-
11. Data: 2011-11-20 08:07:33
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:
> Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
> i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.
>
A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
tak samo jak przed czyszczeniem?
--
Karolek
-
12. Data: 2011-11-20 11:08:42
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:
> W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:
>
>> Spróbuję jeszcze raz z tym siłownikiem ale nie wydaje mi się aby turbina
>> i siłownik były źle wyczyszczone i nadal się zacinały.
>>
>
> A sama zmienna geometria jak wygladala?
> Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
> w ktorych pracuja te lopatki?
> I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
> Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
> calym zakresie ruchu.
> I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
> tak samo jak przed czyszczeniem?
>
>
Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
podciśnieniem tylko ręcznie.
Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, następny do czyszczenia poszedł N75 nic
nie zmieniło. Dałem w jego miejsce N18 - też nic.
VNT chodzi naprawdę lekko i płynnie, już sam nie wiem co może być nie tak
Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski. Przy
przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
13. Data: 2011-11-20 11:40:46
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
> W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
>> Użytkownik "Lewis"
>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
>>
>> Turbina.
>> ;-)
>
> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)
J.
-
14. Data: 2011-11-20 11:42:23
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisał(a):
>> W dniu 2011-11-19 00:18, Przemysław Czaja pisze:
>>> Użytkownik "Lewis"
>>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
>>>
>>> Turbina.
>>> ;-)
>>
>> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
>
> I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
> :-)
>
> J.
>
>
Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
grę :P)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
15. Data: 2011-11-20 12:02:11
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:
>
> Turbo było rozebrane na kawałki (sam mechanizm VNT też rozebrałem na
> czynniki pierwsze), pierścień po którym poruszają się łopatki od VNT
> miał lekkie ślady przytarcia (krzywe kreski) został wypolerowany, cała
> turbina była dokładnie wyczyszczona, obie muszle, łożyskowanie, koła
> kompresji. Po wyczyszczeniu cięgno zaczęło lżej chodzić (w całym
> zakresie pracy poruszając je ręką chodzi leciutko i płynnie) Aktuator
> też był wyczyszczony i chodzi płynnie ale nie próbowałem go poruszyć
> podciśnieniem tylko ręcznie.
Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak
pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac.
Ciegno powinno plynnie sie poruszac.
Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom
zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a
Ty zobacz jak pracuje ciegno.
Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko
regulacja ciegna.
> Zastanawia mnie to że turbo leci na overboost już przy nieco większym
> wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
> prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.
Moze ciegno trzeba wyregulowac.
> Przy
> przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
> w granicach 1-1.4bar (też przeładowuje ale już jest bliżej prawdy) przy
> jednostajnej jeździe (tempomat, długa prosta równa droga) ciśnienie
> doładowania stabilizuje się na pewnym poziomie.
Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
tak jak Ci napisalem wyzej.
--
Karolek
-
16. Data: 2011-11-20 12:11:59
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:
> Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
> szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
> wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
> mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
> tak jak Ci napisalem wyzej.
>
Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac.
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=r
elated
Ciegno ma sie poruszac szybko.
--
Karolek
-
17. Data: 2011-11-20 13:50:32
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
>>>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
>>>> Turbina.
>>>> ;-)
>>> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
>>
>> I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
>>
> Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
> Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
> kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
> grę :P)
Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
wymieniac.
J.
-
18. Data: 2011-11-21 08:11:58
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisał(a):
>>>>>> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
>>>>> Turbina.
>>>>> ;-)
>>>> Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisałem już :P
>>>
>>> I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
>>>
>> Hehe, przed wyczyszczeniem też ładowała za dużo :P
>> Nie no spoko pośmiać się można ale tu już nie tylko mi pomysły się
>> kończą jak to naprawić (wymiana na nową turbinę póki co nie wchodzi w
>> grę :P)
>
> Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
Nie martwię się o jej wydajność powietrzną ale o możliwe trwałe
uszkodzenie VNT ;P
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
19. Data: 2011-11-21 12:50:02
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>
Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> Czołem
> A więc mam problem z notlaufem jak wielu użytkowników 1.9TDI, silnik to
> ASZ, wyczyściłem turbinę, VNT chodzi płynnie, aktuator też, zawór N75
> też wyczyszczony, zamieniany z N18, podciśnienia sprawdzone, EGR
> wyczyszczony i zaślepiony, przepływomierz nowy i turbo przeładowuje...
>
> Na 3 biegu przepływ sięga 1249,5mg/R doładowanie 1,8-1,9 bar ponad
> atmosferyczne, masakra.
> Przy trybie awaryjnym doładowanie 0,6-0,7 bar i przepływ około 600mg/R.
>
> Ktoś ma pomysł co jeszcze może powodować przeładowanie?
Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia)
też do kontroli ale tutaj kabelki.
Zrób też logi BS kanał 11.
--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl
-
20. Data: 2011-11-21 12:55:25
Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:
> Wydłuż cięgno aktuatora o dwa pełne obroty.
> Jeżeli turbo w dalszym ciągu będzie Ci uciekało to do czyszczenia
> ponownie.
> N75 nie ma nic związanego z przeładowaniem.
> Przepływ 1249,5mg/R jak rozumiem są to logi z przepływki? Jeżeli tak to
> jest to granica ASZtowej przepływki (wskazanie błędu/zwarcia)
> też do kontroli ale tutaj kabelki.
> Zrób też logi BS kanał 11.
Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log
z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał
pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu
przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za
sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie.
BS kanału 11 niestety już nie rusza siłownikiem widocznie dziurawa
membrana. Popchnięcie sztangi śrubokrętem nie stanowi problemu, chodzi
płynnie i nie zacina się, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis