  • 151. Data: 2015-04-20 22:08:31
    Temat: Re: Nocne wilki
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-04-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > bedzie wojna ?
    > http://forsal.pl/artykuly/865335,nocne-wilki-putina-
    ruszaja-do-polski-czy-nalezy-sie-ich-bac.html

    > Kamerka i jedziemy ... przepisowo.
    > Czy kamerka i kalasznikow, bo wy Polacy zawsze na strzelanine
    > przychodzicie z szabelka :-)

    Tak sobie pomyślałem.
    Skoro te wilki to ruska prowokacja i coś co ruskie będą w TV chcieli
    pokazywać to najlepszym sposobem pokrzyżowania tych planów są... pedały

    Na pewno wśród pedałów jest trochę motocyklistów. A gdyby zrobili sobie
    jakąś "paradę równości" i podłączyli się nią do tych wilków ruskich
    (oczywiście w ramach wspólnej miłości, do motorów;) )?

    --
    WildS

  • 152. Data: 2015-04-20 22:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2015 14:12:59 +0200, AL napisał(a):
    > Rdzenni mieszkańcy Krymu to Tatarzy - nie Rosjanie.

    Tylko wiesz, tych Tatarow to wywieziono, zasiedlono innymi, potem
    czesc Tatarow wrocila, ale inni pozostali..

    > Poczytaj sobie historię Krymu - dla ułatwienia możesz zacząć od czasów
    > Katarzyny Wielkiej. Potem tu wróć i pogadamy dalej.

    Tylko wtedy to sie okaze, ze Ukrainy to tam niemal wcale nie bylo ...

    > ja byłem na Krymie, mieszkałem u tubylców - byłem ciekawy, to pytałem o
    > różne rzeczy. Twój stosunek do sytuacji wynika z własnego gdybania.

    Ale tubylcow tatarskich, rosyjskich, kozackich, czy jeszcze innych ?

    > Na Krymie od wieków uprawiało się wina. Masz sporo winnic.

    Czekaj czekaj ... przeciez Prorok zabrania ?

    > Tu sięgnij sobie po opis postaci Woroncewa i jego winnic.

    Rosjanin ?

    J.

  • 153. Data: 2015-04-20 22:25:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "__Maciek"

    >Ale Polska nie taka duza - pewnie jeden nocleg planuja :-)

    To w czasie nocnego postoju może się niektórym motocyklom jakaś awaria
    przydarzyć, albo pogorszenie stanu technicznego kwalifikujące do
    odebrania dowodu rejestracyjnego :-)
    ---
    Tobie się prędzej to przytrafi

  • 154. Data: 2015-04-20 22:43:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-20 o 18:47, T. pisze:

    > W kontekście tej dyskusji narodziło sie u mnie pytanie - czy jeśliby
    > Rosjanie jechali nie motorami, a czołgami, to urzędnik miałby prawo ich
    > zatrzymać? W końcu wydaje mi się, że nie ma przepisu zakazującego jazdy
    > czołgiem. No chyba że za szeroki... Bo nacisku na oś nie przekracza, a
    > tonaż jest ograniczany tylko na mostach i wiaduktach... No i musiałby
    > mieć tablicę rejestracyjną oraz odpowiednie oświetlenie. Ale jako np.
    > maszyna rolnicza (tu przypomniał mi się dowcip o kombajnie
    > ostrzeliwującym chinską granicę) to już chyba problemy byłyby mniejsze...

    U nas akurat jest zakaz poruszania się pojazdami gąsienicowymi
    po drogach publicznych. :-)

    Pozdrawiam

  • 155. Data: 2015-04-21 03:11:51
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-04-20 22:12, J.F. wrote:

    > Tylko wiesz, tych Tatarow to wywieziono, zasiedlono innymi, potem
    > czesc Tatarow wrocila, ale inni pozostali..

    i większość po uzyskanu niepodległości przez Ukrainę powróciła (jednak
    jak się okazało nie na długo).

    > Tylko wtedy to sie okaze, ze Ukrainy to tam niemal wcale nie bylo ...

    Bo popatrz kiedy wykształciła się ta 'narodowość' kozacka - a że już
    jako republika Ukrainy otrzymała ten kawałek ziemi zwanej Krymem - to
    już inna historia.

    Natomiast warto podkreślić, że w ramach poszanowania swych granic
    zrzekli się arsenału atomowego (mogli go trzymać - wówczas Rosja nie
    hojrakowała by na Krymie).
    Krym Rosji potrzebny jest wyłącznie z punktu widzenia polityczno -
    wojskowego - baza marynarki wojennej na Morzu Czarnym (Sevastopol,
    Bałakława). Obrona mniejszości rosyjsciej to ściema.

    > Ale tubylcow tatarskich, rosyjskich, kozackich, czy jeszcze innych ?

    tubylców - znaczy się rdzennych Ukraińców (nie czujących się Rosjaninami).
    Natomiast byliśmy rónież w domu tatarskim (takiego z dziada pradziada) -
    kultywującym tradycje tatarską do dzisiaj.

    > Czekaj czekaj ... przeciez Prorok zabrania ?

    Oj, oj, polecam pałac chanów w Bakczysaraju - chętnie chciałbyś być
    chanem ;)

    > Rosjanin ?

    tak, jak najbardziej - taki był wóczas już układ polityczny :)
    Natomiast - bardzo nietypowy jak na Rosjanina (zwłaszcza biorąc pod
    uwagę dzisiejszy klimat polityczny).
    Dzięki niemu ten region rozkwitł - winoteki i pałace na Krymie jak i
    cała Odessa.

    Dla ciekawości - jak ktoś kojarzy kto to był Pan Kleks, to jego pałac w
    Ałupce to właśnie filmowa Bajdocja
    http://cudaswiata.pl/europa/palac_woroncowa_w_alupce
    .html

  • 156. Data: 2015-04-21 06:58:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-20 22:08, WildS wrote:

    > Na pewno wśród pedałów jest trochę motocyklistów. A gdyby zrobili sobie
    > jakąś "paradę równości" i podłączyli się nią do tych wilków ruskich
    > (oczywiście w ramach wspólnej miłości, do motorów;) )?

    To by dostali wpierdol.

    Shrek

  • 157. Data: 2015-04-21 08:56:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 22:43, RadoslawF pisze:

    > U nas akurat jest zakaz poruszania się pojazdami gąsienicowymi
    > po drogach publicznych. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    No to powiedzmy SKOT-ami - są na kołach... :-)
    Widziałem nawet jeżdżące je u nas - mają tablice rejestracyjne
    (przynajmniej te, co widziałem).
    T.

  • 158. Data: 2015-04-21 11:44:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2015 o 19:51, J.F. pisze:
    > Demokracja demokracją, ale ktos musi rzadzic :-)
    > Wiec na poziomie rzadu te ustawy wcale nie dziwne.
    > Tylko ze rzad tez wybieralny.

    Akurat tutaj WW ma rację - sejm jest organem ustawodawczym, zaś rząd
    wykonawczym. Zaś mamy sytuację kiedy rząd jest ustawodawczo-wykonawczy
    zaś sejm jest organem (prze)głos(ow)ującym.

    p. m.

  • 159. Data: 2015-04-21 12:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Akurat tutaj WW ma rację - sejm jest organem ustawodawczym, zaś rząd
    >wykonawczym. Zaś mamy sytuację kiedy rząd jest
    >ustawodawczo-wykonawczy
    >zaś sejm jest organem (prze)głos(ow)ującym.

    Z drugiej strony rzad jest zaledwie projektodawczy, a Sejm jednak
    zatwierdzajacy.
    Z mozliwoscia poprawiania. I jest to ustalone w konstytycji.

    Sejm moze wlasne projekty uchwalac ... ale 460 poslow ma sie dogadac ?
    Tyle z tego wyjdzie, ze zaraz wprowadza jakies pasy, foteliki, kaski,
    swiatla dzienne, gasnice i co tam jeszcze dla dobra obywatela moze byc
    ... alkoblokada, ogranicznik predkosci, zimowe opony, defibrylator ...

    Co prawda ten system sie w miare sprawdzal przez pare wiekow, jak
    szlachta pilnowala swojej wolnosci, ale potem wrednie zawiodl :-)

    J.

  • 160. Data: 2015-04-21 13:15:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-04-20 22:12, J.F. wrote:

    >i większość po uzyskanu niepodległości przez Ukrainę powróciła
    >(jednak jak się okazało nie na długo).

    Mieli gdzie wracac ?

    >Bo popatrz kiedy wykształciła się ta 'narodowość' kozacka - a że już
    >jako republika Ukrainy otrzymała ten kawałek ziemi zwanej Krymem - to
    >już inna historia.

    Tak czy inaczej - Kozakow tam nigdy nie bylo, bo tam byli Tatarzy.
    Potem przylaczyla Krym Rosja, potem byly wojny
    rosyjsko-tureckie/angielskie/francuskie.

    I dopiero Chruszczow "podarowal" Krym Ukrainie, a dokladniej to
    Ukrainskiej SRR

    >Oj, oj, polecam pałac chanów w Bakczysaraju - chętnie chciałbyś być
    >chanem ;)

    Prorok palacow nie zabrania.
    Ale wino, jak duze piwnice na wino w palacu sa ? :-)

    P.S. Robic wina Prorok chyba nie zabrania, tylko pic. Sprzedawac
    niewiernym pewnie mozna :-)

    Ale nie Ukrainiec :-)

    J.