    From: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 00:13:36 +0200

    Quoted:
    Pszemol (P...@P...com)
    in news:iuaqlg$619$1@inews.gazeta.pl

    > Dzięki.
    > No mam, i mam do wyboru tylko Internet lub WAP Services.
    > Mam wybrany aktualnie Internet.

    A zapisałeś odpowiednie punkty dostępu Wi-Fi?

    Nie mam już Nokii, ale to było całkiem proste, np. w porównaniu do SE.
    Jest nowy telefon. Otwieram przeglądarkę, wpisuję adres, telefon chce się
    połączyć. Podaje listę pktów dostępu od operatora i jest opcja szukaj
    WLAN. Wybieram, znajduje mi dostępne sieci. Wybieram swoją, pyta się o
    hasło.

    Pyta się też, czy zapisać ten punkt dostępu, ale nie pamiętam już kiedy.

    Symbian akurat wyraźnie pokazuje ikonami czy i jak jesteś połączony. WiFi
    to taki kwadracik, złożony z czterech, po prawej stronie. Połączenie GSM
    to takie strzałki w dwie strony. Pod nimi 3G albo E.

    Każdy program się osobno konfiguruje, z jakiego punktu dostępu korzystać,
    czy może też pytać przy każdym połączeniu. Możesz nawet ustawić, żeby
    przeglądarka połączyła się przez WiFi, a Mapy przez GSM. I te połączenia
    mogą działać równocześnie! Możesz tak zrobić w iPhonie?

    > I po co mam włączyć? Nie da się tak telefonu ustawić aby
    > preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
    > gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
    > gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

    Być może nowsze Symbiany mają jakiś menedżer połączeń, który tak działa,
    może już nawet na E52 był. Ja na E51 ten efekt osiągnąłem za pomocą
    programu PsilocConnect.

    > ustawić znane hotspoty w okolicy i niech sobie telefon sam
    > wybiera co widzi, informując użytkownika JEDNĄ wyraźną
    > ikonką na górnej belce ekranu oznaczającej że idziemy przez
    > wifi a nie przez modem komórkowy.

    W instrukcji jest lista ikonek, znajdź.
    JEDNĄ ikonką? To iPhone nie informuje Cię, czy jesteś podłączony do
    internetu przez operatora, czy nie?

    > Jeśli ja muszę kliknąć
    > 10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
    > to nazwać najprostszym interfejsem.

    Jak wyżej, jeśli chodzi tylko czy WiFi, czy GSM, czy w ogóle, to widać od
    razu na ekranie. Dodatkowo zrób sobie skrót do Menedżera połączeń, to
    szybko sprawdzisz, przez jaki WiFi jesteś połączony i jakie inne są
    dostępne.

    A co do instrukcji to się z Tobą zgadzam. W zasadzie nic tam nie ma, no
    może prawie nic. :)

    W E51 tak samo bezużyteczny był help systemowy. Przypominał mi help w
    Biosach komputerów, przynajmniej stare Award. ;-)

    > Wygląda mi na to, że
    > przeglądarka otwiera mi się zawsze z stroną domową sciągniętą
    > przez APN

    Sprawdź te ikonki. Aha, wiesz, że przytrzymując ten klawisz po lewej, z
    takim zawijasem, pokazujesz uruchomione programy? Możesz się łatwo między
    nimi przełączać.

    > Wybieram Szukaj WLAN i nie
    > ma mojej wifi - czy to oznacza że już po niej serfuję? Czy jej nie ma?

    Nie, nie ma jej. Uruchom menedżer połączeń i sprawdź dostępne WLAN-y.

    > Nie wiem. A w iPhone wiem: są wszystkie sieci, ta którą się używa
    > w danej chwili ma ptaszka przy nazwie! To jest proste i logiczne.

    Nie wiesz, bo nie jesteś przyzwyczajony. Symbian pozwala genialnie
    panować nad połączeniami, nad uruchomionymi programami itp.

    Aha, iPhone się odmienia w jęz. polskim, tak jak i wszystkie inne nazwy.
    Prawidłowo jest (chyba, jak ktoś wie na pewno to niech napisze) w
    iPhone'ie, z iPhone'em, kogo czego iPhone'a, ale ja wolę iPhonie,
    iPhonem, iPhona.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.