  • Data: 2010-05-13 21:15:03
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: JaromirD <r...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek (G) wrote:

    > To jak wytłumaczysz fakt, że po zwężeniu tym jednym pasem jadą samochody
    > powiedzmy 60km/h, a przed zwężeniem również jednym pasem, toczą się
    > 5km/h a czasem nawet się zatrzymują?
    >
    > A no dlatego, że co chwilę ktoś się gdzieś wciska i cała kolumna za nim
    > zwalnia lub zatrzymuje się, po czym ospale jeden po drugim znowu wolno
    > ruszają. Zwróć uwagę, jeden po drugim. A to sprawia, że średnia prędkość
    > spada do minimum.

    Nie, nie dlatego. Za zwężeniem nie ma już ograniczeń co do prędkości (w
    postaci zwężenia, nie chodzi mi o ograniczenia przepisowe). Można to
    porównać do rozprężani gazu: z jednej strony masz ograniczenie w postaci
    ścianek naczynia, potem jest przewężenie (zawór), z drugiej strony brak
    ograniczeń przestrzennych.

    JaromirD