  • Data: 2010-05-14 16:24:54
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w
    > Tu nie chodzi o spryt ale o sprawne usuwanie zatoru.
    > Takie "blokowanie" czy "dojezdzanie" powoduje powstawanie
    > dluzszej "fali" ktora wydluza zator a co za tym idzie straty
    > czasu.
    >
    > Jesli dwoma pasami jedzie sie dokad sie, oraz nie ma tak zwanych
    > dojezdzaczy (czyli czekam az przede mna zrobi sie miejsce na 5
    > samochodow i wolno dotocze sie do poprzedzajacego mnie) da zator
    > ma minimalna wielkosc przez co czas stracony jest najkrotszy.

    Sie mylisz. Jesli przepustowosc waskiego gardla jest np 10 pojazdow
    na minute,
    a przed toba w korku stoi 1000 pojazdow, to poczekasz 1:40
    niezaleznie od tego jak sie ustawia.
    Chyba ze kogos ominiesz - wtedy ty poczekasz mniej, a on wiecej.

    > Dodatkowo w miastach takie rozpelzanie sie zatoru powoduje
    > powstanie tegoz na sasiednich skrzyzowaniach.

    Owszem.
    Ale jak jest kolejka na jednym pasie a drugi wolny, to niektorzy
    zjezdzajacy wczesniej moga kolejke ominac, jest gdzie zjechac ze
    skrzyzowania jak cie zmiana swiatel przylapie na srodku itp.

    J.