  • 1. Data: 2011-08-30 12:49:01
    Temat: Nowa kamerka
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl>

    Pojawiła się nowa kamerka. Podawana rozdzielczość to 1280x720@30fps. Nie piszą
    nic żeby była interpolowana. Ale dla pewności lepiej sprawdzić czy nie robią
    nas w bambuko ;-)...

    Dla mnie mało przydatna bo nie ma GPS i kodeka H.264, ale może kogoś
    zainteresuje.
    Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
    wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie. Jak znajdę trochę czasu, to zapodam na
    grupie jakiś mały teścik...

    http://www.dod-tec.com/dm.php?prod=gse580.jpg

    --
    Jarek
    Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

  • 2. Data: 2011-08-30 12:50:18
    Temat: Re: Nowa kamerka
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zapomniałem wkleić sznurek.... :-(

    http://www.mediatech.eu/centrum-prasowe/co-nowego/?i
    d=4954

  • 3. Data: 2011-08-30 12:53:40
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jarek Wójtowicz"

> [...]
    > Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
    > wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie. Jak znajdę trochę czasu, to

    Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić
    dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało,
    że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele
    tańsza?/

  • 4. Data: 2011-08-30 12:57:57
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy Wy (operatorzy wszelakich rejestratorów) możecie mi uzmysłowić
    > dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało, że
    > kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele tańsza?/

    Bo daje za mało punktów "szacunu" na PMS? :) Poza tym jest za duża?

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2011-08-30 12:58:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j3if6t$8va$1@inews.gazeta.pl...
    > Pojawiła się nowa kamerka.

    NTG

> [...]
    > Sam zdecydowałem się na nową DOD GSE580, która spełnia wszystkie moje
    > wymagania. Kupuję ją za 2 tygodnie. Jak znajdę trochę czasu, to zapodam na

    Byle na grupie z telewizją.

  • 6. Data: 2011-08-30 12:59:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Aug 2011 10:49:01 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz napisał(a):

> [...]
    > nas w bambuko ;-)...
    >
    > Dla mnie mało przydatna bo nie ma GPS i kodeka H.264, ale może kogoś

    DOD są bardzo drogie a u chinoli pojawia się właśnie nowa generacja
    kamerek, z matrycami 5 Mpix właśnie. Elektronika jest bardzo różna - jedne
    mają x264, inne nie.
    Właśnie czekam na dostawę jednej z takich, na samplach zapowiada się bardzo
    dobrze, obraz jest jak z 808#11, więc bardzo dobrej jakości, tak samo
    doskonale wygląda wstawiana data/godzina. Ale całość jest w obudowie takiej
    jak podałeś na linku, z ekranem, autoiginition i nagrywaniu w pętli.
    Najmilsze w niej jest to, że kosztuje ledwie 20% więcej niż tanie kamerki
    robiące 1024x768, połowę tego co klon DOD-a i 1/3 ceny GSE580
    Nie ma GPS i akcelerometru, ale nie każdy tego potrzebuje, dobry obraz jest
    ważniejszy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2011-08-30 13:05:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Aug 2011 12:53:40 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało,
    > że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele

    Bo:
    - jest duża i ciężka, ciężko zamocować
    - nie startuje automatycznie wraz z podaniem napięcia zasilającego
    - nie nadpisuje najstarszych nagrań jak nośnik jest pełny
    - jest duża więc ciężko zamaskować w samochodzie, więc trzeba za każdym
    razem opuszczając auto zabierać ją z sobą
    - tańsze nie kręcą lepszego obrazu, te co kręcą lepszy obraz kosztują 2-3x
    więcej.

    Dobry rejestrator kosztuje w okolicach 300-400 zł. Te DOD które on podawał,
    rejestrują też przyśpieszenia (siłę uderzenia), pozycję i prędkość z GPS.
    Tego nie robi żadna kamera, więc niespecjalnie da się cenę porównać.

  • 8. Data: 2011-08-30 13:08:03
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"

    > Bo daje za mało punktów "szacunu" na PMS? :)

    Tak właśnie myślałem :)

    > Poza tym jest za duża?

    Tu mam wątpliwości :) nawet moja stara sony hdc14 jest wielkości dłoni a
    te nowe to już zupełne mikruski. i jeszcze jedna ważna sprawa - można
    bez obciachu nakręcić np. ślub kolegi, przyjęcie urodzinowe itd...z
    rejestratorem przy takiej okazji wygląda się jak debil :)

    Pozdrówki :)

  • 9. Data: 2011-08-30 13:09:00
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > dlaczego nie używacie do nagrań porządnej NORMALNEJ kamery, która mało,
    > że kręci o niebo lepszy obraz to i niejednoikrotnie jest o wiele

    Bo np. taka NORMALNA kamera to bardziej pasuje do TIRa, a nie do osobówki... I
    jest raczej cięższa, więc kiepsko się będzie trzymać szyby... ;-) Każdy Ci
    poda parę innych powodów...

  • 10. Data: 2011-08-30 13:12:35
    Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Byle na grupie z telewizją.

    Ale jak cię przy okazji sfilmuję na Krzesinach, to mi odpuścisz, co...