  • Data: 2017-01-18 00:58:16
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Prądu nie potrzebuje, ale chyba w dużo mniejszej odległości od
    > nadajnika, niż heterodyny czy nowsze wynalazki.

    Bardzo daleko nie mam. W latach siedemdziesiątych miałem 20km
    do nadajnika w Raszynie. Warszawę I odbierałem odbiornikiem
    detektorowym. Podłączony był do wejścia adapterowego w bardzo
    porządnej wielolampowej superheterodynie z trzema głośnikami.
    Dźwięk była wyraźnie lepszy niż z tego "nowszego wynalazku"
    (solidna niemiecka konstrukcja z lat pięćdziesiątych). Więc
    są zalety i wady każdego z rozwiązań.

    Wiele zależy od otoczenia, od zakłóceń. Gdyby się okazało, że
    ze wszystkich elektrycznych urządzeń ostało się tylko radio AM,
    to będzie jak przed wojną, kiedy odbiornikiem kryształkowym
    łapało się w nocy zagraniczne stacje.

    Jarek

    --
    -- Wyngiel! Wyngiel je we wiosce!