eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa Mirai › Re: Nowa Mirai
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!peer01.ams
    4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rq2ld5$b97$1$horizn@news.chmurka.net> <v...@m...org>
    <rq2pcv$eb4$1$horizn@news.chmurka.net> <h...@m...org>
    <rq2so4$gn8$1$horizn@news.chmurka.net> <1h938o6i0difo$.dlg@myjk.org>
    <rq385u$n8c$1$horizn@news.chmurka.net> <ngb7l2m2ilem$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <ngb7l2m2ilem$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Nowa Mirai
    Date: Tue, 1 Dec 2020 12:52:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 73
    Message-ID: <5fc62e64$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.156.19
    X-Trace: 1606823524 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 553 83.30.156.19:51517
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3732
    X-Received-Body-CRC: 2234036104
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688132
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ngb7l2m2ilem$....@m...org...
    Mon, 30 Nov 2020 16:55:25 +0000, K
    >> Nikt nie wodoruje floty jeszcze.
    >Nie wodoruje praktycznie nikt, bo to nie ma sensu przy wodorowej
    >sprawności
    >produkcja->koła. Jest to zbyt skomplikowane i zbyt drogie.

    >> Z powodu, ktory opisales ale ten sam problem
    >> dotyczyl kiedys elektrykow (i nadal w mniejszym stopniu
    >> dotyczy).

    >Nie, to są zupełnie inne powody. Elektryfikować się nie chcieli, bo
    >po
    >pierwsze było silne lobby paliwowe, obecnie podkopane przez
    >wprowadzenie
    >norm emisji, po drugie ze względu na mentalność ludzi którzy nadal,
    >pomimo
    >ubijania im do głowy oczywistych oczywistości, nadal uparcie twierdzą
    >że
    >potrzebują więcej zasięgu niż dają im EV. Paradoksalnie FCEV polegnie
    >głównie z tego drugiego powodu. Nikt nie kupi drogiego auta, którego
    >tankowanie będzie drogie.

    Az do czasu, gdy sie ropa zacznie konczyc.
    Albo i wczesniej, w niektorych krajach ...

    >> Dlatego Toyota i pewnie inni podpisuja umowy z takimi
    >> koncernami jak np. Orlen, ktore siec stacji benzynowych juz maja.

    >Benzynowych stacji a nie stacji wodoru.

    No to dojdzie im kolejne paliwo do oferty ...

    >> Oczywiscie, ze w tej chwili nikt normalny tego nie kupi. Pisalem,
    >> ze to
    >> nie jest temat na dzis czy jutro ale skoro to rozwiajaja
    >> komercyjnie
    >> tzn, ze w ta strone to pojdzie.

    >No ja nie wiem co to w takim razie znaczy użyte przez ciebie w OP "w
    >najbliższym czasie". Oni (Toyota) to rozważają komercyjnie od 2007
    >roku jak
    >zaprezentowali z fetą ten pojazd. Dzisiaj mija 13 lat a temat nawet
    >nie
    >raczkuje, został wyprzedzony nawet przez te "ułomne" EV z bateriami
    >które
    >rzekomo nie mają racji bytu wg tejże Toyoty.

    Chyba jednak cos sie dzieje, skoro od lat produkuja.
    Aczkolwiek ... ile tych Mirai wyprodukowali - 50 tys chyba jeszcze nie
    ...

    >> A ten transport gabarytowy gdzies sie bedzie musial tankowac.
    >> Osobowki
    >> sie beda tankowaly w tym samym miejscu. Dlatego sie Toyota dogaduje
    >> z
    >> koncernami, ktore maja np. infrastrukture w postaci istniejacych
    >> stacji
    >> benzynowych.

    >No będzie musiał, ale oprócz tego jeszcze trzeba będzie sprostać
    >zapotrzebowaniu na paliwo. A tego, z nadwyżek OZE, nie wystarczy
    >nawet na
    >ten transport gabarytowy. Czyli znowu trzeba będzie męczyć węgiel i
    >ropę.

    A na razie ... Niemcy robia lokomotywy na wodor.
    Ciekawe - nie taniej bylo linie zelektryfikowac ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: