  • 31. Data: 2016-06-20 16:00:05
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > I przestali by zaskakiwać odbiorców tym, że raz sprognozuja na 150
    > zyla, a drugi okres na 1300 i ci wyłączymy, jak nie zapłacisz od
    > razu (no, ten miesiac), zamiast po prostu, rozłożyć to po równo
    > i jedna wpłata wzrośnie o 400 zyla, nie od razu o 1200 czy w ten
    > deseń. Bo nie o to nawet chodzi, że kolejna prognoza jest tak wysoka,
    > tylko o to, ze każą od razu zapłacić całą pierwszą "ratę". A kolejne
    > raty w okresie są już w zasadzie normalne.

    Nie spotkałem *nikogo*, komu by zaniżyli prognozy. A takich, co zauważyli
    "ciekawostkę", że zawyżają, to już niejednego. No ale ja w końcu nie
    mogę znać wszystkich ludzi. Natomiast z jednym się zgodzę. Niezależnie
    od prognozowania (korzystnego dla siebie) mają idiotyczny sposób dzielenia
    tego przez sześć. Ja teraz dostałem rachunki o wysokości w przybliżeniu:
    50, 250, 250, 250, 250, 250. Toż nawet przedszkolak by wziął 1300 zł,
    podzielił przez 6 i wystawił sześć jednakowych rachunków po dwieście
    kilkanaście złotych.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2016-06-20 16:00:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Przejść na rozliczenia rzeczywiste czy jak to się tam nazywa i po kłopocie.

    A czy jak przejdę, to przy każdej fakturze nie pojawi się pozycja
    "za odczyt licznika"?

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2016-06-20 16:07:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 16:00:46 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > A czy jak przejdę, to przy każdej fakturze nie pojawi się pozycja
    > "za odczyt licznika"?
    A to sprawdź u swojego dostawcy. W Enerdze nic takiego nie kojarzę

  • 34. Data: 2016-06-20 16:15:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > To sie okaze, ze 30% a nie 10%.
    > Taki kredyt na 10% RRSO to ciagle dosc trudno znalezc.
    >
    > Ale dla firm sa lepsze warunki.

    Toż właśnie o tym piszę. Mają za darmo.

    > Nadal uwazam, ze powinienes liczyc jak od lokaty.
    > To nie sa kwoty, ktore uzasadniaja branie kredytu.

    Sto baniek to nie są duże kwoty?! Nawet w bilansie firmy zaoszczędzenie
    tkiej sumy, to powód do dobrej pensji dla kreatywnego.

    > Owszem, ktos tu na Tobie bezczelnie żeruje, ale to zadanie dla
    > URE/UOKIK.

    Toniech URE/UOKIK się tym zajmie. Bo przecież nie tylko na mnie żerują.
    Uprzedzając pytanie: zgłaszałem podobne rzeczy kilka razy. Efekt taki,
    że wydaję pieniądze na znaczki i tracę czas. A efekt oczywiście
    "pozytywny". To znaczy mnie oddadzą dwa złote. Ale milionom innym
    już nie. Ostatnio nie mam już ochoty poprawiać kraju, bo zobaczyłem
    wyniki wyborów i wiem, że ludziom to ani trochęnie przeszkadza.

    > Kupc sobie generator, ale im pokazac :-)

    Nie opłaca się.

    > A w druga strone tez ? Czy nie, bo jak zle prognozuja, to niech
    > placa :-)

    Dokładnie tak. Czyli nie. Ja mam płacić za zużycie. I tylko za to.

    > Jeszcze mozesz sprobowac pismo do nich napisac z żądaniem ponownej
    > prognozy. Nawet jesli nie wyprognozuja, to pomysl ile beda mieli
    > roboty z odpowiedzia.

    Jest to jakiś pomysł. Kiedyś nieboszczce Telekomunikacji Polskiej
    wykazałem, że mi źle fakturę wystawiła. Było o jedną pozycję za
    dużo, a w niej bodajże 3 złote. Chciałem nowej, skorygowanej.
    Ale to zadanie ich przerosło. Anulowali całość. A całość, to było
    kilka stów.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2016-06-20 17:04:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Toż właśnie o tym piszę. Mają za darmo.

    W banku maja lepsze. Ale nie za darmo. No chyba, ze we franku :-)

    >Sto baniek to nie są duże kwoty?!

    Dla Ciebie to raczej 30zl.

    >Nawet w bilansie firmy zaoszczędzenie
    >tkiej sumy, to powód do dobrej pensji dla kreatywnego.

    W bilansie tego pewnie pewnie nie widac.
    Chyba ze pod pozycja "odsetki bankowe".
    A jak sie jeszcze prad z elektrowni kupi na odroczona platnosc ... a
    potem wystarczy jeden nierzetelny klient, aby caly biznesplan diabli
    wzieli :-)

    >Toniech URE/UOKIK się tym zajmie. Bo przecież nie tylko na mnie
    >żerują.
    >Uprzedzając pytanie: zgłaszałem podobne rzeczy kilka razy. Efekt
    >taki,

    Ale do "dostawcy" czy to URE ?

> [...]
    >już nie. Ostatnio nie mam już ochoty poprawiać kraju, bo zobaczyłem
    >wyniki wyborów i wiem, że ludziom to ani trochęnie przeszkadza.

    No bo walczysz o 2 zl, a i to pod warunkiem ostrego grzebania w
    bankach.
    No chyba, ze masz debet na koncie - wtedy istotnie moze to byc 20 zl
    warte ...

    >Nie opłaca się.

    Ale jaka satysfakcja !
    Mozesz tez zmienic operatora.
    Tez sie pewnie nie oplaca, ale satysfakcja pozostaje :-)

> [...]
    >dużo, a w niej bodajże 3 złote. Chciałem nowej, skorygowanej.
    >Ale to zadanie ich przerosło. Anulowali całość. A całość, to było

    Mnie(firmie) tez kiedys naliczali 3 zl za duzo.
    Raz dzwonie, zeby przestali - bez efektu. Drugi raz molestuje, trzeci
    to mi w koncu TP wyslala 18 korekt, kazda w osobnej kopercie.
    Ksiegowa ich przeklela i mnie przy okazji.
    A wcale mi na tych starych 3 zl nie zalezalo, byleby tylko przestali
    naliczac co miesiac.

    Te koperty to akurat rozumiem - maja system drukujacy i kopertujacy,
    ktos wpisuje dane, reszta sie dzieje automatycznie - i nikt nie bedzie
    w drukarni stal i lapal tych faktur, zeby je jednym listem wyslac ...

    J.

  • 36. Data: 2016-06-20 17:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >A to sprawdź u swojego dostawcy. W Enerdze nic takiego nie kojarzę

    A "oplata abonamentowa" jaka jest ?

    http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/do-pobrania

    Bo ja tu widze w taryfach G
    2.82 - odczyt 1-miesieczny
    1.30 - odczyt 2-miesieczny
    0.61 - zdalny 1-m
    0.58 - zdalny 2-m

    J.

  • 37. Data: 2016-06-20 17:17:20
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.06.2016 o 14:34, J.F. pisze:

    > Kazdy uwazal, ze doplaca :-)

    > W miedzyczasie woda podrozala.

    tak samo jak śmieci
    Było 10zł, weszło segregowanie to 10 segregowane, a 15zł niesegregowane.
    Teraz 15 segregowane, a 20 nie.
    Naprawdę koszt przetwórstwa tych segregowanych wzrósł w ciągu kilku lat
    o 100%?

    Łukasz

  • 38. Data: 2016-06-20 17:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >50, 250, 250, 250, 250, 250. Toż nawet przedszkolak by wziął 1300 zł,
    >podzielił przez 6 i wystawił sześć jednakowych rachunków po dwieście

    No to bys jeszcze bardziej narzekal - nie dosc, ze przez pol roku
    placiles za duzo, to teraz beda ci odliczali przez kolejne pol :-)

    Oczywiscie ma to i druga strone medalu - jak im placiles za malo, to
    uregulujesz szybko, a nie przez kolejne pol roku.
    Ale tu jest symetria, wiec nie mozesz miec pretensji :-)

    J.

  • 39. Data: 2016-06-20 17:27:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    [...]
> [...]

    Jakos nie chce mi sie wierzyc, moze czesto i duzo zalegasz ?
    No a termin platnosci jaki byl - 2 luty ?

    No chyba ze ... te nowe liczniki moze juz maja funkcje zdalnego
    wylaczania, i wcale nie trzeba ekipy wysylac :-)

> [...]
    >się nie zrobił. Dopiero po przesło miesiącu przysłali mi pismo.
    >Jakieś
    >kretyńskie i skrajnie bucowate. Od lat zawsze płacę dokładnie w
    >terminie,
    >więc skoro przelew nie przyszedł, powinni podejrzewać, że umarłem. A
    >oni
    >zamiast zapytać o datę pogrzebu, albo po prostu upomnieć
    >spadkobierców,
    >że powinni wpłacić, od razu groźby, że wyłączą. Zadzwoniłem,
    >obsobaczyłem,
    >zapłaciłem. Nawet nie byli zdziwieni tym, że żyję. Naliczyli odsetki.

    Jarku, ty myslisz, ze jestes solidny klient, a dla nich jestes pewnie
    jednym z tysiaca zalegajacych klientow ...

    >Zaraz potem przyszła nowa prognoza, w której było, że znów mam
    >nadpłatę.
    >To nie są kretyni, wcale głupi nie są. To po prostu złodzieje.

    Bylo wysmazyc pisemko, ze w zwiazku ze stwierdzeniem nadplaty odsetki
    zostaly zle naliczone i prosisz o ich ponowne wyliczenie w
    rzeczywistej wielkosci :-P

    J.

  • 40. Data: 2016-06-20 17:29:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W banku maja lepsze.

    Kredyt z ujemnym oprocentowaniem?! Gdzie tak jest?

    > Dla Ciebie to raczej 30zl.

    Dlatego mnie nie ma co się czepiać. Ich tak.

    > W bilansie tego pewnie pewnie nie widac.
    > Chyba ze pod pozycja "odsetki bankowe".

    Pieniądze wpływają o kwartał wcześniej. To widać.

    > Ale do "dostawcy" czy to URE ?

    I tu, i tam.

    > No bo walczysz o 2 zl

    Jakie to ma znaczenie? Jeśli URE (or compatoble) zobaczy, że system
    tak działa, powinien próbować coś z tym zrobić. A nie cieszyć się
    tym, że jednej osobie pomógł w sprawie o dwa złote.

    > Ale jaka satysfakcja !

    Żadna. Za to smrodu dużo. Miałem.

    > Mozesz tez zmienic operatora.

    Wbrew obiegowej opinii nie mogę. Można tylko zmienić sprzedawcę
    energii. Operatora nie. A mi nie o inne elektrony chodzi, lecz
    o innych ludzi.

    Jarek

    --
    Kiedy połknęła dwa złote