  • 261. Data: 2017-01-19 20:34:24
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A mój SDI, w maju 2000, kosztował mnie 999, dawali bezterminowo (nie
    >słyszałem o lojalkach).

    Ale sami troche pozniej jakos bardzo chcieli SDI zlikwidowac.
    Oplaty serwisowe/licencyjne duze byly, czy miejsca na centralach
    zaczelo brakowac ?

    A moze im jakies wskazniki zanizal i lepiej bylo wyrzucic ?

    J.

  • 262. Data: 2017-01-19 20:53:19
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM (Chyba wYłączyła?)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > To moze jakies inne osiedle.

    Być może, nie wykluczam..., w każdym razie, też mi się to dziwne wydawało,
    że kable pod napięciem, pod wodą nie uciekną z elektrolizą... Ani się
    ścieżka nie zrobi, że prąd pójdzie ponad miarę i zabezpieczenie w końcu
    odpuści.

    > Moze nokia, moze podgrzanie - siemens juz tak latwo nie chcial wstawac.

    Wpadł mi w ręce telefon dla seniora MM460BB, spróbuję w nim to sprawdzić,
    mentalnie jest mniej-więcej właśnie jak te Nokie, choć zawiera inny "zestaw
    pytań". Czekam tylko na zamówioną baterię.

    > Chodzi mi o to, ze wymaga co najmniej paru minut z sieci, z takiej korbki
    > minut ladowania wiecej, a reka odpada po mniej :-)

    Mam do wyboru, marszczonko, czy SMS do ratowników, że tu utknąłem, help mi
    gajs...

    > Sprawdz. Ciekaw jestem czy bateryjki jeszcze dobre - Nokia robila
    > porzadne.

    Nie wiem, długo nie ladowane, nie spodziewam się, żeby jeszcze żyły, ale
    sprawdzę.

    > A potem dojdzie nowy problem - sim niekompatybilny, gdzie ja podzialem
    > adapter micro/nano-mini :-)

    Gniazdo mam mini, nie mikro (jak w Szajsungu), czy nano, którego jeszcze nie
    widziałem, ale kartę do Fuck-Fucka już taką właśnie mam z adapterkiem.

    >>> http://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/1120-mini-elektro
    wnia-wiatrowa

    > Reczna wiertarke mam, ale czy to ciagle taki dostepny sprzet ...
    > no ale mozna sprobowac np gwozdziem dziure zrobic.

    A nie próbowałeś? :)

    > Niestety - dopiero przy takiej klesce wychodzi, jak bardzo jestesmy
    > uzaleznieni od cywilizacji.

    Otóż właśnie. Tak się czasem też zastanawiam, jak by się znaleźli w takiej
    sytuacji ludkowie, których określa się słowem, które fonetycznie kojarzy mi
    się z pierdzeniem... "prepersi" jak "przepierdzi", fuj, ohydna nazwa... Co,
    gdy zapasy się skończą? A biedni ludzie gdzieś w kierunku Kazachstanu, to
    ogródek mają, bidnie żyją, ale niezależnie...

    > A to owszem, ale robic system awaryjny wymagajacy 8h do uruchomienia ?

    Facet z warsztatu powiedział, że po 2 godzinach zalany aku można już używać.
    Nie wiem, na ile się z tym liczyć, ale nie spodziewam się raczej, ze taki
    sobie akumulator, gdy minie mu "spisek żarówkowy", tzn. że jak mu
    przewidziany okres eksploatacji minie, to nagle buch, trzask prask i nie ma
    prądu w jednej chwili. Poza tym, można by rezerwowo mieć jakiś mniejszy
    akumulator, utrzymywany do celów awaryjnych, którego głównym zadaniem było
    by dostarczenie energii na czas potrzebny do wyprostowania zmian...?

    > Nie wiesz, ze jak bedzie najbardziej potrzebne, to sie zachmurzy ? :-)

    Ależ, wiem doskonale!
    W 1998 w sierpniu, jak było zaćmienie słońca, pogoda była piękna. Ale akurat
    na czas zjawiska naszło chmur, utrzymały się do jego końca i zaraz potem
    odpłynęły. Na kulminację ciemno było głównie dlatego, że było chmurno...
    Byłem wtedy w Olsztynie, w Kortowie.

    > Zwykly pecet, ale skonfigurowany i gotowy do obslugi kas jest raczej
    > porzadniejszy serwer.
    > No i zapotrzebowanie na moc troche rosnie ..

    Z pewnością... ale jeśli ograniczymy do kilku istotnych miejsc, to i
    zapotrzebowanie wydajności może zmaleć.

    > No ale moze byc inna kleska, i woda bedzie..
    >
    > A - jeszcze zalalo oczyszczalnie i przepompownie sciekow, wiec wylaczenie
    > wody jak najbardziej pozadane :-)

    Dlatego na okolkiczność takich sytuacji jestem za utrzymywaniem jakichś
    niewielkich chociaż zasobów, stanowiących rezerwę do choćby podstawowej
    działalności, by nie gonić na złamanie karku z prostowaniem, tylko np. móc
    się zastanowić, co jest teraz najważniejsze i tym sie zająć. Jak w
    Trojanowie, jak pracowałem już na Centralnej stacji Radioliniowej w PKiN,
    walnęło zasilanie, to jechało na samych akumulatorach, słychać było
    przetwornice, ale nie ładowało. Kierownik kazał im wyłaczyć co najmniej
    potrzebne i ekipa pojechała robić awarię zasilania, pierwsze, co
    przywracali, to ładowanie, a potem ostatecznie prostowali. Już nie pamiętam,
    co się konkretnie stało. Niewiele, a łączność bodajże to na Lublin było,
    poszła by się je..ć, chyba chłopaki po powrocie mówili, że 10 minut brakło
    do wyłączenia.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 263. Data: 2017-01-19 21:04:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > IMO - latwiejsze.
    > Startujemy proces systemowy, ktory rusza co 15 minut i adres
    > MAC sobie przelicza na kolejny z generatora pseudolosowego.

    Stop! To jest zwykłe losowanie co 15 minut, tak najprawdopodobniej
    jest zrobione w tym tablecie. A miała być teoria spiskowa. Czyli
    z góry ustalony cykl, zawieszany przy wyłączeniu zasilania. To by
    wymagało zapisywania stanu w pamięci stałej.

    --
    Jarek

  • 264. Data: 2017-01-19 21:07:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > brakowac ?
    >
    > A moze im jakies wskazniki zanizal i lepiej bylo wyrzucic ?

    Na Neo chyba chcieli ludzi przekabacać, bo droższa była, choć i szybsza...
    ale ja wolałem SDI, miałem stały IP, co było ważne, a poza tym, po chorobach
    wieku dziecięcego, stabilność to miało niebywałą, nie do zajebania było.
    Wolne, jedynie 80 kbps dźwięk przechodził (narzuty!), ale za to mogłem się
    na noc nastawić i rano widzieć, jak się dokańcza ciągnięcie obrazka ISO.
    Modem zbzykiwał się max 26400 przez gniazdo lokalne w SDI. Na jakiś wolny
    streaming akurat. SDI nie lubiał się z Win95/98 (1), z powodów kiepskiego
    buforowania danych przez te systemy, smigał natomiast z NT4, aż miło było
    patrzeć.

    (1) W Win98 wystarczyło w WIN.INI dopisać w sekcji bodajże [386Enh] dwie
    linijki:
    MinFileCache=1/8RAM
    MaxFileCache=1/8RAM,
    gdzie oczywiście podstawiało się odpowiednią wartość, bardzo to poprawiało
    chodzenie netu, daleko lepiej, niż wszelkie optymizery i kombinowanie z MTU
    i rozmiarem bufora transmisji. Nie działało w W95.
    Przypuszczam, że ktoś na sztywno zafiksował abo, ludkom nie opylało się tego
    utrzymywać, bo drogie było, a mało dawało, ale nikt nie wpadł na pomysł
    obniżki ceny, więc pewnie coraz mniej było tego i bardziej pewnie opłacało
    sie pozbyć... albo specjalnie chcieli wygasić, żeby ludzie płacili jeszcze
    więcej... Kolega, jakoś taki miał układ, że mu się dobrze trafiła, Neo,
    która nie padaczyła, miał 512 i tyle dostawał. Placił coś ok. 400-iluś PLN,
    więc bardzo dużo, ale akurat było go stać. Później miał inaczej jakoś, ale
    już nie śledziłem.
    Przypuszczam, że juz wtedy nie było bezpośredniego powiązania między
    szybkością transmisji, a jej kosztem.

  • 265. Data: 2017-01-19 21:09:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Do boot romu chociażby?

    Kiedyś był zawsze w osobnej kości.

    > A te, co są na kartach sieciowych, mają flash bo gdzieś się musi podziać
    > bootroom. Przecież nie na podstawce. Masz jeden scalak zwykle i tyle.

    Teraz może inaczej.

    --
    Jarek

  • 266. Data: 2017-01-19 21:16:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No proszę - dobrze wiedzieć, chociaż teraz to już użyteczność tej wiedzy
    > może nie jest największa, ale zawsze. Czy któraś z wersji była w tym
    > względzie lepsza? Od strony systemu na pewno była spora różnica między
    > 3C905B i C i potrzebne były inne sterowniki, więc niekoniecznie soft
    > potrafił właściwie obsłużyć.

    Szczegółów nie pamiętam. Wkładałem kość w podstawkę, czytałem, zapisywałem.
    Soft chyba obsługiwał binaria i HEXy. Powinno dać się łatwo wyguglać.

    > Tzn?

    Znaczy się programowo. Jestem w błędzie? Bo ifconfig nie z każdą sobie
    radził. Ale może to wina ifconfig?

    --
    Jarek

  • 267. Data: 2017-01-19 22:47:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2017-01-18 o 17:05, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >A nie?

    >10 kHz * 4bit/s/Hz = 40 kbit/s

    >przy kompresji MP3 daje to 480 kbit/s. Za mało na hifi stereo?

    Hahahahahahahahah, dobre!

  • 268. Data: 2017-01-20 01:19:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-01-19 o 19:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, ze szacujesz, iz dysponuja 40kb/s.
    >
    > To mp3 skompresowane do 40kb/s zdecydowanie nie jest Hi-Fi :-)
    > A w zasadzie do 32kb/s, bo cos tam jeszcze odpadnie.
    >
    > Ale przy 64QAM mamy ~60kb/s i jakosc gwaltownie rosnie ... a tam
    > przeciez jakies jeszcze lepsze metody kompresji stosuja - to moze sie
    > zmieszcza.

    Zgadza się, niepotrzebnie tylko wyszedłem z tym MP3. Jeszcze trzeba by
    ustalić, co rozumiemy przez Hi-Fi, bo płyta CD wprowadziła standard
    22050 Hz, ale Hi-Fi zaczyna się już OIDP od 16 kHz.

    Poza tym dla potrzeb radia dalekosiężnego (LF,MF,HF) w zasadzie chyba
    wystarczy mono. Content stereo to raczej chyba zawsze będzie domena
    radia lokalnego (VHF, UHF).

  • 269. Data: 2017-01-20 08:22:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Jan 2017 12:51:25 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo inaczej - sluzby odnotowaly wlamanie do banku, operator mowi
    ze
    > to byl MAC M1, M2 i M3 (45 minut), gdzies pozniej laczylo sie
    banku
    > urzadzenie urzadzenie o adresie M4 i M5 - to samo, czy inne ?

    Raczej już nie ta warstwa. Mac zostanie na ostatniej mili.

    --
    Marek

  • 270. Data: 2017-01-20 08:23:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Jan 2017 14:12:01 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Manta S.A.
    > ul. Matuszewska 14 bud. C5
    > 03-876 Warszawa
    > Telefon: +48 22 332 34 50
    > Fax: +48 22 332 34 60

    Oni mają tyle wspólnego z produkcja tego sprzetu co ja z kangurem.

    --
    Marek