-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
References: <s...@f...lasek.waw.pl>
<e...@m...uni-berlin.de>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<e...@m...uni-berlin.de>
<587e14f9$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@m...uni-berlin.de>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<587e1ebe$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<587f1a4f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<587f4df2$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<587f5c25$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o5nonm$epf$1@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o5ns08$ihs$1@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o5o0p1$khb$1@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<o5pql6$9en$1@news.chmurka.net>
Organization: : : :
Date: Thu, 19 Jan 2017 10:41:11 +0100
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 88
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1484818872 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 77.253.217.116:33706
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2922304928
X-Received-Bytes: 6092
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711314
[ ukryj nagłówki ]viktorius pisze:
>> Pytałem o wyższe prędkości i o VDSL. Firma nie jest zainteresowana
>> jakąkolwiek zmianą.
>
> Jeśli masz BSA, to alternatywny operator jest tylko resellerem
> usług Orange. Jeśli Orange coś u siebie zupgraduje, to inny może
> to udostepnić. Więc nie oczekuj niechęci ze strony resellera,
> bo on niewiele może na tym typie łącza.
Orange nie tyle zupgrejdowało łącza, co postawiło w centrali obok
działających do tej pory multiplekserów ADSL, nowe multipleksery
VDSL.
> To super-cośtam to wprost nazwa checkera do sprawdzania dostępności
> portów BSA, więc gdy pytasz Netię o dostępność VDSLa BSA to na pewno
> tam to sprawdzali.
Nie jestem klientem Orange, więc gdy do nich zadzwoniłem, odpalili
super-cośtam i z radościa oznajmili, że mają mnie w zasięgu VDSL,
i to tak blisko, że uzyskam speeda na maksa. Jako że mam pociągniętą
do domu nieużywaną parę miedzianą, chcieli to od razu to konfigurować
i umawiać mnie z technikiem na instalację i podpisanie umowy (tak,
w tej kolejności!) następnego dnia.
Z Netią sprawa jest prosta -- "pan masz ADSL, szybciej nie będzie,
nie da się, technologia nie pozwala itd". Ten reseller *może*
wystąpić do Orange o zakończenie umowy BSA/ADSL i zawarcie nowej
na VDSL, ale mu się nie chce. To znaczy wykalkulował sobie, że
nic na ty mnie zyska (cena usługi ta sama), a tylko mnie wciska
kity z niedasiami.
Nie jest to żaden dowód na to, że Orange lepsze od Netii. Gdybym miał
teraz starą Neostradę, to by Netia nadskakiwała z propozycjami VDSL,
a dotychcasowy usługodawca zmianom byłby niechętny. Zreszta sąsiad
wkurzył się niedawno na netiowe fochy, zerwał umowę i poszedł do Orange.
Zdaje się, że wciąż ma DSL, bo nie upominał się o prędkość, więc po co
mieli zmieniać -- niech się stary sprzęt nie marnuje. Kto wie, jak by
mnie potraktowali, gdybym też wystąpił jak ten syn marnotrawny wracający
na ich łono, a nie ktoś, kto chce nowego łącza.
>>> O ile dobrze pamiętam, tę skrzynkę obsługują osoby, które mają
>>> duużo większe doświadczenie, niż mięso armatnie z którym miałeś
>>> (nie)przyjemność rozmawiania na infolinii.
>>
>> Znam ich tam chyba wszystkich z imienia i nazwiska, z osobistych
>> skrzynek też mi maile przysyłali. Od rozmów telefonicznych nie są
>> odcięci, więc i gadać gadałem. Jednego mi nawet do domu przysłano.
>> Jest w tym dziale trache kompletnych głąbów (mam na to kwity), choć
>> rozsądni też się znajdą. Są jednak całkiem bezsilni wobec matołectwa
>> zarządzającego całym biznesem.
>
> No jak się machnęli i wysłali z osobistej, to błąd w sztuce.
Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.
> Korespondencję z klientami prowadzi się z oficjalnych skrzynek.
> Nazwisk nie dawaj, wszystkie znam, ten team siedział za moimi
> plecami :)
Z oficjalnych skrzynek płynęły takie pierdoły, że aż głowa boli.
Prywatnie człowiek przeważnie nie jest chętny, by się bałwanić,
więc czaem któremu udało się wymyślić coś, co choć trochę podnosiło
w moich oczach reputację firmy ich zatrudniającej.
>>> Nikt nie sprawdza tego z automatu, póki się nie zapytasz, to
>>> nic się z tym nie dzieje. No i musisz sobie uświadomić, że
>>> jeden klient więcej, jeden mniej, to nie ma różnicy.
>>
>> A ja jestem świadom, że to jednak jest różnica. Operatorom ta
>> świadomość wraca nagle, gdy tylko im ten jeden klient ubywa.
>> O ile zapowiedzi rezygnacji z usług w sytuacji gdy nic się
>> nie zmieni nie robią żadnego wrażenia, to w chwili otrzymania
>> wypowiedzenia zaczyna się wydzwanianie, namawianie do rezygnacji
>> z rezygnacji itp. Pod tym względem wszystkie telekomy są podobne.
>
> Każda firma ma specjalny dział utrzymania klienta, który jest
> uruchamiany w przypadku złożenia rezygnacji, nie grożenia rezygnacja ;)
To błąd w sztuce. Specjalne procedury utrzymania klienta należy
uruchamiać niezwłocznie po stwiedzeniu, że jeśli nic się nie zrobi,
to klient sobie pójdzie. I jeszcze innych za sobą pociągnie.
Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.17 10:50 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 10:51 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 11:01 J.F.
- 19.01.17 11:37 J.F.
- 19.01.17 12:02 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 12:22 Marek
- 19.01.17 12:48 viktorius
- 19.01.17 12:51 J.F.
- 19.01.17 13:09 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:14 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:16 viktorius
- 19.01.17 13:28 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:40 J.F.
- 19.01.17 13:41 Ghost
- 19.01.17 13:58 Cezary Grądys
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=