eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNotlauf - próbowałem wszystkiego.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2011-11-20 08:07:33
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

    > Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
    > i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.
    >

    A sama zmienna geometria jak wygladala?
    Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
    w ktorych pracuja te lopatki?
    I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
    Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
    calym zakresie ruchu.
    I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
    tak samo jak przed czyszczeniem?


    --
    Karolek


  • 12. Data: 2011-11-20 11:08:42
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
    > W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:
    >
    >> Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
    >> i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.
    >>
    >
    > A sama zmienna geometria jak wygladala?
    > Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
    > w ktorych pracuja te lopatki?
    > I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
    > Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
    > calym zakresie ruchu.
    > I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
    > tak samo jak przed czyszczeniem?
    >
    >

    Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
    czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
    miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
    turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
    kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
    zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
    też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
    podciśnieniem tylko ręcznie.
    Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic
    nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic.
    VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak

    Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
    wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
    prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski. Przy
    przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
    w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
    jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
    doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 13. Data: 2011-11-20 11:40:46
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
    > W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
    >> Użytkownik "Lewis"
    >>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
    >>
    >> Turbina.
    >> ;-)
    >
    > Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P

    I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
    :-)

    J.



  • 14. Data: 2011-11-20 11:42:23
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
    >> W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
    >>> Użytkownik "Lewis"
    >>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
    >>>
    >>> Turbina.
    >>> ;-)
    >>
    >> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
    >
    > I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
    > :-)
    >
    > J.
    >
    >
    Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
    Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
    kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
    grę :P)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 15. Data: 2011-11-20 12:02:11
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:

    >
    > Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
    > czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
    > miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
    > turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
    > kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
    > zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
    > też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
    > podciśnieniem tylko ręcznie.

    Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak
    pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac.
    Ciegno powinno plynnie sie poruszac.
    Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom
    zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a
    Ty zobacz jak pracuje ciegno.
    Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko
    regulacja ciegna.

    > Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
    > wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
    > prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.

    Moze ciegno trzeba wyregulowac.

    > Przy
    > przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
    > w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
    > jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
    > doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.

    Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
    szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
    wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
    mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
    tak jak Ci napisalem wyzej.

    --
    Karolek


  • 16. Data: 2011-11-20 12:11:59
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:

    > Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
    > szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
    > wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
    > mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
    > tak jak Ci napisalem wyzej.
    >

    Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac.
    http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=r
    elated
    Ciegno ma sie poruszac szybko.

    --
    Karolek


  • 17. Data: 2011-11-20 13:50:32
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
    >>>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
    >>>> Turbina.
    >>>> ;-)
    >>> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
    >>
    >> I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
    >>
    > Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
    > Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
    > kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
    > grę :P)

    Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
    wymieniac.

    J.


  • 18. Data: 2011-11-21 08:11:58
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
    >>>>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
    >>>>> Turbina.
    >>>>> ;-)
    >>>> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
    >>>
    >>> I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
    >>>
    >> Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
    >> Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
    >> kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
    >> grę :P)
    >
    > Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej

    Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe
    uszkodzenie VNT ;P


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 19. Data: 2011-11-21 12:50:02
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > Czołem
    > A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to
    > ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75
    > też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR
    > wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...
    >
    > Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad
    > atmosferyczne, masakra.
    > Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.
    >
    > Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?

    Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
    Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
    ponownie.
    N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
    Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
    jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia)
    też do kontroli ale tutaj kabelki.
    Zrób też logi BS kanał 11.


    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119
    www.usmiecha.sie.pl


  • 20. Data: 2011-11-21 12:55:25
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:

    > Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
    > Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
    > ponownie.
    > N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
    > Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
    > jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia)
    > też do kontroli ale tutaj kabelki.
    > Zrób też logi BS kanał 11.


    Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log
    z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał
    pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu
    przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za
    sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie.
    BS kanału 11 niestety już nie rusza siłownikiem widocznie dziurawa
    membrana. Popchnięcie sztangi śrubokrętem nie stanowi problemu, chodzi
    płynnie i nie zacina się, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: