  • 21. Data: 2010-05-13 10:43:33
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Maj, 10:25, Rafał <r...@o...pl> wrote:

    > Popatrz na to w ten sposób - jazda na zamek - OK, ale gdzie ten zamek
    > powinien "się zamykać" przed samym zwężeniem? - spowoduje to zwolnienie
    > ruchu już na zwężce, zanim ktoś kogoś przepuści, "blondynki" się
    > dogadają, szybcy inaczej wbiją już tą jedynkę, nawiąże się kontakt
    > wzrokowy.. czas mija a zwężka nie jest wykorzystywana optymalnie -
    > raczej kiepski pomysł.

    jesli to nie jest ktociutkie zwezenie typu ominiecie wypadku, tylko
    np. wiecej niz ~50m dlugosci, to nie ma to zadnego znaczenie... i tak
    po wjechaniu na zwezke dogania sie poprzednika i szybciej sie nie
    pojedzie...
    jesli omijamy cos krotkiego, to niby szybciej jednym ciurem szybko ;)
    ale to nigdy tak nie dziala...
    zamek sam formuje sie w optymalnym miejscu ;) - widac na kilka
    samochodow w przod kto za kim i w praktyce kilka samochodow na raz
    zmienia pas "kawalek" przed koncem ..., tak ze w zwezke wjezdza juz
    jeden ciag...

    WS

  • 22. Data: 2010-05-13 10:45:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > rozwiazaniem jest po prostu edukacja betonu oraz niedoedukowanych ORAZ
    > wprowadzenie przepisu nakazujacego jechac suwakiem (bodaj w niemczech
    > chociazby tak jest i nie tylko tam). Rozwialoby to wszelkie watpliwosci
    > (polowa betonu by od razu zmienila zdanie a druga polowa wykryszalaby sie
    > z czasem).

    Oczywiście masz rację.
    Brak inicjatywy w tym zakresie, kiedy w tym samym czasie (p) osły zajmują
    się duperelami w stylu zapalonych świateł, zestawów głośnomówiących czy
    gaśnic, to nic innego jak czysty sabotaż, który wyklucza poszanowanie
    wszystkiego co oni wymyślą w imię tylko WŁASNYCH interesów.
    Nasze (szarego ludu) mają totalnie gdzieś.

  • 23. Data: 2010-05-13 10:45:17
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On May 13, 9:31 am, Jacek Rudowski

    > Byc moze nie przyspieszy - ale skroci przynajmiej korek w sensie dlugosci.
    > Co moze wplynac na to, ze rozladuje sytuacje np. skrzyzowanie lub dwa wczesniej.
    >
    > No, ale ja to widocznie jestem jakis mlody gniewny...

    wszyscy wiemy ze w calym zjawisku chodzi nie o kulturalnych kierowcow
    ktorzy chca madrze jechac na zamek, tylko tych ktorzy na sile cisnac
    ile fabryka dala omijaja samochody czekajace w korku/na swiatlach
    itp.
    Czym innym jest kiedy ktos nie spieszac sie jedzie drugim pasem i
    czeka grzecznie az ktos go wpusci "na zamek" a czym innym kiedy ktos
    nagle wyskakuje z korka i z wyjacym silnikiem i wyszczerzem radosci
    omija kilkadziesiat samochodow, po czym wciska sie w kolejke na metr
    przed samym zwezeniem, nie czekajac na to az ktos go wpusci.

    mac

  • 24. Data: 2010-05-13 10:51:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    maciej debski wrote:

> [...]
    > kilkadziesiat samochodow, po czym wciska sie w kolejke na metr przed
    > samym zwezeniem, nie czekajac na to az ktos go wpusci.

    Jak debile się ustawili wszyscy na jednym pasie to jest to ich problem.
    Nie ma nakazu opuszczenia pasa kilometr przed zwężeniem, ani jazdy tym
    pasem z prędkością 15 km/h.

    --
    cokolwiek

  • 25. Data: 2010-05-13 10:56:07
    Od: PaPi <...@...3>

    > nie rozumiejacy ze jezeli pas jest zablokowany to zaden zamek
    > blyskawiczny nie przyspieszy przejazdu przez zwezenie (chyba ze
    > "sprytnie" ominiesz kilkadziesiat samochodow).

    Tu nie chodzi o spryt ale o sprawne usuwanie zatoru.
    Takie "blokowanie" czy "dojezdzanie" powoduje powstawanie dluzszej
    "fali" ktora wydluza zator a co za tym idzie straty czasu.

    Jesli dwoma pasami jedzie sie dokad sie, oraz nie ma tak zwanych
    dojezdzaczy (czyli czekam az przede mna zrobi sie miejsce na 5
    samochodow i wolno dotocze sie do poprzedzajacego mnie) da zator ma
    minimalna wielkosc przez co czas stracony jest najkrotszy.

    Dodatkowo w miastach takie rozpelzanie sie zatoru powoduje powstanie
    tegoz na sasiednich skrzyzowaniach.

  • 26. Data: 2010-05-13 10:56:53
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

> [...]
    > (polowa betonu by od razu zmienila zdanie a druga polowa wykryszalaby sie z

    Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygląda tak że jeden pas stoi ,
    drugim pasem jdzie kilka samochodów pełną prędkością ...

    Pierwszy samochód "wpusza" tego z drugiego pasa a zamiast tego jednego
    wzjeżdża (wpycha) się kilka co powoduje że samochody zamiast płynnie
    już jechać z prawego pasa znów stroją zanim z lewego sie wepchają ...

    Zapewne pomogło by wprowadzenie nakazu jazdy na suwak , ale pod
    warunkiem że wpuszczany byłbym tylko jeden samochód przez samochód
    znajdujący się na prawym pasie , czyli wpuszczanie po jedynym ...

    Niestety w większości wpuszczając "jednego" wpuszczasz od razu kilku
    innych ....

    Nikt nie chce stać w korku , każdemu się śpieszy ...

    A jazda na "suwak" nie zwiększy przepustowości drogi , i tak w tym
    czasie przejedzie tyle samo samochodów ..

    Więc czy to będzie jazda na suwak , czy też jazda płynna tylko jednym
    pasem to nic to nie zmienia ...

    Może jedynie to że tym co się "śpieszy" będą musieli swoje "odczekać"
    tak jak inni ...

  • 27. Data: 2010-05-13 10:58:12
    Od: PaPi <...@...3>

    > pozniej jadacy z przeciwka mowia na CB czemu wszyscy stoja/wloka sie
    > skoro do zwezki jest z 4km a przed blokujacym TIRem pusta droga i da sie
    > to lyknac z 70km/h (lewy pas stoi lub pelznie)

    Dlaczego w takiej sytuacji nie dzwonisz na policje ? Calkiem powaznie
    pytam. Przeciez od tego jest drogowka zeby do takiego blokowania przez
    TIRy nie dochodzilo.

  • 28. Data: 2010-05-13 10:58:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Maj, 10:45, maciej debski <m...@b...pl> wrote:

> [...]
    > omija kilkadziesiat samochodow, po czym wciska sie w kolejke na metr
    > przed samym zwezeniem, nie czekajac na to az ktos go wpusci.

    przeciez idea jazdy na zamek z zalozenia wlasnie takie cwaniactwo
    uniemozliwia... podstawa zamkaa jest stawanie w krotszej kolejce...
    wtedy na wszystkich pasach kolejka ma ~rowna dlugosc i nie ma ktoredy
    omijac/wyprzedzac...
    ...a jak ktos omija poboczem, chodnikiem, trawnikiem - to nalezy z
    cala bezwzglednoscia ;) tepic...

    WS

  • 29. Data: 2010-05-13 10:59:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    kaszpir wrote:

    > Tyle że nasz "polski suwak" bardzo wygląda tak że jeden pas stoi ,
    > drugim pasem jdzie kilka samochodów pełną prędkością ...

    Ale pierwotna przyczyna jest taka, ze debile ustawili się na jednym
    pasie, a skoro tak, to dlaczego z tego nie skorzystać? Skoro ktoś jest
    debilem, to jego problem, nie mój.

    > Niestety w większości wpuszczając "jednego" wpuszczasz od razu kilku
    > innych ....

    Mi się to jakoś nigdy nie zdarza, może naucz się jeździć?

    > A jazda na "suwak" nie zwiększy przepustowości drogi , i tak w tym
    > czasie przejedzie tyle samo samochodów ..

    Nie bredź, w takim razie po co w ogóle gdziekolwiek są dwa pasy? Przecież
    kiedyś każdy się skończy. Skoro to wszystko jedno, to niech wszędzie
    będzie po jednym.

    --
    cokolwiek

  • 30. Data: 2010-05-13 11:00:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    PaPi wrote:

    > Dlaczego w takiej sytuacji nie dzwonisz na policje ? Calkiem powaznie
    > pytam. Przeciez od tego jest drogowka zeby do takiego blokowania przez
    > TIRy nie dochodzilo.

    Myślisz, ze się wykaraskają z krzaczorów zanim dojedziesz do końca korka?

    --
    cokolwiek