eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa moda - blokowanie pasa › Re: Nowa moda - blokowanie pasa
  • Data: 2010-05-14 17:42:45
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jurand wrote:

    >
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:hsgutr$67d$1@news.onet.pl...
    > > kaszpir wrote:
    > >
    > >>> Dla mnie to teďż˝ buractwo - nie lepiej stosowaďż˝ zasadďż˝ zamka
    > >>> b�yskawicznego (po kolei wje�dza� z dw�ch pas�w)?
    > > >
    > > >
    > > > W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stoją nie ma
    > > > takiego czegoś jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...
    > >
    > > Zastanów się:
    > > jedzie 5 samochodów jeden za drugim. Jest jakieś utrudnienie,
    > > zwężenie, trzeba mocno zwolnić, do 20 na godzinę.
    > > Te 5 zazwyczaj przejedzie, tzn. ostatni nie będa musieli wyhamować
    > > do zera, prawda?
    > >
    > > A teraz sobie wyobraź że jedzie tak 20 samochodów, jeden za drugim.
    > > Szansa że przejadą płynnie jest znikoma, prawda? Najprawdopodobniej
    > > spora część samochodów będzie musiała się zatrzymać.
    >
    > Nie szukaj na siłę dowodu na to, że w Polsce nie ma prawa działać
    > coś, co doskonale działa w całej Europie!

    Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.

    Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
    stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
    PRZYSPIESZA przejazd.

    De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
    właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
    spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
    zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
    miejscu.

    Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
    powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
    km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
    związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
    pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
    do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...

    Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
    wolniej.

    Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
    na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.

    100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
    samochodów w sznureczku po jednym pasie.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: