    Date: Sun, 08 Sep 2013 23:12:34 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: No i po Nokii, przyczyny?

    W dniu 08.09.2013 22:29, Mr. Misio pisze:

    > PC to Windows lub np. Linux. Systemy, które nie powstały 4 lata temu.
    > Tak, wiem, Android to tez Linux. Nawet w wersji 4.3 dodali wreszcie
    > mozliwosc dodani wiecej niz jednego usera :] Szok.
    >
    > Ilośc Ataków na Androida ora zpolacznie technologi bezprzewodowych (GSM,
    > Wifi, NFC, BT) sprawia, ze system ten jest dostepny z kazdej strony.

    To co piszesz jest prawdą, ale nie na temat. spróbujmy tak:
    Jak włamiesz się do telefonu przez gsm, znaczy moduł telefoniczny? W
    czasie rozmowy przemycisz w paśmie słyszalnym wirusa? Sam wiesz że się
    nieda. podobnie z BT. domyślnie - wyłączony+niewidoczny. Włączasz bo
    masz słuchawkę BT? więc masz włączony+niewidoczny. włączasz widoczność
    BT? Wiec masz ją na 120 sekund, 119, 118... trochę zamało czasu, pozatym
    wysłanie wirusa w obszar dysku użytkownika też nic nie daje.
    nfc? Podobnie - zasięg mizerny. pozostaje łączność wifi/gprs/umts. Tu
    problematyczne staje się to o czym sam napisałeś: wifi - zawsze za
    routerem. Tyle że zawsze ktoś może przejąć pakiety tak samo jak w PC. O
    gprs/umts nawet bym nie wspominał, bo przeciętny użytkownik ma
    wyłączony, bo pakiecik malutki w telefonie. co więcej, każda aktywność
    telefonu (słychać w głośnikach) natychmiast powoduje powstanie pytania -
    jaki program mam uruchomiony - ciągle wysyła i nadaje. Najcześciej
    ruchoma tapeta, albo inne dziadostwo które zainstaowałem przedwczoraj,
    zezwalając na wszystko bez czytania.... czy to jest dziura w systemie?
    Ja bym tego tak nie nazwał.

    > A Moj PC nie dosc, ze stoi za firewallem to system jest wyposazony w
    > internet securuty/antywirus.
    i milion programów do złamania tego zabezpieczenia. jak ktoś Ci się
    włamie do domu rano i skopiuje sobie partycje w z windowsem, to jutro
    być może będzie miał wszystkie twoje hasła. Bo to windows jest. takie
    coś można tylko na windowsie zrobić....
    ToMasz