że mu każą płacić za
    rzeczywiste zużycie gazu, zamiast skubać go z wyprzedzeniem regularnie
    po trzy stówki, to ja nie będę dla takich postaw Konkurencją. Przyjmuję
    do wiadomości, że dziwny jestem, a społeczeństwo chce czego innego,
    niż ja.

    > Ale to sprzedawca ci zawyza faktury.
    > Zmien, i pomysl z satysfakcja, ze u starego ktos po premii dostanie

    Operator również bierze kasę od każdej przesłanej kilowatogodziny.
    Interes mają wspólny. Muszą być w zmowie.

    Jarek

    --
    Jeżeli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to wszystko z tobą
    w porządku. Problem jest wtedy, gdy sądzisz, że działają w zmowie.

  • 50. Data: 2016-06-20 19:36:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ludzie z ktorymi rozmawiales pewnie tylko z takimi maja do czynienia
    > :-)

    Chodzi o to, że w konkursie na największego gamonia zająłbym pierwsze
    miejsce, bo nikt poza mną nie myli się w przelewach? Możliwe.

    > Jasna sprawa, ale wiesz ile kosztuje modyfikacja programu :-)

    W sumie więcej niż napisanie go od razu porządnie. Należy zatem
    pisać tak, by nie generował korespondencji, która brzmi mniej
    więcej "Ty stary oszuście, migiem wyskakuj z kasy, bo jak nie,
    to będziesz żałował".

    --
    Jarek