  • 11. Data: 2014-12-13 15:54:00
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 12:22:08 +0100, Tomek napisał(a):
    > Poważnie to jest nawigacja?

    Skoro mowi "skrec w lewo", to chyba nawigacja.

    > Poważnie? No popatrz, nigdy nie korzystałem z nawigacji uzależnionych od
    > internetu i jakoś w bok nie pojechałem.
    > Chyba miałem złe nawigacje.

    Nie o to chodzi. Te nawigacje (Nav4All, NaviExpert, Yanosik i masa
    innch) dzialal jakos tak sciagaja z serwera wyznaczona trase.
    I poki po niej jedziesz, to pieknie nawiguja.
    Ale jak z niej zjedziesz, to o okolicy nic nie wiedza, musza sie znow
    polaczyc z serwerem, zapytac o nowa trase, poczekac na odpowiedz ...
    to trwa, w tym czasie mozesz przejechac kolejne skrzyzowanie, na
    ktorym nowa trasa miala skrecic itp. Moze sie tez okazac ze akurat nie
    masz zasiegu.
    Ogolnie pare wad ... ale tez pare zalet. Np male wymagania sprzetowe.

    Moze sie tez okazac ze serwer jest duzej mocy i wyznacza trase
    szybciej niz lokalny procesor. Np Osmand trzyma mapy w telefonie, ale
    trasy liczy tak wolno ze po zjechaniu z zaplanowanej absolutnie nie
    mozna jechac dalej. Z kolei np Naviexpert transmituje dosc szybko i
    radzi sobie nawet w miescie, a moze nawet sciaga jakies mapy okolicy,
    bo mu to dobrze idzie - o ile jest zasieg sieci :-)

    J.

  • 12. Data: 2014-12-13 16:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 12:37:56 +0100, Trybun napisał(a):
> [...]
    re.app.maps
    > Lepsza i nie lepsza, mapy, (przynajmniej w mojej okolicy) bardzo
    > dokładne i aktualne. Jednak jako nawigacji to jej trochę brakuje. Jednym
    > słowem - kilka usprawnień i Here dorówna komercyjnym wyrobom. Na dzień
    > dzisiejszy to jednak chyba trochę w tyle m.in za OsmAnd.. Co jeszcze
    > zwraca uwagę to gigantyczny rozrast mapy Polski. Instalowałem taką jakiś
    > rok temu, wtedy "ważyła" 140 MB, dzisiaj jest to bez mała 500MB. Jest i
    > wyrazisty pozytyw - zużycie prądu minimalne.

    Budynki 3D czy co, bo tych danych przez rok raczej tak duzo nie
    przybylo.

    Z ciekawosci - Be-on-Road, mapy z OSM, Polska 247MB. Mapfactor 192MB.
    Roznica moze nieduza, ale kiedys byla cos 200/120MB.
    A na oko, to zawartosc ta sama - drogi sa, adresy sa, tory kolejowe sa
    ... a zrodlo to samo, OSM.

    J.

  • 13. Data: 2014-12-13 17:52:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Tylko Osmanda nie polecam, bo nawigowac to
    > on nie potrafi ... wstarczajaco szybko.

    Nie narzekam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-12-13 17:56:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." n88j578ipmbb$.zie1krnj0ia0$....@4...net

> [...]
    > Roznica moze nieduza, ale kiedys byla cos 200/120MB.
    > A na oko, to zawartosc ta sama - drogi sa, adresy sa, tory kolejowe sa

    Mnie zdumiewa mnogość formatów. Wolałbym mieć mapę/dane w formacie
    uniwersalnym (optymalnym -- już szybkim, ale jeszcze niekoniecznie
    gigantycznie dużym) czytaną przez różne nawigacje czy mapy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-12-14 15:42:15
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-13 o 15:54, J.F. pisze:

> [...]
    > radzi sobie nawet w miescie, a moze nawet sciaga jakies mapy okolicy,
    > bo mu to dobrze idzie - o ile jest zasieg sieci :-)

    E chyba totalnie przesadzasz, bo u mnie ani Yanosik jakoś zauważalnie
    długo nie pobiera nowej trasy,. Tak samo i OsmAnd w trybie offline nie
    nie sprawia wrażenia muchy w smole..

  • 16. Data: 2014-12-14 15:44:02
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-13 o 16:17, J.F. pisze:
> [...]
    > Roznica moze nieduza, ale kiedys byla cos 200/120MB.
    > A na oko, to zawartosc ta sama - drogi sa, adresy sa, tory kolejowe sa

    Budynki 3d z OSM mam w Be on Road, jednak sama mapa to jak piszesz
    247MB. Szkoda tylko że jest tak rzadko aktualizowana.. Natomiast
    najnowsza, ta sama mapa, ale pod OsmAnd waży już lekko ponad 1GB. I
    oczywiście nie ma żadnego wyświetlania budynków w 3D.. Odpowiednik
    UPMpcPl z bardziej dokładna siecią dróg to coś około 300MB.
    Mapa Here wyróżnia się od pozostałych tym że posiada numerację budynków
    nawet na wsiach.

  • 17. Data: 2014-12-14 15:44:14
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > uniwersalnym (optymalnym -- już szybkim, ale jeszcze niekoniecznie
    > gigantycznie dużym) czytaną przez różne nawigacje czy mapy. :)

    Dla mnie wystarczyłby zwykły, ale zdatny do użytku konwerter takiej mapy.

  • 18. Data: 2014-12-14 16:34:50
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 14/12/14 15:44, Trybun wrote:
    > Mapa Here wyróżnia się od pozostałych tym że posiada numerację budynków
    > nawet na wsiach.

    Budynków? Ma wielokąty? Czy raczej ma punkty nazwane np. "15" o adresie,
    czyli wyszukiwalne jeśli zadasz "szukaj adresu Krótka 15 w Małejwsi"?
    Raczej to drugie.
    Here zaciągnęła publiczne dane punktowe. Te dane są też w OSM w znacznej
    części (z podobnymi błędami) i w mniejszej części w UMP (ale nieco
    poczyszczona i poprawiona, dlatego idzie wolniej). Ale docelowo (pół
    roku, rok) będą te same we wszystkich trzech, a i w google pewnie też.

    --
    Alf/red/

  • 19. Data: 2014-12-14 16:40:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

> [...]
    > najnowsza, ta sama mapa, ale pod OsmAnd waży już lekko ponad 1GB. I
    > oczywiście nie ma żadnego wyświetlania budynków w 3D.

    po co ci w nawigacji budynki 3D?
    Zwłaszcza, zę wszystkie nawigacje robią to od czapy gdyż prawie nikt nie
    ma dobrze opracowanych danych o wyskości budynków, nie mówiąc o ich
    kształcie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2014-12-14 16:40:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Dla mnie wystarczyłby zwykły, ale zdatny do użytku konwerter takiej mapy.

    jakby firmy typu garmin publikowały formaty to by były.