-
101. Data: 2013-02-06 22:06:53
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello badworm,
Wednesday, February 6, 2013, 9:58:44 PM, you wrote:
>>> 106KM i zapewniam, że potrafię z tej mocy korzystać. I mam gdzie.
>> Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.
> Znaczy, że niby samochód powinien mieć jakieś 50KM? Taka moc nie pozwoli
> nawet na osiągnięcie przepisowych w Polsce prędkości na autostradach i
> drogach ekspresowych przy nieco bardziej stromych podjazdach. Służbowy
> Peugeot Partner (1,6D 75KM) wyciąga mi na płaskim odcinku autostrady
> 155km/h i przy nawet niewielkim podjeździe zaczyna już tracić prędkość.
Ekofaszysty nie przekonasz.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
102. Data: 2013-02-06 22:47:11
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">
On 2013-02-04 19:27, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Mon, 4 Feb 2013 19:05:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>
>>>> A w czym chcesz przechować tę energię i jak chcesz ją "tankować"?
>>> W akumulatorach. Jak się rozejrzysz, to sam zauważysz trend.
>>
>> Rozgladam się i nie widzę.
> To już twoje zmartwienie. Np. ok. połowa Holandii jeździ na rowerach ze
> wspomaganiem elektrycznym. W wielu miastach Eu. Zach. spotykałem patrole
> policji na elektrycznych jednośladach (elektromotorach ściślej) Coś o
> terminie po którym auta w Kalifornii mają nie emitować CO2 zapewne
> słyszałeś? I pewnie dożyjesz tego dnia więc nie każ mi się przekonywać do
> rzeczy oczywistych.
>>
>>> I konkrietno, gdzie widzisz trudność czy niemożliwość?
>>
>> W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.
> Sądzę że w przewidywalnym terminie baterie samochodowe będzie można
> doładować w czasie rzędu godziny.
W dupie mam taka "pryzjemność"!
Włodek
-
103. Data: 2013-02-07 08:51:36
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
wiadomości news:5112cf5d$0$1228$65785112@news.neostrada.pl...
> W dupie mam taka "pryzjemność"!
Mnie się wydaje że nie będziesz miał wyboru.
Powoli czas myśleć o zmianie nawyków.
Marek
-
104. Data: 2013-02-07 11:01:46
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 6 Feb 2013 22:06:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> Znaczy, że niby samochód powinien mieć jakieś 50KM? Taka moc nie pozwoli
>> nawet na osiągnięcie przepisowych w Polsce prędkości na autostradach i
>> drogach ekspresowych przy nieco bardziej stromych podjazdach.
No i co z tego? Jaki % drogi zajmują ci te "nieco bardziej strome" kawałki?
Ile więcej czasu na nie stracisz? Zaraz powiesz że w górach jest ich sporo.
Owszem, ale drogi są z reguły serpentyniaste i choćby z tego powodu nie
wykorzystasz mocy silnika. No, chyba że jesteś drifterem :)
Ale nie będę się tu bawił więcej w obronę swoich poglądów na moc silnika bo
jest to zdecydowanie OT.
--
Jacek
-
105. Data: 2013-02-13 21:23:52
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Thu, 7 Feb 2013 11:01:46 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
> No i co z tego? Jaki % drogi zajmują ci te "nieco bardziej strome" kawałki?
> Ile więcej czasu na nie stracisz? Zaraz powiesz że w górach jest ich sporo.
> Owszem, ale drogi są z reguły serpentyniaste i choćby z tego powodu nie
> wykorzystasz mocy silnika. No, chyba że jesteś drifterem :)
> Ale nie będę się tu bawił więcej w obronę swoich poglądów na moc silnika bo
> jest to zdecydowanie OT.
Tyle tylko, że taki efekt na autostradzie jest przy pustym samochodzie -
jedna osoba i zero gratów. Wsiądą dodatkowe dwie osoby, ze 100kg ładunku
i strach tym wyprzedzać na jednopasmówce nie mając kilkuset metrów
czystej drogi przed sobą.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
106. Data: 2013-02-13 21:25:20
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Wed, 6 Feb 2013 22:06:14 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Jasne - w wózkach golfowych... Wyobrażasz sobie samochody osobowe ze
> zunifikowaną baterią? Umrę, zanim producenci się dogadają.
Bądźmy dobrej myśli :) Eurosojuz nakaże to będą musieli wprowadzić
jednakowe baterie, tak jak to się stało ze złączami ładowarki w
telefonach (nie dotyczy Apple).
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
107. Data: 2013-02-13 21:29:23
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia 02 Feb 2013 19:44:01 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Wymienić takiego grzmota, to nie takie hop-siup, do poniedziałku nie będę
> ruszał. W każdym razie z góry dziękuję i będę wdzięczny za informacje na
> temat każdego podobnego transformatora (także trochę mniejszych i większych
> -- dla porównania).
Mam nadzieję, że sprawa jeszcze aktualna - z braku wolnego czasu dopiero
wczoraj spisałem dane. Dla transformatorów 400kVA 15/0,4kV wygląda to
tak:
Rok produkcji 2011: Uz=4% Pjał=650W Pobc=5250W
Rok produkcji 1995: Uz=4,38% Pjał=692W Pobc=4378W
Rok produkcji 1988: Uz=4,08% Pjał=842W Pobc=4368W
Rok produkcji 1974: Uz=4,49% Pjał=1022W Pobc=4982W
630ki żadnej nie znalazłem, 250ki mogę sprawdzić ale to raczej dosyć
stare egzemplarze będą.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
108. Data: 2013-02-13 23:23:42
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
badworm napisał:
>> Wymienić takiego grzmota, to nie takie hop-siup, do poniedziałku nie będę
>> ruszał. W każdym razie z góry dziękuję i będę wdzięczny za informacje na
>> temat każdego podobnego transformatora (także trochę mniejszych i większych
>> -- dla porównania).
>
> Mam nadzieję, że sprawa jeszcze aktualna - z braku wolnego czasu dopiero
> wczoraj spisałem dane. Dla transformatorów 400kVA 15/0,4kV wygląda to
> tak:
> Rok produkcji 2011: Uz=4% Pjał=650W Pobc=5250W
> Rok produkcji 1995: Uz=4,38% Pjał=692W Pobc=4378W
> Rok produkcji 1988: Uz=4,08% Pjał=842W Pobc=4368W
> Rok produkcji 1974: Uz=4,49% Pjał=1022W Pobc=4982W
> 630ki żadnej nie znalazłem, 250ki mogę sprawdzić ale to raczej dosyć
> stare egzemplarze będą.
Dzięki stokrotne. Sprawa wciąż aktualna, w energetyce nic nie dzieje się
szybko.
Tendencje w zmniejszaniu prądu jałowego widać wyraźnie, a o to mi głównie
chodziło.
--
Jarek
-
109. Data: 2013-02-14 12:56:39
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>
On 2013-02-04 19:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Jacek,
>
> Monday, February 4, 2013, 5:00:37 PM, you wrote:
>
>>> A w czym chcesz przechować tę energię i jak chcesz ją "tankować"?
>> W akumulatorach. Jak się rozejrzysz, to sam zauważysz trend.
>
> Rozgladam się i nie widzę.
>
>> I konkrietno, gdzie widzisz trudność czy niemożliwość?
>
> W "tankowaniu" 100kWh w rozsądnym czasie i rozsądnymi urządzeniami.
>
W stanach juz buduja siec stacji 100kW / "dystrybutor" w ciagu 15min
mozna doladowac energie na 100 km jazdy.
Pozdrawiam
Marek
-
110. Data: 2013-02-14 12:59:58
Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>
On 2013-02-06 22:06, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello badworm,
>
> Wednesday, February 6, 2013, 9:58:44 PM, you wrote:
>
>>>> 106KM i zapewniam, że potrafię z tej mocy korzystać. I mam gdzie.
>>> Widzę tu jakieś 100% przerostu ego.
>> Znaczy, że niby samochód powinien mieć jakieś 50KM? Taka moc nie pozwoli
>> nawet na osiągnięcie przepisowych w Polsce prędkości na autostradach i
>> drogach ekspresowych przy nieco bardziej stromych podjazdach. Służbowy
>> Peugeot Partner (1,6D 75KM) wyciąga mi na płaskim odcinku autostrady
>> 155km/h i przy nawet niewielkim podjeździe zaczyna już tracić prędkość.
>
> Ekofaszysty nie przekonasz.
>
Dostaniesz raka od wdychania spalin to inaczej bedziesz gadal.
Pozdrawiam
Marek