    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia N8 kontra HTC Desire HD, co wybrać?
    Date: Thu, 25 Nov 2010 22:44:23 +0100

    W dniu 2010-11-25 15:14, Waldek Godel pisze:

    > Po raz kolejny - żaden z powyższych. Bo żaden nie spełnia podanych założeń.

    Aż tak dosadnie tego nie odebrałem za pierwszym razem. Ale teraz to mnie
    zastrzeliłeś. Bardzo zaciekawiłeś mnie tym.

    > 5800 jeszcze używa PC Suite, które działa całkiem sprawnie.

    Jeśli ma to znaczenie dla dyskusji, to ja już od dawna nie stosuję PC
    Suite. Zamiast tego Ovi Suite. Traktuję ten program jako "driver" do
    synchronizacji oraz aktualizowania firmware telefonu oraz aplikacji w
    nim. Sam program wydaje się być kompletnie bezużyteczny i nie zawracam
    sobie nim głowy. Dalsze komentarze poniżej.

    > W N8 ta
    > możliwość została arbitralnie i po chamsku zablokowana (dosyć podobna
    > systemowo N97 wciąż bez problemu używa PC Suite), zeby zmusić ludzi do
    > przejścia na kobylaste OVI Suite. Nie dość, że wielokrotnie większe (PC
    > Suite 35 MB, OVI Suite - 100 MB) to jeszcze okrojone (choćby niedawny
    > przypadek tutaj braku eksportu SMSów)

    Mogę jeszcze dodać, ze wyświetlanie przez OVI w formie billboardu
    ostatniej zaiportowanej wiadomości jaką odebrałem, tak żeby całe biuro
    widziało prywatną korespondencję jest porażką. Jednakże od czasu gdy
    założyłem, że to tylko ogromny driver, to mam to gdzieś. Uruchamiam,
    aktualizuję co trzeba, zamykam. Koniec. No może jeszcze archiwizuję
    telefon na wypadek usterki. Błędów synchronizacji nie odnotowałem.

    A teraz do rzeczy... Napisałeś, że żadne z urządzeń nie spełnia moich
    oczekiwań. Czy to oznacza, że N8 z Ovi Suite nie współdziałają lub źle
    współpracują lub dochodzi do jakiejś katastrofy podczas
    synchronizowania? Czy w praktyce N8 nie potrafi otwierać załączników
    maili (przede wszystkim PNG, JPG, PDF i ew. DOC)? Możesz trochę to
    rozwinąć? Bo to dla mnie bardzo istotne uwagi.

    > Podobnie jest z Desire - co prawda jest HTC Sync, ale nie działa on aż tak
    > dobrze i bezproblemowo jak ActiveSync dla Windows Mobile czy PC Suite.
    > Choć jest i tak lepszy niż OVI suite.

    Od Ovi to chyba wszystko jest lepsze. :-) Jakich niespodzianek mogę się
    spodziewać po HTC Sync?

    P.S.
    W opisie HTC Desire nie znalazłem funkcji, z której często korzystam:
    notatek. Czy ten telefon nie potrafi nimi zarządzać i synchronizować ich
    z Outlookiem?