  • 81. Data: 2010-05-14 09:18:11
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hsgutr$67d$1@news.onet.pl...

    > Zastanów się:
    > jedzie 5 samochodów jeden za drugim. Jest jakieś utrudnienie, zwężenie,
    > trzeba mocno zwolnić, do 20 na godzinę.
    > Te 5 zazwyczaj przejedzie, tzn. ostatni nie będa musieli wyhamować do
    > zera, prawda?
    >
    > A teraz sobie wyobraź że jedzie tak 20 samochodów, jeden za drugim.
    > Szansa że przejadą płynnie jest znikoma, prawda? Najprawdopodobniej
    > spora część samochodów będzie musiała się zatrzymać.

    Nie szukaj na siłę dowodu na to, że w Polsce nie ma prawa działać coś, co
    doskonale działa w całej Europie!
    Jeśli będziesz wiedział, że wszyscy kierowcy jadą zgodnie z ideą zamka
    błyskawicznego, to będąc na pasie prawym jedyne o czym musisz myśleć - to o
    wpuszczeniu JEDNEGO auta z pasa lewego przed siebie. I wot cała filozofia -
    tak sobie dostosowujesz wobec tego prędkość, żeby nie
    stawać/ruszać/stawać/ruszać, tylko wolno się toczyć aż do samego
    przewężenia.
    Będąc na pasie lewym (zanikającym) jedyne o co się martwisz, to to, żeby nie
    wjechać na pas prawy razem z autem Cię poprzedzającym, tylko żeby za to auto
    wpuścić jednego delikwenta z prawej. Tyle. Też skomplikowana sprawa.

    Jeśli natomiast masz zjawisko takie, że na chama ryją się wszyscy do tego
    zwężenia, to auta jadą tak - 4 auta z prawego pasa, 2 cwaniaków z lewego, 3
    z prawego, 6 z lewego, 1 z prawego, następny trąbi, 4 z lewego, 10 z
    prawego...

    > Związane jest to z czasem reakcji, z tym że każdy kolejny samochód
    > zwalnia minimalnie BARDZIEJ niż ten przed nim. To nie są duże różnice,
    > 3km/h, ale przy 20 samochodach i startowej prędkości np. 50 km/h - już
    > dziesiąty stanie w miejscu.

    Tak, a przy 20 samochodach w jednym rzędzie w życiu nie staniesz w miejscu.
    Absolutnie.

    > Potem musi ruszyć - zanim ten za nim tez ruszy, minie chwila. 2-3
    > sekundy... ale przy 10 to już się robi pół minuty.

    Błędne założenie prowadzi do błędnych wniosków.

    Jurand.

  • 82. Data: 2010-05-14 09:40:52
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Michał Gut pisze:
    (...)
    > jaka nowa moda

    Wiesz, jak ktoś dopiero co na drogi wyjechał ;)

    > odkad pamietam tak jest w posce a idealnym przykladem jest
    > konstancin-jeziorna
    > jak ktos z tych okolic niech sobie wlaczy radyjko na 19 w okolicach 16-18

    Kiedyś tak nie było, ale to dawno temu :)

    > teksty jakie tam lataja sa swietne:P od bluzgow po wyrafinowane dogryzki
    > i tlumaczenie wzajemne ze to jest biale a tamto czaenw a nie odwrotnie

    Stad też CB używam zasadniczo tylko na urlopie, bądź w dalszych
    wyjazdach.

    > wina lezy po obu stronach.
    > psiocza ci co staja w prawym pasie. zamiast zjezdzac na oba pasy i
    > jechac tam gdzie miejsce to cymbały ustawiaja sie na prawym 1-2km od
    > skrzyzowania. No to lewym zaczynaja latac inne samochody cwaniaki i ci
    > co znaja przepisy. I zqaczyna sie burza bo ci z prawego zaczynaja sie
    > jątrzyć i zaczynaja blokować lewy pas ruchu.

    Standard - opisywane tutaj tysiące razy.

    > jakis czas temu policja w konstancinie wylawiala blokujacych ale nie
    > pomoglo.wczoraj jak jechalem w poblizu znowu slyszalem te same teksty.

    Policja w końcu zaczęła łowić tam 'blokersów'? Świat idzie ku lepszemu :)

  • 83. Data: 2010-05-14 09:42:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tylko wtedy będzie różny, jeżeli zachowasz się jak "cwaniak" i ominiesz
    > korek wolnym pasem.

    Nie.
    W przypadku zamkna z korka odpadnie część aut które zjadą na wcześniejszych
    skrzyżowaniach, więc czas łączny będzie mniejszy.

  • 84. Data: 2010-05-14 15:44:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w
    > Od jakiegos czasu pół roku może - nowa moda - blokowanie pasa
    > przez kierowcę który uważa że tylko jednym pasem trzeba jechać
    > jeżeli na drugi za np kilometr jest zablokwoany. Jedzie taki
    > równolegle i z prędkością taką jak auto na pasie odblokowanym i
    > uważa że robi dobry uczynek.

    No to dlaczego uwazasz ze on uwaza tak jak uwazasz ze uwaza ?

    Przeciez on jedzie drugim pasem, nie spycha, nie blokuje, mozna za
    nim a za nim pojechac do samego konca.

    A im wiecej pojedzie tym szybciej korek zamieni sie w taki na
    dwoch pasach.

    > Kiedyś robili to kierocy ciężarowych teraz osobówki.
    > Zaobserwowaliście to też?

    Widac coraz wiecej ludzi mysli nad problemem, i dedukuja poprawne
    rozwiazanie.

    > Dla mnie to też buractwo - nie lepiej stosować zasadę zamka
    > błyskawicznego (po kolei wjeżdzać z dwóch pasów)?

    Przeciez oni do tego zamka wlasnie prowadza.
    Wystarczy za nimi pojechac, bez trabienia ..

    J.

  • 85. Data: 2010-05-14 15:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'"
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
> [...]
    > cywilizowane.
    > Ostatnio stalem 40 min aby przejechac niecale 3km od A4 droga S1
    > do zjazdu na Jaworzno DK79.
    > Na wysokosci Jaworzna przy FasionHousie jest zwezka w kierunku
    > Siewierza(prawy pas zamkniety-remont wiaduktu) i zamiast jechac
    > do konca 2 pasami to juz przy zjedzie z A4 prawy pas jest
    > blokowany i nawet Ci co chca zjechac zjazdem za niecale 3 km
    > musza stac lub prosic na CB aby gosc w TIRze laskawie odblokowal
    > prawy pas i pojechal dalej (czasem sie zlituje i pomimo, ze nie
    > przyspieszy to da sie ominac pasem awaryjnym bo przed nim jest

    Z tym ze jak juz u nas zagosci cywilizacja, albo jakby to bylo np w
    Niemczech, to tez bys czekal 30 minut.

    Bo korek co prawda bylby krotszy, ale na obu pasach by stali, i
    nawet by nie bylo mozliwosci przepuszczenia.

    J.

  • 86. Data: 2010-05-14 15:52:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w
    > Stoją na jednym bo są głupi i nie potrafią jechać "na zamek".
    >Bla , bla , bla ...
    >Jazda na suwak polega na przepuszczaniu płynnie jadących
    >samochodów po
    >obu pasach. Jeden samochód wpuszcza 1 samochód z drugiego pasa i
    >tak
    >dalej ...
    >To jest właśnie jazda na suwak ...
    >Polega na tym że wszystkie samochody jadą płynnie dwoma pasami
    >ruchu ..

    Wcale niekoniecznie plynnie. Przyklady kiedys dawalem

    >W przypadku korka gdzie samochody stoją jazda na "suwak" nie ma
    >żadnego zastosowania ...

    Ma tak samo.

    >To jest po prostu chamskie się wpychanie , tyle że dla buraków
    >którzy
    >tego nie rozumieją i tak żadne argumenty nie dotrą , bo oni
    >przecież
    >jadą na suwak ...

    bo jakby ich bylo wiecej, to by oba pasy sie zakorkowaly po rowno i
    zapanowalby kulturalny zamek.

    Chamstwo prezentuja tylko dla ktorych zamek oznacza szybszy
    przejazd.
    Bo omijaja kolejke :-)

    J.

  • 87. Data: 2010-05-14 15:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org>

    > Byc moze nie przyspieszy - ale skroci przynajmiej korek w sensie
    > dlugosci.
    > Co moze wplynac na to, ze rozladuje sytuacje np. skrzyzowanie lub
    > dwa wczesniej.
    > No, ale ja to widocznie jestem jakis mlody gniewny...

    Tak jest, i dostrzegasz tylko jedna strone medalu :-)

    Owszem, moze byc akurat tak fajnie ze dzieki temu bedzie
    odblokowane jedno skrzyzowanie wczesniej.
    A moze byc tez tak ze beda zablokowane wszystkie pasy na pare
    skrzyzowan wczesniej, i bedziesz stal jak glupi, mimo ze zamierzasz
    skrecic na dlugo przed zwezeniem.

    J.

  • 88. Data: 2010-05-14 16:01:00
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    ::[TOOMAS]:: pisze:
    > Ci blokujący to właśnie debile.

    Nie do końca, czego przykładem jest wjazd do zgierza od strony łodzi.

    Po to są dwa pasy aby z nich korzystać.
    korzystać co nie znaczy jechać na wprost na pasie który służy do skrętu
    w lewo.

    Ale zawsze się znajdzie jakiś inteligentny inaczej i
    > będzie blokował pusty pas..

    Gdyby go nie blokował byłby pełny cwaniaków którzy nie potrafią
    poczekać. Od pewnego czasu sam blokuje lewy pas, mimo iż jadę osobówką,
    bo wkurwia mnie do granic możliwości wpychanie się na chama samochodów
    na lokalnych tablicach zwłaszcza buraków z tablicami EZG. Te kretyńskie
    tłumaczenia,że spieszy mu się do rodziny do domu niech sobie w buty
    wsadzi, a co ma powiedzieć kierowca tira który jeszcze ma przed sobą
    długą trasę i stoi przez takiego jełopa dłużej. Kierowcy osobówek to
    niestety w pewnej części kretyni.

    --
    krzysiek82

  • 89. Data: 2010-05-14 16:02:30
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > A moze byc tez tak ze beda zablokowane wszystkie pasy na pare
    > skrzyzowan wczesniej, i bedziesz stal jak glupi, mimo ze zamierzasz

    O ile dobrze rozumiem Twoja koncepcje, to problem i tak pozostanie, bo
    zostaniesz powstrzymany przez samozwanczego regulatora ruchu, ktory i tak
    zatroszczy sie, zebys przypadkiem nie pojechal wolnym pasem szybciej gdziekolwiek :)

    Oczywiste jest, ze nie ma rozwiazan idealnych na kazda okazje i dla kazdego.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 90. Data: 2010-05-14 16:04:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał

    Poniekad to dziala takze z drugiej strony.
    "Ja jestem madry(*), ja wiem ze tam daleko sie pas konczy, ja sie
    znacznie wczesniej ustawie na wlasciwym pasie, nie beda mnie potem
    blokowac".

    * - slowko 'cwany' chyba nie byloby tu wlasciwe :-)

    > No ale nadal nie zmienia to faktu, ze to tirmani nie maja racji,
    > a wolnym pasem zdecydowanie wolno dojechac az do zwezenia.

    a potem wolno udzielic pierwszenstwa wszytkim innym na "dobrym"
    pasie.

    > I nie ma w tym zadnego cwaniactwa - a jesli ktos lubi stac w
    > dlugiej kolejce
    > na sasiednim pasie, bo nie wpadl na to, ze warto wykorzystac
    > oba - no coz...
    > to juz naprawde nie problem tzw. "cwaniakow", ktorzy po prostu
    > korzystaja
    > z pasow jak nalezy.

    W sklepie tez tak omijasz bokiem kolejke do kasy ? Bo w tym
    przypadku zwezenie jest jedno, nikt nie mialby pretensji gdybys
    poszkal drugiej kasy, tzn pojechal objazdem.

    J.