    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57679c46$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5767e280$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Date: Mon, 20 Jun 2016 15:39:52 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Kredyt jest tak w granicach 10%, jak do banku przyjdzie zwykły
    >człowiek
    >i powie, że potrzebuje.

    To sie okaze, ze 30% a nie 10%.
    Taki kredyt na 10% RRSO to ciagle dosc trudno znalezc.

    Ale dla firm sa lepsze warunki.

    >Te dwie stówy rozkładają się na pięć części --
    >z kredytem ja jeden, dwa, trzy, cztery i pięć miesięcy. Uśredniając,
    >całość jest na kwartał. Więc 2,5%. Razy dwa półrocza. Czyli dycha.

    Nadal uwazam, ze powinienes liczyc jak od lokaty.
    To nie sa kwoty, ktore uzasadniaja branie kredytu.

    Owszem, ktos tu na Tobie bezczelnie żeruje, ale to zadanie dla
    URE/UOKIK.

    >Nie mam. Za to mam faktury. A faktur od dwóch lat nie dostaję, tylko
    >jakieś kwitki nieuznawane przez urząd skarbowy. Gdybym się uparł, to
    >całkiem legalnie mógłby tego nie płacić, tylko bez odsetek raz na pół
    >roku regulować fakturę. Ale jeśli ja mam upór, a oni nożyce do kabli,
    >to kto wygra?

    Kupc sobie generator, ale im pokazac :-)

    >Ale nie jest moim celem, by ktoś mnie kredytował. Tylko chciłbym,
    >żeby
    >nie dało się w biały dzień robić takich machlojek. Źle prognozują, to
    >niech płacą ustawowe odsetki. Zaraz by im się algorytmy poprawiły.

    A w druga strone tez ? Czy nie, bo jak zle prognozuja, to niech placa
    :-)

    Ale wiesz, jak sie taka "dobra zmiana" skonczy ?
    Albo bedzie w umowie "klient zobowiazuje sie do poboru 100kWh
    miesiecznie", albo beda liczyc rzetelnie, za to pojawi sie rubryka
    "odczyt licznika - 1.99zl" :-)

    Jeszcze mozesz sprobowac pismo do nich napisac z żądaniem ponownej
    prognozy.
    Nawet jesli nie wyprognozuja, to pomysl ile beda mieli roboty z
    odpowiedzia.
    Jeden ruch reki do kosza :-)

    Albo samodzielnie odczytac licznik, przeliczyc, i wplacic zgodnie z
    rzeczywistym zuzyciem :-)
    Po czym ich op* za wysylanie monitow :-)

    O ile wiem, to mozna tez zadzwonic i podac stan licznika.

    J.