  • 21. Data: 2020-12-01 12:18:41
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 12:35, K pisze:
    > https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-
    drugiej-generacji/

    > Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.

    "Ujemna emisja" przy wodorze, który uzyskiwany jest z paliw kopalnianych...

  • 22. Data: 2020-12-01 12:23:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2020 12:18, PlaMa wrote:
    > "Ujemna emisja" przy wodorze, który uzyskiwany jest z paliw kopalnianych...

    Ale nie musi. Akurat wodór można uzyskać też z wody, a to że łatwiej z
    zasobów nieodnawialnych to może być chwilowy problem ekonomiczny.
    Kwestia zmiany technologi pozyskiwania, co można też wymusić prawem. A
    wiec to nie jest tak, że się nie da inaczej, trzeba tylko miec powód zmiany.

  • 23. Data: 2020-12-01 12:35:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    drugiej-generacji/

    >Nic nie pozamiata i nigdzie nie pójdzie, pisałem o tym juz przy
    >okazji eksplozji w Norwegi stacji wodorowej,

    sporo czasu od tej eksplozji minelo ...

    >wodór to na razie ślepa uliczka do czasu aż wymyślą materiał zdolny
    >magazynować wodór i oddawać w kontrolowany sposób, tak aby
    >drastycznie obniżyć ciśnienie w zbiornikach i związaną z tym ucieczkę
    >wodoru,

    a ta ucieczka to jaka jest:
    -z samochodowego zbiornika w czasie 2 tygodni powiedzmy ?
    -ze zbiornika stacji ... powiedmy w miesiac ?
    stacja na razie tak dlugo trzymac nie musi, ale mysle o zapasach na
    zime ...

    >bez tego będzie jak dotychczas, minęło prawie 14 lat od pierwszego
    >auta na wodór i nic sie prawie nie dzieje.

    No jak nie - masz seryjne auta, masz siec stacji ... w niektorych
    panstwach ...

    J.

  • 24. Data: 2020-12-01 12:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Nov 2020 16:50:05 +0000, K

    >Tylko jeśli wodór będzie produkowany z OZE. A to nie możliwe, bo OZE
    >cały
    >rok nie ma takiej nadprodukcji aby sprostać zapotrzebowaniu nawet na
    >gabaryty.

    Sie nastawia wiatrakow i ogniw, to bedzie mialo. I zniknie problem
    nadprodukcji oraz chwilowych przerw ...

    >Problem prędkości jest rozdmuchany przez marudy i ignorantów, więc
    >niewiele
    >rozwiązuje.

    Albo niedoceniany przez fanatycznych zwolennikow :-P

    >No, Orlen odbębnił sukces, może się chwalić że będzie wodór
    >produkować i
    >dystrybuować. Tylko niech się jeszcze pochwali jaką kasę musi w to
    >zainwestować i kiedy mu się ta "współpraca" zwróci.

    Orlen wodor musi produkowac na potrzeby wlasne (hydrokraking), wiec
    moze nie tak duzo potrzeba ... do rozbudowy.

    A jak nie bedzie inwestowal ... to co bedzie robil za 30 lat ?
    Hotdogi rowerzystom ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-12-01 12:51:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 15:31, J.F. pisze:

    > A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
    > Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.

    Pewnie że wzbijają ale nie można powiedzieć że "najczystszy" samochód
    nie zatruwa powietrza.

    Większość smogu który powodują samochody (a to tylko część całego smogu)
    to właśnie cząstki wzbijane a nie to co się wydobywa z rury.

    Dlatego trzeba znać miarę i MYĆ ULICE bo elektryk TEŻ TRUJE a nie
    przypierdalać się do diesla bo się kij znalazł.

  • 26. Data: 2020-12-01 12:52:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 30 Nov 2020 16:55:25 +0000, K
> [...]

    >Nie, to są zupełnie inne powody. Elektryfikować się nie chcieli, bo
    >po
    >pierwsze było silne lobby paliwowe, obecnie podkopane przez
    >wprowadzenie
    >norm emisji, po drugie ze względu na mentalność ludzi którzy nadal,
    >pomimo
    >ubijania im do głowy oczywistych oczywistości, nadal uparcie twierdzą
    >że
    >potrzebują więcej zasięgu niż dają im EV. Paradoksalnie FCEV polegnie
    >głównie z tego drugiego powodu. Nikt nie kupi drogiego auta, którego

    Az do czasu, gdy sie ropa zacznie konczyc.
    Albo i wczesniej, w niektorych krajach ...

    >Benzynowych stacji a nie stacji wodoru.

    No to dojdzie im kolejne paliwo do oferty ...

    >No ja nie wiem co to w takim razie znaczy użyte przez ciebie w OP "w
    >najbliższym czasie". Oni (Toyota) to rozważają komercyjnie od 2007
    >roku jak
    >zaprezentowali z fetą ten pojazd. Dzisiaj mija 13 lat a temat nawet
    >nie
    >raczkuje, został wyprzedzony nawet przez te "ułomne" EV z bateriami
    >które
    >rzekomo nie mają racji bytu wg tejże Toyoty.

    Chyba jednak cos sie dzieje, skoro od lat produkuja.
    Aczkolwiek ... ile tych Mirai wyprodukowali - 50 tys chyba jeszcze nie

    >No będzie musiał, ale oprócz tego jeszcze trzeba będzie sprostać
    >zapotrzebowaniu na paliwo. A tego, z nadwyżek OZE, nie wystarczy
    >nawet na
    >ten transport gabarytowy. Czyli znowu trzeba będzie męczyć węgiel i
    >ropę.

    A na razie ... Niemcy robia lokomotywy na wodor.
    Ciekawe - nie taniej bylo linie zelektryfikowac ?

    J.

  • 27. Data: 2020-12-01 13:09:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 30/11/2020 17:48, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Nov 2020 16:55:25 +0000, K

    > Nie wodoruje praktycznie nikt, bo to nie ma sensu przy wodorowej sprawności
    > produkcja->koła. Jest to zbyt skomplikowane i zbyt drogie.

    Ale tez nikt tej floty jakos masowo nie elektryfikuje. Technologia jest
    trudna ale wieksze zainteresowanie producentow popchnie rozwoj do
    przodu. Wodor ma jeszcze ta przewage, ze nie potrzeba sie uzalezniac od
    jednego, dwoch panstw.

> [...]
    > potrzebują więcej zasięgu niż dają im EV. Paradoksalnie FCEV polegnie
    > głównie z tego drugiego powodu. Nikt nie kupi drogiego auta, którego

    Ale liczy sie infrastrutkura. Nie trzeba stawiac od zera.

> [...]
    > raczkuje, został wyprzedzony nawet przez te "ułomne" EV z bateriami które
    > rzekomo nie mają racji bytu wg tejże Toyoty.

    Najblizszy czas to tak moim zadaniem 5 lat. Natomiast za 10, 15, 20
    okaze sie czy ta technologia osiagnela sukces czy porazke i albo
    bedziemy jezdzili elektrycznymi albo na wodor.

    Na ta chwile to owszem, jeszcze kuleje.

  • 28. Data: 2020-12-01 13:23:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Tuesday, December 1, 2020, 12:23:47 PM, you wrote:

    > Ale nie musi. Akurat wodór można uzyskać też z wody,

    A energię na to skąd? I dlaczego marnować 2/3 energii na elektrolizę?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2020-12-01 13:34:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2020 13:23:51 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A energię na to skąd? I dlaczego marnować 2/3 energii na elektrolizę?

    Energię się bierze z nadwyżek wiatrowych i solarnych. I sprawność
    elektrolizy to nie 33% tylko 60%. Prostuję twoje nierzetelne informacje
    kolejny raz.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 30. Data: 2020-12-01 13:35:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2020 13:23, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > A energię na to skąd?

    Z atomu [1]. Może za kilkadziesiąt lat z elektrowni termojądrowych.

    > I dlaczego marnować 2/3 energii na elektrolizę?

    I dlaczego marnować 2/3 pieniędzy na zwiazki zawodowe w kopaniach wodoru
    czy czegośtam?

    I dlaczego tych 2/3 energii nie wykorzystać do grzania miasta?

    Zawsze się można przyczepić. Albo ma być drożej i eko albo dalej
    będziemy kaszleć.

    [1] Jesli zapytasz o to co z odpadami to odpowiadam jak zawsze:
    rozcieńczyć w oceanie. Fokushima ślicznie się rozcieńcza w tej chwili,
    choć ja mówie o bardziej kontrolwoanym procesie.