  • Data: 2009-10-12 16:13:27
    Temat: Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Saiko Kila pisze:
    > Przecież w li-ion stosuje się przynajmniej pięć różnych chemii,
    > niemożliwe żeby każda dawała baterię która zachowuje się dokładnie jak
    > tam napisano. Różnią się nawet nominalnie, więc tym bardziej w praktyce.

    Super. Niech się różni choćby nawet dwukrotnie -- dalej to
    będzie przecież *olbrzymia* różnica.

    > W cytacie piszą o trzymaniu baterii naładowanej w różnym stopniu - w
    > moim notku nie mogę trzymać naładowanej do 60%, bo on zawsze stara się

    Chodzi o trzymanie *na półce*.

    > utrzymać 95%-100%. Może oni mieli inne notebooki, a może mieszają
    > trzymanie i używanie z trzymaniem bez używania, co dyskwalifikuje to
    > porównanie.

    Dlaczego? Chodzi właśnie o przechowywanie i trwałość. Jeżeli
    ktoś pracuje na zasilaniu sieciowym to spokojnie może wyjąć
    baterię i ją *przechowywać*, nie musi jej używać.

    Swoją drogą, brakuje mi w notebookach przełącznika wyłączają-
    cego w dowolnym momencie ładowanie baterii. Chciałbym mieć
    baterię naładowaną na 40% czy 50% i *nie ładowaną dalej* mimo
    podłączenia zasilania sieciowego.

    > Nie zapisuję automatycznie. Autozapis to jedna z gorszych rzeczy, chyba
    > że zachowuje zawsze kopię poprzedniej wersji i nie nadpisuje jej

    Dobrze zrobiony autozapis zapisuje zmiany w *innym* pliku,
    niż obrabiany. W ten sposób w razie awarii masz poprzednią
    ręcznie zapisaną kopię, ręcznie zapisany oryginał *i*
    automatycznie zapisaną kopię.

    I Word, swoją drogą, chyba właśnie tak robi.

    > Tyle że mnie przeszkadza kiedy np. przerywany jest rendering (który może
    > trwać godzinę), upload (który może trwać 6 godzin), gra (która może

    Rendering puszcza się na porządnej maszynie, a nie małym,
    łatwo przegrzewającym się notebooku. Po prostu taki kompu-
    ter do tego *nie służy*.

    Upload można wznowić.

    Gry na notebooku to znowu chybione zastosowanie klasy kom-
    putera. Zresztą przerwanie gry nie jest żadną tragedią (a
    jak dla kogoś jest, to niech się pozbawia nałogu).

    > niepowtarzalne albo marnujące o wiele za dużo czasu. Poza tym Vista nie
    > zawsze bezboleśnie przeżywa tak przerwaną pracę. Wreszcie - czemu mam
    > czekać aż prąd zostanie włączony?

    Jeszcze się nie spotkałem, żeby Vista nie przeżyła awaryj-
    nego wyłączenia. Nie wykluczam takich przypadków, ale będą
    to pojedyncze zdarzenia na dziesiątki tysięcy prób.

    > Ale dobrze zainwestowane. Dużo mniej niż za UPS zapłacone, efekt końcowy
    > ten sam, sam zysk.

    A wiesz, ile kosztuje nowa bateria do UPSa? TRZYDZIEŚCI zło-
    tych raz na dwa lata. Owszem, koszt zakupu urządzenia jest
    wyższy, ale koszt eksploatacji na przestrzeni na przykład
    dziesięciu lat -- o niebo niższy. Problem w tym, że wiele
    osób nie myśli o używaniu sprzętu przez dziesięć lat; ba,
    dla niektórych to już połowa całego życia.

    > HP.

    To się ciesz, bo HP, z którymi miałem kontakt, zawsze łado-
    wały baterię do 100%, nawet po spadku do 95%. Czyli ją wykań-
    czały.

    > Ja sobie kupię nową jeśli ta się zepsuje. Zakładam że nowa wytrzyma tak
    > samo długo. Nie mam czasu na używanie w inny sposób, ani ochoty. To
    > martwy przedmiot, nie przywiązuję się :)

    Rób co chcesz, Twoje pieniądze. Ale poczytaj sobie komenta-
    rze pod moim artykułem o używaniu baterii. Większości ludzi
    jednak *robi* różnicę, czy rocznie na notebooka wydadzą
    200 zł, czy 100 zł i czy po dwóch latach bateria będzie
    trzymała 90 czy 150 minut zamiast 240.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |