  • 1. Data: 2010-12-16 10:13:14
    Temat: Nowe książki fotograficzne - dobry prezent pod choinkę
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Jeśli ktoś zastanawia się, jaki dobry i niedrogi prezent dać pod
    choinkę fotoamatorowi, to polecam książki polskich autorów, wydanych
    przez polskiego wydawcę:

    Włodzimierz Barchacz, Justyna Komar - Moja cyfrówka i ja
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=206

    Jedna z niewielu książek, która analizuje zdjęcia pod względem
    kompozycyjnym i estetycznym. Zamieszczono i opisano 113 zdjęć.

    Witold Dederko - Sztuka fotografowania
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=210

    Witold Dederko - Przedmiot rzeczywisty i jego obraz
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=189

    Te dwie pozycje, to klasyka. Witold Dederko, wielka postać polskiej
    fotografii, w pięknym stylu opisuje proces fotografowania, ale nie
    technikę, tylko z punktu widzenia odczuć człowieka - jego estetyki,
    przemyśleń, doświadczeń itp.

    Dederko - Światło i cień w fotografii
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=136

    To najlepsza książka na rynku polskim o oświetleniu i oświetlaniu w
    fotografii. Doczekała się nawet plagiatu - po ukazaniu się II wydania,
    pan Karpiłowski wydał "Światła i cienie w fotografii".

    Czarek

  • 2. Data: 2010-12-16 14:27:56
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Witaj Czarek!

    Ciesze sie, ze znowu cos sprzedajesz bo zaczalem sie martwic czy u ciebie
    wszystko wporzadku.

    Moze napiszesz wlasna ksiazke?

    Podsuwam tytul:

    "Syficzne fotografie z syfrowki. Dla debili i idiotow."

    Tam bys wkleil pare swoich swiatlych tekstow, ktore zdecydowales sie
    popelnic na tej grupie dyskusyjnej.

    Polon

  • 3. Data: 2010-12-16 20:12:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-16 11:13, Czarek pisze:
> [...]
    d_id=136

    > To najlepsza książka na rynku polskim o oświetleniu i oświetlaniu w

    Czy ktoś może się podzielić wrażeniami jak wypada relacja "Światło i
    cień..." wobec "Światło w fotografii - magia i nauka" autorstwa Steven
    Biver, Paul Fuqua, F. Hunter.
    Wieki temu próbowałem lektury pozycji o oświetleniu i świetle samego
    Witolda Dederki, i się lekko zraziłem. Przyznam szczerze że ciężko mi
    szła ta lektura. Może powinienem do niej wrócić...

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 4. Data: 2010-12-16 20:43:15
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 16 Gru, 11:13, Czarek <4...@g...de> wrote:
    > Jeśli ktoś zastanawia się, jaki dobry i niedrogi prezent dać pod
    > choinkę fotoamatorowi, to polecam książki polskich autorów, wydanych
    > przez polskiego wydawcę:

    Witam,
    pod choinkę każdy fotoamator powinien dostać instrukcję obsługi
    swojego aparatu i do tego powinien złożyć przysięgę, że przeczyta ZE
    ZROZUMIENIEM dwa razy!!!
    Bo większość problemów wychodzi przez to, że nie była czytana uważnie!

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2010-12-17 15:06:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Dec 2010 21:12:18 +0100, cichybartko napisał(a):

    > Czy ktoś może się podzielić wrażeniami jak wypada relacja "Światło i
    > cień..." wobec "Światło w fotografii - magia i nauka" autorstwa Steven
    > Biver, Paul Fuqua, F. Hunter.

    Dwa bieguny. Drugą czytałem niedawno - bardzo dobrze się czyta, ciekawie
    napisana, konkretne przykłady. Potem sięgnąłem na półkę żeby jeszcze raz
    przejrzeć "Swiatło i cień" bo miałem wrażenie że ta pierwsza jest coś
    nieprecyzyjna - no i książka Dederki o wiele bardziej szczegółowa i
    merytoryczna - znalazłem tam rzeczy, o których druga w ogóle nie wspomina
    albo gorzej - robi to dość ogólnie pomijając niektóre cechy. Także jeśli
    chcesz łatwo i głównie pod fotografię studyjną to druga, jak chcesz
    konkretnie i uniwersalnie, ale czasami w pokrętny sposób to pierwsza. Ja
    oczywiście uważam że warto mieć obie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2010-12-17 21:39:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-17 16:06, Henry(k) pisze:
    > Także jeśli
    > chcesz łatwo i głównie pod fotografię studyjną to druga, jak chcesz
    > konkretnie i uniwersalnie, ale czasami w pokrętny sposób to pierwsza. Ja
    > oczywiście uważam że warto mieć obie.

    Dzięki za konkretny wpis, widzę że na sąsiedniej grupie wątek odbił
    bardzo w stronę społeczno-światopoglądową ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 7. Data: 2010-12-20 14:41:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <9...@v...go
    oglegroups.com>,
    Les <s...@p...fm> wrote:

> [...]
    > ZROZUMIENIEM dwa razy!!!
    > Bo większość problemów wychodzi przez to, że nie była czytana uważnie!

    Mhm.
    Sadzisz ze instrukcja/ksiazka obslugi samochodu zastapi ksiazke
    dotyczacza nauki jazdy?

    TA

  • 8. Data: 2010-12-20 17:17:17
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-20 15:41, T...@s...in.the.world pisze:

    > Mhm.
    > Sadzisz ze instrukcja/ksiazka obslugi samochodu zastapi ksiazke
    > dotyczacza nauki jazdy?
    > [...]

    Zastąpić nie zastąpi, ale na pewno będzie cennym uzupełnieniem - trzeba
    znać jedno i drugie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)