    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Mon, 27 Jun 2011 22:53:40 +0200

    Użytkownik "Tomek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:iuaj0a$6m2$1@news.onet.pl...

    > Niejasne?
    > A nie ma w opcjach przeglądarki / ustawienia / ogólne /
    > Punkt dostępu ?
    > I tutaj wybierasz sobie taki punk jaki chcesz?

    Dzięki.
    No mam, i mam do wyboru tylko Internet lub WAP Services.
    Mam wybrany aktualnie Internet.

    > Włącz tryb offline.

    Mam włączyć offline żeby iść online?? :-)
    To coś jak trzeba nacisnąć guzik START aby zamknąć Windows :-)

    Ale OK - gdzie ten tryb online mam włączyć?

    I po co mam włączyć? Nie da się tak telefonu ustawić aby
    preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
    gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
    gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

    > Dla kogoś kto nie miał nigdy nokii w ręku możliwe, dla mnie taki jest
    > iPhone.

    W to akurat nie wierzę że dla Ciebie taki sam jest iPhone.

    > Twoje gusta się tutaj nie liczą, ale możliwe, że jest to efekt
    > braku umiejętności posługiwania się najprostszym
    > interfejsem w telefonie komórkowym jaki wymyślono.
    > To mój gust. I też masz prawo się nie zgodzić.

    W tym rzecz że to nie jest kwestia gustu że ja wolę zielone
    z żółtym a Ty wolisz zielone z czerwonym. Tu chodzi o aspekt
    praktyczny interfejsu: czy logiczne jest włączać tryb offline
    aby wejść online przez inny interfejs? Nie. Logiczne jest raczej
    ustawić znane hotspoty w okolicy i niech sobie telefon sam
    wybiera co widzi, informując użytkownika JEDNĄ wyraźną
    ikonką na górnej belce ekranu oznaczającej że idziemy przez
    wifi a nie przez modem komórkowy. Jeśli ja muszę kliknąć
    10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
    to nazwać najprostszym interfejsem. Prosty dla mnie to taki
    w którym nic nie trzeba klikać, przestawiać -raz konfigurujesz
    i jedziesz podem dzień za dniem bez klikania.

    > Jest napisany w suahili?

    Jest napisana po polsku. Najpierw myślałem że to polskie
    tłumaczenie tak skopali, ale nie - po angielsku też tam nic
    nie ma. Sekcja numer 20 Komunikacja. Ma dokładnie 8 zdań.
    Słownie siedem. W pierwszym dowiadujemy się że urządzenie
    nasze działa w bezprzewodowych sieciach LAN za
    pośrednictwem których można się łączyć z internetem oraz
    kompatybilnymi urządzeniami działającymi w sieciach LAN.
    No kuźwa większego masła maślanego nie czytałem nigdzie!
    W drugim zdaniu dowiadujemy się, że aby móc skorzystać
    z połączenia WLAN, musi ono być dostępne w danym miejscu
    a urządzenie (nasze?) musi być połączone z daną siecią WLAN.
    No kuźwa - nie możliwe - naprawdę musi być dostępne aby
    z niego skorzystac?? I musimy być połączeni??? Ja pierdo....
    To było drugie zdanie z 8 zdaniowej instrukcji poświęconej WLAN.
    W trzecim zdaniu dowiadujemy się że niektóre sieci są chronione
    i do podłączenia z nimi potrzebny jest klucz dostępu uzyskany
    od usługodawcy... No ja pierdziele. Przeczytaliśmy 3 zdania,
    jestesmy prawie na półmetku i dalej ani słowa JAK WYKRYĆ
    hotspoty w danej okolicy i jak je ustawić aby się wybierały
    z większym priorytetem niż GPRS/WAP czy inne komórkowe
    technologie. Natomiast w 4 zdaniu uznano ze najważniejszą
    informacją jest fakt, że niektóre kraje, jak np. Francja, wprowadziły
    ograniczenia w korzystaniu z sieci WLAN - i w następnym zdaniu
    że mamy się w tej sprawie skontaktować z lokalnymi władzami.
    I teraz mamy ważną informację, że należy zawsze włączać jedną
    z dostępnych metod szyfrowania aby zwiększyć bezpieczeństwo
    bezprzewodowego połączenia LAN. Ale ani słowa JAK GO USTAWIĆ
    i w ogóle czy jako posiadacz telefonu mamy jakikolwiek wpływ na
    to jaki poziom bezpieczeństwa ustawiono na hotspocie McDonnalds
    albo w jakiejś bibliotece.
    I na koniec całej sekcji o WLAN mamy ostatnie zdanie że funkcje
    korzystające z sieci WLAN zwiększają zapotrzebowanie na energię
    i skracają żywotność baterii.

    Kto mi powie z którego zdania instrukcji użytkowania nauczył
    się czegoś o tym jak należy skonfigurować klienta WLAN w tym
    telefonie??

    > NO fakt. Jesteś tragiczny.

    Widzisz - dla porównania z iPhone nigdy ani razu nie sięgnąłem
    do papierowej instrukcji użytkowania, nawet nie wiem czy taką
    dostałem. I powiem Ci tylko tyle, że jeśli uważasz interfejs Nokii
    za prosty i łatwy w obsłudze to być może zapomniałes już co znaczy
    proste w obsłudze. Wiesz jak się w iPhone ustawia wifi? iPhone
    sam Ci wyjęty z pudełka powie że jest w zasięgu wifi i zapyta się
    abyś wprowadził hasło, połączy Cię grzecznie i bez pytania użyje
    tego wifi do przesyłania danych bez dotykania się modemu...
    Na dodatek raz ustawione wifi w tak prosty sposób będzie
    brane do przesyłania danych WE WSZYSTKICH APLIKACJACH
    korzystających z internetu i nigdzie nie trzeba wchodzić w jakieś
    opcje i coś tam wybierać - GoogleMaps, pójdzie przez wifi, Skype
    pójdzie przez wifi, e-mail pójdzie przez wifi, przeglądarka Safari
    przez wifi itp, itd... Mam hasło 12 znakowe dla wifi - ustawienie
    tego wifi w iPhone kosztowało mnie wpisania tych 12 znaków
    w okienku które się samo pojawiło na ekranie i naciśnięcia OK.

    Z Nokią 5630 bawię się już drugi dzień i dalej nie jestem pewny
    czy otwierając przeglądarkę w zasięgu wifi nie idę przypadkiem
    przez modem komórkowy zamiast wifi... Wygląda mi na to, że
    przeglądarka otwiera mi się zawsze z stroną domową sciągniętą
    przez APN i potem muszę Opcje, Narzędzia, Zmień połączenie
    i dopiero tam mogę wybrać wifi i mam do wyboru tylko dwie opcje:
    ma mojej wifi - czy to oznacza że już po niej serfuję? Czy jej nie ma?
    Nie wiem. A w iPhone wiem: są wszystkie sieci, ta którą się używa
    w danej chwili ma ptaszka przy nazwie! To jest proste i logiczne.