-
Data: 2010-05-14 17:42:45
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jurand wrote:
>
> Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:hsgutr$67d$1@news.onet.pl...
> > kaszpir wrote:
> >
> >>> Dla mnie to teďż˝ buractwo - nie lepiej stosowaďż˝ zasadďż˝ zamka
> >>> b�yskawicznego (po kolei wje�dza� z dw�ch pas�w)?
> > >
> > >
> > > W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stoją nie ma
> > > takiego czegoś jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...
> >
> > Zastanów się:
> > jedzie 5 samochodów jeden za drugim. Jest jakieś utrudnienie,
> > zwężenie, trzeba mocno zwolnić, do 20 na godzinę.
> > Te 5 zazwyczaj przejedzie, tzn. ostatni nie będa musieli wyhamować
> > do zera, prawda?
> >
> > A teraz sobie wyobraź że jedzie tak 20 samochodów, jeden za drugim.
> > Szansa że przejadą płynnie jest znikoma, prawda? Najprawdopodobniej
> > spora część samochodów będzie musiała się zatrzymać.
>
> Nie szukaj na siłę dowodu na to, że w Polsce nie ma prawa działać
> coś, co doskonale działa w całej Europie!
Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.
Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
PRZYSPIESZA przejazd.
De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
miejscu.
Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...
Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
wolniej.
Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.
100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
samochodów w sznureczku po jednym pasie.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.10 17:53 Michał Gut
- 14.05.10 17:56 Michał Gut
- 14.05.10 18:08 J.F.
- 14.05.10 19:29 JaromirD
- 14.05.10 19:40 Cavallino
- 14.05.10 19:42 Cavallino
- 14.05.10 19:49 Jacek Rudowski
- 14.05.10 19:49 J.F.
- 14.05.10 19:50 J.F.
- 14.05.10 20:12 JaromirD
- 14.05.10 21:38 J.F.
- 14.05.10 21:41 Cavallino
- 14.05.10 22:25 J.F.
- 14.05.10 22:39 J.F.
- 14.05.10 23:04 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=