  • 21. Data: 2014-01-19 22:09:46
    Temat: Re: Nowa moda przed światłami
    Od: "pasatona" <p...@p...com>

    wg mnie odpowiedź jest oczywista
    to są wszyscy Ci którzy dostali kiedykolwiek strzał w dupsko i nie chcą po
    puknięciu polecieć na pasy / torowisko itd.
    Druga opcja są zapobiegliwi i dają sobie bufor obserwując w lusterku
    dojeżdżającego że gdyby nie wyhamował zawsze
    mają pare metrów żeby uciec w przód i nie skosić pieszych / nie wjechać pod
    tramwaj/pociąg.

  • 22. Data: 2014-01-19 22:13:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-19 20:25, AZ wrote:

    > Albo patrz na male swiatla na slupie ;-)

    Na nich nie ma zielonych strzałek:(

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-01-19 22:42:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pwz wrote:

    > zastanawia
    > mnie, dlaczego wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o
    > kilka metrów przed linią czy samym słupem ze światłami?

    Przepisy nie zabraniają.

  • 24. Data: 2014-01-20 00:57:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "pwz" <p...@o...eu> wrote in message
    > Aha, wyjaśnieniem teoretycznie mogłoby być to, że dojeżdżając do
    > świateł/linii skrzyżowania nie widać światła zawieszonego dosyć wysoko.
    > Ale ludziska stają w ten sposób także w tych miejscach, w których jest
    > dodatkowe, małe światełko na słupie po prawej, na wysokości kierowcy. Więc
    > jest to średnie wyjaśnienie.
    >
    > BiSwK - czy ktoś potrafi zaspokoić moją ciekawość w tej kwestii?

    Ja często w Polsce tak muszę stawać daleko od linii bo światła są
    za wysoko zawieszone. Jestem wysoki i jeżdzę z głową przy dachu
    auta, więc gdybym za blisko podjechał to nie widziałbym świateł.

    Dodatkowe światełka o których piszesz występują bardzo rzadko
    i nikt się ich nie spodziewa - często odruchowo stajesz tak aby
    widzieć duże światła bez względu czy jest dodatkowe czy nie.

    W Stanach nie ma tego problemu bo światła często są umieszczane
    (powtarzane) za skrzyżowaniem i nie ma problemu z widocznością.

  • 25. Data: 2014-01-20 01:00:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sunnynet" <d...@i...pl> wrote in message
    ..
    > "pwz" <p...@o...eu> schrieb im Newsbeitrag

    > Patrz, a ja zawsze jak jestem w Polsce to zapominam, żeby tak stanąć, a
    > potem się pytam sam siebie, co to za kurewski idiota wymyślił takie
    > montowanie świateł, że jak sie osobowym stoi
    > przy linii, to jak sie nie ma 130 wzrostu, to się świateł nie widzi. I
    > klnąc i wyginająć się jak paralityk próbuję dojrzeć kiedy światła się
    > zmienią.

    Podzielam doświadczenia kolegi... :-)

  • 26. Data: 2014-01-20 01:02:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    > Pasowaloby wyjsc i poprawic twarz.

    Może pasowałoby zażyć coś na uspokojenie?

  • 27. Data: 2014-01-20 08:15:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    neoniusz wrote:

    > na
    > swiatlach, gdzie petla indukcyjna jest akurat zaraz za linia a jak
    > taki kretyn stanie 5m przed linia do moze tak stac do konca swiata.

    Jak działa pętla indukcyjna?

  • 28. Data: 2014-01-20 08:27:35
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-20 08:15, cef pisze:

    > Jak działa pętla indukcyjna?

    https://www.google.pl/search?q=p%C4%99tla+indukcyjna

    Choć nie jestem przekonany, że tylko takie czujniki obecności pojazdu są
    stosowane przed światłami.
    W każdym razie - bywało już, że jako rowerzysta stałem sobie i stałem. W
    końcu przyjąłem zasadę olewania czerwonego światła. Nie będę
    niewolnikiem światełka, zwłaszcza czerwonego. ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 29. Data: 2014-01-20 08:59:28
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-20 08:27, sqlwiel pisze:

    > https://www.google.pl/search?q=p%C4%99tla+indukcyjna
    >
    > Choć nie jestem przekonany, że tylko takie czujniki obecności pojazdu są
    > stosowane przed światłami.

    Stosowane są też czujniki piezoelektryczne - szczegółów nie znam.

  • 30. Data: 2014-01-20 09:17:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

    > https://www.google.pl/search?q=p%C4%99tla+indukcyjna

    Może jakiś konkretny link, bo nie bardzo mam czas
    szukać. Chodzi mi o detekcję pojazdu a nie aparaty słuchowe.