  • Data: 2014-06-22 15:29:55
    Temat: Re: Nowe akumulatory AA/AAA Panasonic Eneloop BK-3MCCE
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-22 13:41, Piotr Kosewski pisze:

    > Nie mówię o spadku pojemności tylko napięcia :).

    Sądziłem, że masz na myśli wzrost minimalnej rezystancji wewnętrznej
    ogniwa wskutek starzenia przekładającej się na spadek napięcia pod
    obciążeniem. Ogniwo samo z siebie obniża napięcie????

    Nie wiedziałem o tym. Właśnie sprawdziłem jakieś wiekowe GP jakie mam w
    klawiaturach i mimo znacznych ubytków w pojemnościach, napięcie mają jak
    wszystkie inne NiMh...

    > Uniwersalne aku niestety często mają z tym problem. Jak kupisz tańsze,
    > to już na starcie mogą mieć duży rozrzut, a potem jest coraz gorzej.

    Hmmm... faktem jest, że stosuję wyłącznie Eneloop oraz zostały mi
    jeszcze Varty Ready2Use. Więc nie "tańsze" a więc poglądu nie posiadam
    wyrobionego. Skoro jest tak jak mówisz, to nie warto oszczędzać.

    > Lampy to jednak dosyć proste urządzenia, więc mają relatywnie dużą
    > tolerancję.

    Ojjj.. niekoniecznie. Lampy to dość specyficzne urządzenia. Żrą prąd jak
    opętane w stosunku do typowych urządzeń. Doskonale to widać po czasie
    ładowania się od pełnego błysku. Na wspomnianych Eneloopach Pro czas
    bywa nawet 2-3x krótszy względem szajsowatych.

    > Zanim przerzuciłem się na Eneloopy, używałem zwykłych Sanyo 2500mAh AA
    > i Camelion AAA.
    > Ogólne wnioski były takie, że niestety Sanyo padały dużo szybciej (być
    > może przez tanią ładowarkę),

    Kiedyś,gdy błądziłem po rynku akumulatorków, to również i Sanyo
    testowałem. Nie zauważyłem ich szczególnej padliwości - ale dobre
    ładowarki stosowałem jak BC700/900 czy C9000 lub Ansmann (choć ta firma
    obniżyła już loty). Zgadzam się jednak, że kiepskie ładowarki (nie mylić
    z tanimi) niszczą ogniwa. Mam taką z Biedronki do ładowania głównie 9V
    ogniw. Coś mnie podkusiło by naładować kiedyś AA. Średnio 3 cykle
    wytrzymywały w niej i to mimo długiego czasu ładowania. Nie wiem co oni
    w niej sp... że tak jest.

    > No i pewnie nikt tego nie sprawdza. Akumulatory "zwracają się" po kilku
    > ładowaniach, więc te 2000 to oczywiście taki wielki żart z głupiego
    > klienta. Ale jednak głupich klientów nie brakuje, bo co jakiś czas
    > słyszę, jak ktoś daje się takim argumentem przekonać w sklepie :).

    Niestety... To tak jak z pożyczkami w reklamach w TV. Rata tylko 10zł!
    Nikt jednak nie mówi ile tych rat będzie bo po co takimi drobiazgami się
    przejmować, jest tanio przecież! :-D

    Marek