eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowa Mirai
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 41. Data: 2020-12-02 10:14:49
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Master_,

    Tuesday, December 1, 2020, 12:51:52 PM, you wrote:

    >> A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
    >> Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.
    > Pewnie że wzbijają ale nie można powiedzieć że "najczystszy" samochód
    > nie zatruwa powietrza.
    > Większość smogu który powodują samochody (a to tylko część całego smogu)
    > to właśnie cząstki wzbijane a nie to co się wydobywa z rury.
    > Dlatego trzeba znać miarę i MYĆ ULICE bo elektryk TEŻ TRUJE a nie
    > przypierdalać się do diesla bo się kij znalazł.

    Trzeba wyjątkowo złej woli, żeby przypierdalać się do elektryków z
    powodu rzekomego trucia. Elektryki nie produkują tyle pyłu, który
    potem się unosi. Bo, żeby coś miało się unosić, to trzeba to najpierw
    z rury diesla wypierdzieć, z klocków i opon zetrzeć. Elektryk nie
    pierdzi a zdzieranie klocków to marnowanie energii - lepiej ją
    zmagazynować.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 42. Data: 2020-12-02 10:40:34
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/12/2020 18:06, Myjk wrote:
    > Tue, 1 Dec 2020 12:52:04 +0100, J.F.
    >
    >> Az do czasu, gdy sie ropa zacznie konczyc.
    >> Albo i wczesniej, w niektorych krajach ...
    >
    > Czyli do kiedy, skoro aktualnie spada jej zużycie, a elektryfikacja
    > samochodów jeszcze spadek pogłębi?
    >
    >>> Benzynowych stacji a nie stacji wodoru.
    >> No to dojdzie im kolejne paliwo do oferty ...
    >
    > Nie odjdzie tak po prostu, bo nie wypompuje się benzyny i nie wpuści
    > wodoru, tylko to wymaga potężnych nakładów pieniężnych do tego aby wodór
    > sprzedawać. Ja się pytam kto za to zapłaci. Bo skoro aktualnie wodór jest
    > droższy niż benzyna, bez uwzględnienia nakładów na rzecz budowy stacji
    > wodorowych, to jak w końcu zaczną je dostosowywać cena jeszcze bardziej
    > skoczy.
    >

    Beda to robily koncerny paliwowe, ktore sraja pieniedzmi + firmy
    prywatne. Technologia ma to do siebie, ze sie rozwija upraszczajac
    procesy, a za tym idze spadek cen. Stacje wystarczy przebudowac/doposazyc.


  • 43. Data: 2020-12-02 10:50:19
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/12/2020 18:21, Myjk wrote:
    > Tue, 1 Dec 2020 08:33:25 +0000, K
    >
    >> Spokojnie jest czas. Start jest trudny ale widocznie koncerny zaczely
    >> dochodzic do wniosku, ze temat rozwoju baterii jest skonczony.
    >
    > Ty to jesteś dziwny. Twierdzisz że jest czas, ale jak się pisze że
    > elektryfikacja prądowa samochodów w toku to jakoś nie dopuszczasz do
    > siebie. Pomimo że statystyki mówią same za siebie. Start programu
    > wodorowego Toyoty 2007, do 2019 sprzedano 10 tys. samochodów. Pierwsze EVy
    > ruszyły w 2008, do dzisiaj sprzedane 8 mln. szt. Wodorówki to nawet nie
    > jest 0,5% udziału w rynku.

    Ale Toyota w tym czasie tez sie pchala w elektryki i zreszta nadal to
    robi. Jakby nie bylo sensu pchania sie w wodor to by tego nie robili,
    elektryki/hybrydy mialy priorytet i mozliwe, ze nadal maja. Nie robiliby
    tego inni producenci i nie pchaly by sie w to rzady np. Niemiec.
    Najwidoczniej uznali, ze nastapil kres rozwoju baterii, a jednoczesnie
    warto sie uniezaleznic od Chin i USA. Chyba nie oczekujesz, ze
    ktokolwiek powie to wprost.

    >
    >> To jest twoja opinia. Osobiscie znam tylko jedna osobe,
    >> ktorej to nie przeszkadza.
    >
    > To jest opinia na podstawie obserwacji statystyk o długości podróży
    > przecietnego europejczyka (a Polak mniej jeździ niż europejczyk). Zresztą
    > nawet na tej grupie jest parę osób które nie widzą w tym większego
    > problemu, problem widzą tylko i wyłącznie w cenie (w tym ja) -- więc nie
    > kłam.
    >
    >> To sie raczej dywersyfikacja nazywa zeby nie zostac z niczym za lat
    >> kilkadziesiat.
    >
    > Przecież oni to dla reklamy zrobili tylko i wyłącznie...
    >

    A rzady innych krajow, ktore zdecydowaly sie zainwestowac w rozwoj tej
    technologii tez to robia dla reklamy?


  • 44. Data: 2020-12-02 10:55:38
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 09:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello _Master_,
    >
    > Tuesday, December 1, 2020, 12:51:52 PM, you wrote:
    >
    >>> A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
    >>> Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.
    >> Pewnie że wzbijają ale nie można powiedzieć że "najczystszy" samochód
    >> nie zatruwa powietrza.
    >> Większość smogu który powodują samochody (a to tylko część całego smogu)
    >> to właśnie cząstki wzbijane a nie to co się wydobywa z rury.
    >> Dlatego trzeba znać miarę i MYĆ ULICE bo elektryk TEŻ TRUJE a nie
    >> przypierdalać się do diesla bo się kij znalazł.
    >
    > Trzeba wyjątkowo złej woli, żeby przypierdalać się do elektryków z
    > powodu rzekomego trucia. Elektryki nie produkują tyle pyłu, który
    > potem się unosi. Bo, żeby coś miało się unosić, to trzeba to najpierw
    > z rury diesla wypierdzieć, z klocków i opon zetrzeć. Elektryk nie
    > pierdzi a zdzieranie klocków to marnowanie energii - lepiej ją
    > zmagazynować.
    >

    Wyzszosc elektrykow nad spalinowymi jesli chodzi o trucie jest
    niezaprzeczalna. Nawet pomijajac, ze przy produkcji akumulatorow pracuja
    Ujgurzy w obozach koncentracyjnych, prad jest z wegla itp. Tylko nie
    pisz, ze w elektrykach sie klocki i opony nie scieraja.


  • 45. Data: 2020-12-02 11:41:09
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 10:14, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Trzeba wyjątkowo złej woli, żeby przypierdalać się do elektryków z
    > powodu rzekomego trucia. Elektryki nie produkują tyle pyłu, który
    > potem się unosi. Bo, żeby coś miało się unosić, to trzeba to najpierw
    > z rury diesla wypierdzieć, z klocków i opon zetrzeć. Elektryk nie
    > pierdzi a zdzieranie klocków to marnowanie energii - lepiej ją
    > zmagazynować.
    >

    Miałbyś rację gdyby nie procenty ;-)

    Doczytaj sobie

    Smog z komunikacji to coś 7 procent całego smogu

    Smog z rury to z kolei coś koło 15 procent smogu komunikacyjnego.

    Jak to sobie uświadomisz to elektryk to taki kosztowny breloczek do
    kluczyków z napisem JESTEM EKOLOGICZNY ;-)


  • 46. Data: 2020-12-02 11:46:25
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 11:41, _Master_ pisze:
    > Trzeba wyjątkowo złej woli

    Trzeba mieć wyprany mózg i wierzyć w to korporacyjnoekologiczne PIERDOLENIE.


  • 47. Data: 2020-12-02 12:11:25
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-02 o 10:55, K pisze:
    > On 02/12/2020 09:14, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >> Hello _Master_,
    >>
    >> Tuesday, December 1, 2020, 12:51:52 PM, you wrote:
    >>
    >>>> A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
    >>>> Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.
    >>> Pewnie że wzbijają ale nie można powiedzieć że "najczystszy" samochód
    >>> nie zatruwa powietrza.
    >>> Większość smogu który powodują samochody (a to tylko część całego smogu)
    >>> to właśnie cząstki wzbijane a nie to co się wydobywa z rury.
    >>> Dlatego trzeba znać miarę i MYĆ ULICE bo elektryk TEŻ TRUJE a nie
    >>> przypierdalać się do diesla bo się kij znalazł.
    >>
    >> Trzeba wyjątkowo złej woli, żeby przypierdalać się do elektryków z
    >> powodu rzekomego trucia. Elektryki nie produkują tyle pyłu, który
    >> potem się unosi. Bo, żeby coś miało się unosić, to trzeba to najpierw
    >> z rury diesla wypierdzieć, z klocków i opon zetrzeć. Elektryk nie
    >> pierdzi a zdzieranie klocków to marnowanie energii - lepiej ją
    >> zmagazynować.
    >>
    >
    > Wyzszosc elektrykow nad spalinowymi jesli chodzi o trucie jest
    > niezaprzeczalna. Nawet pomijajac, ze przy produkcji akumulatorow pracuja
    > Ujgurzy w obozach koncentracyjnych, prad jest z wegla itp. Tylko nie
    > pisz, ze w elektrykach sie klocki i opony nie scieraja.

    Znaczna część hamowania jest wykonywana silnikiem z odzyskiem energii
    (pracuje jako prądnica). Więc faktycznie elektryku tradycyjne hamulce
    zużywają się znacznie mniej.
    Gdy miałem elektryka na kilka dni to nauczyłem sie prawie nie używać
    pedału hamulca - opory przy pracy silnika w charakterze prądnicy są dość
    duże i auto szybko zwalnia.
    T,


  • 48. Data: 2020-12-02 12:26:35
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-01 o 09:39, K pisze:
    > On 30/11/2020 19:50, Janusz wrote:
    >> W dniu 2020-11-30 o 12:35, K pisze:
    >>> https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-
    drugiej-generacji/
    >>>
    >>> Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
    >> Nic nie pozamiata i nigdzie nie pójdzie, pisałem o tym juz przy okazji
    >> eksplozji w Norwegi stacji wodorowej, wodór to na razie ślepa uliczka
    >> do czasu aż wymyślą materiał zdolny magazynować wodór i oddawać w
    >> kontrolowany sposób, tak aby drastycznie obniżyć ciśnienie w
    >> zbiornikach i związaną z tym ucieczkę wodoru, bez tego będzie jak
    >> dotychczas, minęło prawie 14 lat od pierwszego auta na wodór i nic sie
    >> prawie nie dzieje.
    >>
    >>
    >
    > Dzieje sie duzo, a bedzie jeszcze wiecej
    No nie wiem, wg mnie drepczą w miejscu.

    bo temat rozwoju akumulatorow
    > stoi praktycznie w miejscu od 30 lat i koncerny samochodowe powoli
    No to teraz pojechałeś, o litowych akumulatorach to zapomniałeś?
    Dwa, zaczynają wprowadzać akumulatory z wymiennym elektrolitem, będzie
    się je tankować jak benzynę czy ropę.



    --
    Janusz


  • 49. Data: 2020-12-02 12:34:22
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/12/2020 11:26, Janusz wrote:
    > No to teraz pojechałeś, o litowych akumulatorach to zapomniałeś?

    I co te litowe akumulatory w kwestii czasu ladowania i pojemnosci
    zmieniaja dla elektrykow?

    > Dwa, zaczynają wprowadzać akumulatory z wymiennym elektrolitem, będzie
    > się je tankować jak benzynę czy ropę.
    >

    W ktorym laboratorium, ktorego startup-a, ktory to juz raz?


  • 50. Data: 2020-12-02 12:35:26
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-01 o 12:35, J.F. pisze:

    >> wodór to na razie ślepa uliczka do czasu aż wymyślą materiał zdolny
    >> magazynować wodór i oddawać w kontrolowany sposób, tak aby drastycznie
    >> obniżyć ciśnienie w zbiornikach i związaną z tym ucieczkę wodoru,
    >
    > a ta ucieczka to jaka jest:
    > -z samochodowego zbiornika w czasie 2 tygodni powiedzmy ?
    > -ze zbiornika stacji ... powiedmy w miesiac ?
    No chyba coś koło tego, w zupełności wystarczy żebym za chiny ludowe nie
    zaparkował tym autem w swoim garażu, abstrahując już od tego czy mnie
    stać czy nie.

    >  stacja na razie tak dlugo trzymac nie musi, ale mysle o zapasach na
    > zime ...
    Tyle że przechowywanie wodoru jest skrajnie niebezpieczne, więc ten tego
    strach też pod taką stację podjechać.

    Dlatego mówię że przełomem będzie opracowanie przechowywania wodoru w
    czymś ale chemicznie i kontrolowane uwalnianie. Na razie mamy np:
    metan,propan, butan itp gazy ale to są nadal źródła pierwotne.

    >
    >> bez tego będzie jak dotychczas, minęło prawie 14 lat od pierwszego
    >> auta na wodór i nic sie prawie nie dzieje.
    >
    > No jak nie - masz seryjne auta, masz siec stacji ... w niektorych
    > panstwach ...
    10k sprzedanych przez prawie 14 lat :) Musk pewnie więcej w tydzień
    sprzedaje tesli :)

    --
    Janusz

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: