-
Data: 2017-01-19 10:41:11
Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]viktorius pisze:
>> Pytałem o wyższe prędkości i o VDSL. Firma nie jest zainteresowana
>> jakąkolwiek zmianą.
>
> Jeśli masz BSA, to alternatywny operator jest tylko resellerem
> usług Orange. Jeśli Orange coś u siebie zupgraduje, to inny może
> to udostepnić. Więc nie oczekuj niechęci ze strony resellera,
> bo on niewiele może na tym typie łącza.
Orange nie tyle zupgrejdowało łącza, co postawiło w centrali obok
działających do tej pory multiplekserów ADSL, nowe multipleksery
VDSL.
> To super-cośtam to wprost nazwa checkera do sprawdzania dostępności
> portów BSA, więc gdy pytasz Netię o dostępność VDSLa BSA to na pewno
> tam to sprawdzali.
Nie jestem klientem Orange, więc gdy do nich zadzwoniłem, odpalili
super-cośtam i z radościa oznajmili, że mają mnie w zasięgu VDSL,
i to tak blisko, że uzyskam speeda na maksa. Jako że mam pociągniętą
do domu nieużywaną parę miedzianą, chcieli to od razu to konfigurować
i umawiać mnie z technikiem na instalację i podpisanie umowy (tak,
w tej kolejności!) następnego dnia.
Z Netią sprawa jest prosta -- "pan masz ADSL, szybciej nie będzie,
nie da się, technologia nie pozwala itd". Ten reseller *może*
wystąpić do Orange o zakończenie umowy BSA/ADSL i zawarcie nowej
na VDSL, ale mu się nie chce. To znaczy wykalkulował sobie, że
nic na ty mnie zyska (cena usługi ta sama), a tylko mnie wciska
kity z niedasiami.
Nie jest to żaden dowód na to, że Orange lepsze od Netii. Gdybym miał
teraz starą Neostradę, to by Netia nadskakiwała z propozycjami VDSL,
a dotychcasowy usługodawca zmianom byłby niechętny. Zreszta sąsiad
wkurzył się niedawno na netiowe fochy, zerwał umowę i poszedł do Orange.
Zdaje się, że wciąż ma DSL, bo nie upominał się o prędkość, więc po co
mieli zmieniać -- niech się stary sprzęt nie marnuje. Kto wie, jak by
mnie potraktowali, gdybym też wystąpił jak ten syn marnotrawny wracający
na ich łono, a nie ktoś, kto chce nowego łącza.
>>> O ile dobrze pamiętam, tę skrzynkę obsługują osoby, które mają
>>> duużo większe doświadczenie, niż mięso armatnie z którym miałeś
>>> (nie)przyjemność rozmawiania na infolinii.
>>
>> Znam ich tam chyba wszystkich z imienia i nazwiska, z osobistych
>> skrzynek też mi maile przysyłali. Od rozmów telefonicznych nie są
>> odcięci, więc i gadać gadałem. Jednego mi nawet do domu przysłano.
>> Jest w tym dziale trache kompletnych głąbów (mam na to kwity), choć
>> rozsądni też się znajdą. Są jednak całkiem bezsilni wobec matołectwa
>> zarządzającego całym biznesem.
>
> No jak się machnęli i wysłali z osobistej, to błąd w sztuce.
Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.
> Korespondencję z klientami prowadzi się z oficjalnych skrzynek.
> Nazwisk nie dawaj, wszystkie znam, ten team siedział za moimi
> plecami :)
Z oficjalnych skrzynek płynęły takie pierdoły, że aż głowa boli.
Prywatnie człowiek przeważnie nie jest chętny, by się bałwanić,
więc czaem któremu udało się wymyślić coś, co choć trochę podnosiło
w moich oczach reputację firmy ich zatrudniającej.
>>> Nikt nie sprawdza tego z automatu, póki się nie zapytasz, to
>>> nic się z tym nie dzieje. No i musisz sobie uświadomić, że
>>> jeden klient więcej, jeden mniej, to nie ma różnicy.
>>
>> A ja jestem świadom, że to jednak jest różnica. Operatorom ta
>> świadomość wraca nagle, gdy tylko im ten jeden klient ubywa.
>> O ile zapowiedzi rezygnacji z usług w sytuacji gdy nic się
>> nie zmieni nie robią żadnego wrażenia, to w chwili otrzymania
>> wypowiedzenia zaczyna się wydzwanianie, namawianie do rezygnacji
>> z rezygnacji itp. Pod tym względem wszystkie telekomy są podobne.
>
> Każda firma ma specjalny dział utrzymania klienta, który jest
> uruchamiany w przypadku złożenia rezygnacji, nie grożenia rezygnacja ;)
To błąd w sztuce. Specjalne procedury utrzymania klienta należy
uruchamiać niezwłocznie po stwiedzeniu, że jeśli nic się nie zrobi,
to klient sobie pójdzie. I jeszcze innych za sobą pociągnie.
Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.17 10:50 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 10:51 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 11:01 J.F.
- 19.01.17 11:37 J.F.
- 19.01.17 12:02 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 12:22 Marek
- 19.01.17 12:48 viktorius
- 19.01.17 12:51 J.F.
- 19.01.17 13:09 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:14 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:16 viktorius
- 19.01.17 13:28 Jarosław Sokołowski
- 19.01.17 13:40 J.F.
- 19.01.17 13:41 Ghost
- 19.01.17 13:58 Cezary Grądys
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fejk muzyczny czy nie fejk
- Raspberry Pi 3 Model B+
- Kuchenka elektryczna
- test
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk